Gå til innhold

Uteklær i str XXXXXL

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Plis ikke døm meg eller kom med stygge kommentarer. Etter å ha gått arbeidsledig i flere år har jeg endelig fått meg et vikariat på SFO. Fikk beskjed om at vi var ute store deler av dagen nå pga korona. Lykken varte vel ikke så veldig lenge, når jeg ser at jeg er for kjukk for ALT av uteklær.

Kunne tenkt meg f.eks. skalljakke og skallbukse. Er sjeldent minusgrader her jeg bor, så ønsker ikke vinterklær. Har sjekka stormberg, zalando, hm, cubus, zizzi og sporty pluss og ingen hadde inne. 

Noen som har tips? Eller må jeg nøye meg med joggebukser ute i flere timer daglig?

Anonymkode: 3d758...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å prøve Jula? De har en del uteklær/arbeidstøy i relativt store størrelser. Rent regntøy har jo også SparKjøp, god kvalitet til lav pris, bare ikke så "moteriktig".

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dressmann xl har. Blir jo herretøy, men det gjør jo egentlig ikke noe synes jeg.

Anonymkode: 0691b...d73

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dressmann har jo butikker for store størrelser, kanskje de har noe yttertøy?

Anonymkode: 0d933...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dressmann xl har. Blir jo herretøy, men det gjør jo egentlig ikke noe synes jeg.

Anonymkode: 0691b...d73

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dressmann har jo butikker for store størrelser, kanskje de har noe yttertøy?

Anonymkode: 0d933...26b

Jeg tenkte også på Dressmann og var inne og kikket. Det var helt nøytrale uteklær så jeg ser ikke helt problemet med at det egentlig er herreklær. Tvert i mot synes jeg mye av det som finnes til damer er veldig glorete og har til dels lite hensiktsmessig utforming. 

Lykke til i ny jobb! :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du også sjekket Stormberg på nett? De har noe mer utvalg der. Gratulerer så masse med jobb, SFO er slitsomt, men gøy! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og de har skalljakker også. Bare sjekk merket Ahkka der inne :)

Anonymkode: 57da5...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jobb og lykke til. Jeg tenker som flere her at mange herreklær er svært nøytrale. Om lengden er et problem kan du få sydd litt om :)

Anonymkode: eca2a...bfe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettbutikken Cellbes går opp til damestørrelse 62/64. Klingel har også store størrelser, iallefall opp til 60, men jeg er usikker på om de har godt nok utvalg av uteklær. Ellers støtter jeg forslaget om Ellos eller Dressmann. 

Stormberg har store størrelser, men min erfaring er at de dessverre er små i størrelsen sammenlignet med andre merker. 

Lykke til med jobben! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportypluss.no. Usikker på hvor store størrelser de går opp til, men kjøpte en bukse der i fjor, og så at den fantes i str 54. 

Stormberg har godt utvalg i nettbutikken. Jeg synes buksene deres er trange over lårene (mine er stooore), men i jakker er de ypperlige. Måtte til og med ned en størrelse sist jeg handlet der, og det føles jo alltid bra. Jeg har fire ytterjakker derfra, to skalljakker og to skijakker. Jeg har gått litt opp og ned i vekt de siste årene, men alltid vært stor (derav fire jakker). Med gode skallklær, får man aldri behov for regntøy (jeg gjør i hvert fall ikke).

Anonymkode: 1fd1a...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...