AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #1 Skrevet 28. januar 2021 Jeg trenger råd om hva jeg bør gjøre. Exen min gjorde det slutt med meg for to uker siden. Jeg har vært et emosjonelt vrak siden og grått mye. Jeg savner han så det gjør vondt og har mistet matlyst, motivasjon for jobben min og sover dårlig. Han gjorde det slutt på grunn av disse årsakene: - fordi jeg klager for mye - fordi jeg er lite empatisk overfor han - fordi jeg overreagerer på ting - fordi jeg er usikker på meg selv Bruddet var ganske dramatisk hvor han forlot meg i sinne. Jeg fant ut at han var på tinder rett etter at det var slutt. Vi hadde en samtale på telefonen like etter at han forlot meg hvor han forklarte begrunnelsen for bruddet. Siden har vi ikke hatt kontakt og jeg har følt at han driter fullstendig i meg. Før i går. Jeg var på bussen forbi leiligheten hans og gikk av for å stalke utenfor. Jeg vet at det ikke er bra å gjøre, men jeg var desperat etter å se han og vite hva han gjør. Plutselig kom han gående med en jente og de ble stående utenor huset hans og prate. Jeg skyndet meg av gårde og håpet at han ikke hadde sett meg, men det hadde han og han kom løpende etter meg. Vi pratet og han sa jeg kunne bli med hjem til han og fortsette å prate. Vi pratet hjemme hos han i to timer og jeg spurte om vi ikke kunne prøve igjen. Han sa at han ikke var klar for det og var usikker på om han ville bli det fordi han tror det bare kommer til å bli akkurat som før. Han sa også at han ikke hadde fortalt noen om bruddet, heller ikke sin nærmeset familie, fordi han følte at det ikke var helt over enda. Han har ikke tatt initiativ til å gi hverandre nøkler og eiendeler tilbake og han har ikke slettet eller blokkert meg på sosiale medier. Har fortsatt bilder av meg på instagramen sin. Han er altså ikke helt sikker på om han vil være med meg, men samtidig er han på tinder og prøver aktivt å treffe nye. Han forklarte tinder kontoen med at han føler seg ensom og har lite venner. Og det stemmer, da vi var sammen brukte han mesteparten av fritiden på meg. Han sier også at han fortsatt elsker meg men vet ikke om det alene er nok. Han sa at han savner meg men at han samtidig nå er glad for å være fri og gjøre akkurat som han vil uten å tenke på hvordan jeg reagerer. Jeg har sagt at jeg vil endre væremåten min og jobbe hardt for å bedre selvtilliten min. Jeg vet at jeg kan være en krevende og jeg vet at jeg må endre meg for at noen skal ha lyst til å bli værende hos meg. Jeg er veldig motivert for å jobbe med dette. Da jeg skulle dra hjem etter praten i går sa han at vi kunne holde kontakten og prates i blant. Det ble slutt mellom oss på samme måte for ca ett år siden. Da var han også på tinder og prøvde å treffe nye men kom tilbake til meg etter to måneder og var fast bestemt på å prøve igjen. Han hadde datet sa han, men hadde kun fått bekreftet at han fortsatt elsker meg. Den gangen tok han kontakt etter at jeg hadde vært stille (no contact) i en måned, og unnskyldningen var et par sko jeg hadde stående hos han. Nå er jeg veldig usikker på om jeg skal vente på at han skal bestemme seg eller om jeg skal prøve å komme meg videre selv. Vil det samme skje igjen og bør jeg endre meg for at han skal ville være med meg? Om vi blir sammen igjen vil jeg konstant være redd for å trå feil og gjøre han usikker på meg igjen? Jeg må uansett jobbe med meg selv for å være i et langvarig og lykkelig forhold men bør jeg finne noen andre og ikke gå tilbake til exen? Jeg er også usikker på om jeg bare savner en kjæreste, men jeg tror ikke det for jeg elsker han og føler vi har mye felles og fint sammen. Anonymkode: 958c6...d85
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #2 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg trenger råd om hva jeg bør gjøre. Exen min gjorde det slutt med meg for to uker siden. Jeg har vært et emosjonelt vrak siden og grått mye. Jeg savner han så det gjør vondt og har mistet matlyst, motivasjon for jobben min og sover dårlig. Han gjorde det slutt på grunn av disse årsakene: - fordi jeg klager for mye - fordi jeg er lite empatisk overfor han - fordi jeg overreagerer på ting - fordi jeg er usikker på meg selv Bruddet var ganske dramatisk hvor han forlot meg i sinne. Jeg fant ut at han var på tinder rett etter at det var slutt. Vi hadde en samtale på telefonen like etter at han forlot meg hvor han forklarte begrunnelsen for bruddet. Siden har vi ikke hatt kontakt og jeg har følt at han driter fullstendig i meg. Før i går. Jeg var på bussen forbi leiligheten hans og gikk av for å stalke utenfor. Jeg vet at det ikke er bra å gjøre, men jeg var desperat etter å se han og vite hva han gjør. Plutselig kom han gående med en jente og de ble stående utenor huset hans og prate. Jeg skyndet meg av gårde og håpet at han ikke hadde sett meg, men det hadde han og han kom løpende etter meg. Vi pratet og han sa jeg kunne bli med hjem til han og fortsette å prate. Vi pratet hjemme hos han i to timer og jeg spurte om vi ikke kunne prøve igjen. Han sa at han ikke var klar for det og var usikker på om han ville bli det fordi han tror det bare kommer til å bli akkurat som før. Han sa også at han ikke hadde fortalt noen om bruddet, heller ikke sin nærmeset familie, fordi han følte at det ikke var helt over enda. Han har ikke tatt initiativ til å gi hverandre nøkler og eiendeler tilbake og han har ikke slettet eller blokkert meg på sosiale medier. Har fortsatt bilder av meg på instagramen sin. Han er altså ikke helt sikker på om han vil være med meg, men samtidig er han på tinder og prøver aktivt å treffe nye. Han forklarte tinder kontoen med at han føler seg ensom og har lite venner. Og det stemmer, da vi var sammen brukte han mesteparten av fritiden på meg. Han sier også at han fortsatt elsker meg men vet ikke om det alene er nok. Han sa at han savner meg men at han samtidig nå er glad for å være fri og gjøre akkurat som han vil uten å tenke på hvordan jeg reagerer. Jeg har sagt at jeg vil endre væremåten min og jobbe hardt for å bedre selvtilliten min. Jeg vet at jeg kan være en krevende og jeg vet at jeg må endre meg for at noen skal ha lyst til å bli værende hos meg. Jeg er veldig motivert for å jobbe med dette. Da jeg skulle dra hjem etter praten i går sa han at vi kunne holde kontakten og prates i blant. Det ble slutt mellom oss på samme måte for ca ett år siden. Da var han også på tinder og prøvde å treffe nye men kom tilbake til meg etter to måneder og var fast bestemt på å prøve igjen. Han hadde datet sa han, men hadde kun fått bekreftet at han fortsatt elsker meg. Den gangen tok han kontakt etter at jeg hadde vært stille (no contact) i en måned, og unnskyldningen var et par sko jeg hadde stående hos han. Nå er jeg veldig usikker på om jeg skal vente på at han skal bestemme seg eller om jeg skal prøve å komme meg videre selv. Vil det samme skje igjen og bør jeg endre meg for at han skal ville være med meg? Om vi blir sammen igjen vil jeg konstant være redd for å trå feil og gjøre han usikker på meg igjen? Jeg må uansett jobbe med meg selv for å være i et langvarig og lykkelig forhold men bør jeg finne noen andre og ikke gå tilbake til exen? Jeg er også usikker på om jeg bare savner en kjæreste, men jeg tror ikke det for jeg elsker han og føler vi har mye felles og fint sammen. Anonymkode: 958c6...d85 Høres ut som eksen. Han skulle teste ut singellivet og unnskyldte det med at han trengte "pause", jeg ble helt fra meg av panikk for jeg elsket han så høyt. Det var en vond kjærlighet, jeg skal aldri la meg selv elske på en så usunn avhengig måte igjen, det er ikke sunt. Etter noen måneder med frem og tilbake fra han. Flørting på byen og 2-4 pauser på noen måneder, så ble vi permanent sammen igjen og han hadde bestemt seg for at det var meg han ville være med. Etter en måned så innså jeg at jeg ikke elsket han, jeg ville rett og slett ikke ha han lenger. Fikk avsmak på barnsligheten det lå i det han gjorde. Jeg gikk fra han, og familien min ble drapstruet, jeg ble trakkasert og stalket i ca 10 mnd, før han omsider ga meg opp og gikk videre. Har ikke hørt fra han på 1 år nå, og jeg bor nå sammen med min nye samboer og våre to dyr. Lykkelig! Han hadde aldri tatt pauser på denne måten, han sier rett ut at om jeg fortsetter med det her så kan han ikke leve på den måten, noe som gjør at jeg tenker meg om og kan forbedre meg. Jeg vet jeg kan miste han, han vet han kan miste meg også, men vi velger å jobbe mot forbedring av våre svakheter. Jeg hadde bare gått min vei hvis jeg har deg. La det være siste gang han hører fra deg. En voksen mann tar den samtalen med deg, og går ikke på tinder første uka etter bruddet. Dette virket som et veldig ungt forhold, så jeg synes du bør gå videre å fokusere på deg selv. Finn noen som jobber like hardt for deg som du for han, for han har garantert ting å forbedre ved seg selv han også, alle har det. Man forbedrer seg for et menneske man ønsker å være med, for å fungere sammen, det er slikt et voksent forhold er. Nå har jeg god selvtillit, nettopp fordi jeg slo opp med eksen og fant en som elsket meg riktig! Masse klemmer fra meg❤️ Anonymkode: 502eb...c02 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #3 Skrevet 28. januar 2021 Dere har gjort det slutt før.. det vil bli slutt igjen senere også. Dere passer ikke sammen og eneste som holder dere sammen er at begge er vanedyr og begge er empatiske. Anonymkode: d634d...796 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #4 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Høres ut som eksen. Han skulle teste ut singellivet og unnskyldte det med at han trengte "pause", jeg ble helt fra meg av panikk for jeg elsket han så høyt. Det var en vond kjærlighet, jeg skal aldri la meg selv elske på en så usunn avhengig måte igjen, det er ikke sunt. Etter noen måneder med frem og tilbake fra han. Flørting på byen og 2-4 pauser på noen måneder, så ble vi permanent sammen igjen og han hadde bestemt seg for at det var meg han ville være med. Etter en måned så innså jeg at jeg ikke elsket han, jeg ville rett og slett ikke ha han lenger. Fikk avsmak på barnsligheten det lå i det han gjorde. Jeg gikk fra han, og familien min ble drapstruet, jeg ble trakkasert og stalket i ca 10 mnd, før han omsider ga meg opp og gikk videre. Har ikke hørt fra han på 1 år nå, og jeg bor nå sammen med min nye samboer og våre to dyr. Lykkelig! Han hadde aldri tatt pauser på denne måten, han sier rett ut at om jeg fortsetter med det her så kan han ikke leve på den måten, noe som gjør at jeg tenker meg om og kan forbedre meg. Jeg vet jeg kan miste han, han vet han kan miste meg også, men vi velger å jobbe mot forbedring av våre svakheter. Jeg hadde bare gått min vei hvis jeg har deg. La det være siste gang han hører fra deg. En voksen mann tar den samtalen med deg, og går ikke på tinder første uka etter bruddet. Dette virket som et veldig ungt forhold, så jeg synes du bør gå videre å fokusere på deg selv. Finn noen som jobber like hardt for deg som du for han, for han har garantert ting å forbedre ved seg selv han også, alle har det. Man forbedrer seg for et menneske man ønsker å være med, for å fungere sammen, det er slikt et voksent forhold er. Nå har jeg god selvtillit, nettopp fordi jeg slo opp med eksen og fant en som elsket meg riktig! Masse klemmer fra meg❤️ Anonymkode: 502eb...c02 Takk for svar 😍 Hvordan fant du din nåværende samboer da? Anonymkode: 958c6...d85
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #5 Skrevet 28. januar 2021 Hvorfor ble det slutt sist? Samme grunnene som nå? Beklager om dette er hardt, men du må virkelig jobbe med deg selv! Du må finne ut hvem du er, og få selvfølelsen opp! Dere er nok ikke en god match, og dette burde du jobbe med alene. Du må finne din egen styrke og selvtillit. Han har og sine ting han må jobbe med tydeligvis. Kanskje dere begge har godt av en lang pause. Gode kamerater finner han ikke på tinder. Anonymkode: 49564...c8f 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #6 Skrevet 28. januar 2021 Dere passer ikke sammen. Du veit vel hvor sykelig det er å snakke eksen sin? Du er hekta og på kanten til å gjøre dette veldig sykt. Anonymkode: 4a428...9ec
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #7 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor ble det slutt sist? Samme grunnene som nå? Beklager om dette er hardt, men du må virkelig jobbe med deg selv! Du må finne ut hvem du er, og få selvfølelsen opp! Dere er nok ikke en god match, og dette burde du jobbe med alene. Du må finne din egen styrke og selvtillit. Han har og sine ting han må jobbe med tydeligvis. Kanskje dere begge har godt av en lang pause. Gode kamerater finner han ikke på tinder. Anonymkode: 49564...c8f Hovedgrunnen var at han syntes jeg oppførte meg fiendtlig mot han, var sur og negativ. Og det stemmer, jeg har problemer med å si fra om ting på en fin måte. Hvis han gjør noe som irriterer meg sier jeg ofte fra på en sur måte. Men dette er ting jeg helt oppriktig vil jobbe med å endre hos meg selv, for jeg innser at det ikke er riktig å være slik. Er det ikke mulig å endre slike ting ved seg selv. Han var verdens mest omtenksomme og snille kjæreste når jeg ikke var fiendtlig mot han. Anonymkode: 958c6...d85
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #8 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere passer ikke sammen. Du veit vel hvor sykelig det er å snakke eksen sin? Du er hekta og på kanten til å gjøre dette veldig sykt. Anonymkode: 4a428...9ec Ja, jeg vet og jeg skammer meg. Han ble ikke sur på meg for dette men var forståelsesfull og snill. Anonymkode: 958c6...d85 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #9 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hovedgrunnen var at han syntes jeg oppførte meg fiendtlig mot han, var sur og negativ. Og det stemmer... Er det ikke mulig å endre slike ting ved seg selv. Anonymkode: 958c6...d85 Jo, i terapi. Anonymkode: b98f2...f61 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #10 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jo, i terapi. Anonymkode: b98f2...f61 Men hva når jeg bare har disse problemene når jeg er i forhold? Anonymkode: 958c6...d85
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #11 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hva når jeg bare har disse problemene når jeg er i forhold? Anonymkode: 958c6...d85 Da må du gå i terapi eller unngå forhold. Anonymkode: b98f2...f61 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #12 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Takk for svar 😍 Hvordan fant du din nåværende samboer da? Anonymkode: 958c6...d85 Møtte samboeren min via felles bekjente, han pleide å spille basket i parken her, så jeg møtte han flere ganger. Men det var ikke før 4mnd etterpå at han snakket med meg på snap og spurte om jeg ville bli med på skogstur med han og en kompis. Det ville jeg gjerne, så videre ble jeg med på masse turer hver dag, han med han hver dag og til slutt overnattet jeg hos han. Han er albaner og jeg norsk, så det var såklart når hans familie ikke var der😝Men så ble jeg ganske slitsom etterhvert, jeg gikk litt for fort frem og ble veldig sjalu når jeg så han var med kompiser og enkelte jenter var med. Jeg var ikke klar for han enda, jeg hadde fortsatt problemer inni meg fra forrige forhold. Så det endte med at han blokka meg, ga meg totalt panikk. Jeg hadde begynt å elske han, men han skjønte at hvis vi skal ha en sjanse så måtte han blokke meg, for å se om jeg ønsker å kjempe for dette. Jeg var ganske dritt mot han, altså slitsom, så det var fullt forståelig. Jeg glemte han og hang med venner, men jeg gråt en gang iblandt fordi jeg savnet han så veldig. Ca 1/2 år etterpå, så kontaktet jeg han via en privatbruker på instagram, og vi snakket og han skjønte det var meg etterhvert, og da begynte vi å snakke igjen! Fra den dagen så møttes vi igjen og igjen, og hang sammen hver dag. Nå hadde jeg det faktisk bra med meg selv, så nå var jeg bare god mot han, og han forelsket seg i meg. Vi datet fra april 2020, og flyttet inn sammen i september 2020. Så det nærmer seg vel året for oss nå❤️Han er verdens flotteste, han var alltid veldig kald person, har aldri sett han være så varm not noen som med meg og familien sin. Nå har dessuten hele albanske familien hans vært på besøk, noe som er ganske spesielt for de er strengere på albanske gutter!🥰 Anonymkode: 502eb...c02
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå