AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #1 Skrevet 28. januar 2021 Jeg leser stadig her inne om kvinner som har menn som ikke viser noe særlig omtanke når partner er gravid. De forteller at de blir kalt late, mannen gjør ikke noe ekstra til tross for at den gravide kanskje er syk, enkelte forteller om at mannen nekter å betale for noe som er ment til å hjelpe den gravide som feks gravidpute, osv. Jeg forstår ikke dette. Jeg og min mann har en ganske klar oppfatning av at graviditeten og veien for at VI skal få et barn er et fellesprosjekt. Og siden han ikke kan bære fram barnet er det naturlig at han dersom det er behov for det gjør alt det som han kan bidra med. Rydde og vaske huset, gå ut med hunden, være litt ekstra snill og god, osv. Han er like overasket som meg når jeg forteller hva enkelte kvinner forteller om mennene sine her inne. Og vi sliter med å forstå det. hva er det som gjør at så mange menn oppfører seg slik? Forstår de virkelig ikke det at kvinnen går gjennom denne tunge påkjenningen for at BEGGE skal få et barn? Forstår kanskje ikke alle menn hvor krevende en graviditet faktisk kan være? Mangler de helt basic empati? Måtte bare få ut litt frustrasjon. Blir så irritert av det mange her forteller og kjenner jeg blir skuffet og målløs over hvordan enkelte menn er. Anonymkode: 7ac54...16b 6
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #2 Skrevet 28. januar 2021 Sliter du virkelig med å forstå? Du vet vel at det finnes enkle mennesker der ute, fattige, overvektige og uten utdanning sitter de der med sitt miserable liv. Selvfølgelig er disse elendige foreldre, men de stopper ikke å formere seg. Dette går dessuten i arv. Slik har det alltid vært og slik vil det alltid være. Anonymkode: 635bc...ce7
NumberSix Skrevet 28. januar 2021 #3 Skrevet 28. januar 2021 Tenker litt på dette selv nå som jeg går hjemme og venter på å føde og bruker Kvinneguiden som tidsfordriv. Er det en ting KG har lært meg så er det at jeg er svært takknemlig for at mannen min er som han er, nesten uansett problemstilling! 😅 15
Mumsa Skrevet 28. januar 2021 #4 Skrevet 28. januar 2021 Det er de mannfolka du hører om, fordi det er de som har problemer i sine forhold. Det er uinteressant å lage innlegg om hvor hensynsfulle og snille ens partnere er. Min mann er tar hovedansvar for eldstemann, hund og husarbeid nå som jeg er gravid. 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #5 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sliter du virkelig med å forstå? Du vet vel at det finnes enkle mennesker der ute, fattige, overvektige og uten utdanning sitter de der med sitt miserable liv. Selvfølgelig er disse elendige foreldre, men de stopper ikke å formere seg. Dette går dessuten i arv. Slik har det alltid vært og slik vil det alltid være. Anonymkode: 635bc...ce7 Ja jeg sliter med å forstå. Og fattigdom og overvekt er vel helt irrelevant, finnes mange rike slanke drittsekker. Kvinnene som poster og skriver om dette virker jo ok oppegående og omsorgsfulle mennesker. Så bare skjønner ikke hvor disse kjipe mennene passer inn? Finner de først ut at de er sånn etter de er blitt gravid eller velger de å ignorere det fordi de ønsker seg barn? Anonymkode: 7ac54...16b 4
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #6 Skrevet 28. januar 2021 Mumsa skrev (Akkurat nå): Det er de mannfolka du hører om, fordi det er de som har problemer i sine forhold. Det er uinteressant å lage innlegg om hvor hensynsfulle og snille ens partnere er. Min mann er tar hovedansvar for eldstemann, hund og husarbeid nå som jeg er gravid. Ja, du kan ha et poeng der. Anonymkode: 7ac54...16b
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #7 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja jeg sliter med å forstå. Og fattigdom og overvekt er vel helt irrelevant, finnes mange rike slanke drittsekker. Kvinnene som poster og skriver om dette virker jo ok oppegående og omsorgsfulle mennesker. Så bare skjønner ikke hvor disse kjipe mennene passer inn? Finner de først ut at de er sånn etter de er blitt gravid eller velger de å ignorere det fordi de ønsker seg barn? Anonymkode: 7ac54...16b Fant det først ut når jeg ble gravid:/ Han var utrolig ivrig og kjærlig og ville så gjerne ha barn med meg. Han visste godt at jeg var veldig bestemt på at hvis man får barn sammen da har man tatt et livslangt valg og skal holde sammen "nesten" uansett hva. Men dette har han brukt som hersketeknikk og utpressing mot meg helt siden 2 streker - og har gjort svangerskapet utrolig vanskelig og leit. Noen mennesker er manipulative og selvsentrerte- denne mannen vil ha barn fordi han ønsker å "etterlate en arv" genetisk sett, og han synes jeg så bra ut og ville ta greit vare på avkommet hans.. meg gir han blanke i. Jeg har ordnet alt alene gjennom hele graviditeten, og kommer til å føde alene. Mange opplever nok ikke så rett frem at en mann gjør noe SÅ slemt, men blir ikke tatt godt vare på som gravide og det er leit. Jeg tror man ofte finner en kombinasjon av å svært gjerne ønske seg barn og samtidig har et fint etablert forhold "som går rundt". Men man bør definitivt være observant på de evner og den omsorgen partner viser- såfremt de ikke er tidenes skuespiller (slik min var) så viser det seg ofte i handling og ord lenge før man tar valget om barn. Unner kvinnene som blir behandlet dårlig et MYE bedre liv ❤️ Jeg er tross alt glad jeg får barn og vil skjerme barnet fra far så godt det går, takk Gud for at jeg fant ut hvem han var før barnet har fått tatt skade av ham. Anonymkode: 42eed...9fa 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #8 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fant det først ut når jeg ble gravid:/ Han var utrolig ivrig og kjærlig og ville så gjerne ha barn med meg. Han visste godt at jeg var veldig bestemt på at hvis man får barn sammen da har man tatt et livslangt valg og skal holde sammen "nesten" uansett hva. Men dette har han brukt som hersketeknikk og utpressing mot meg helt siden 2 streker - og har gjort svangerskapet utrolig vanskelig og leit. Noen mennesker er manipulative og selvsentrerte- denne mannen vil ha barn fordi han ønsker å "etterlate en arv" genetisk sett, og han synes jeg så bra ut og ville ta greit vare på avkommet hans.. meg gir han blanke i. Jeg har ordnet alt alene gjennom hele graviditeten, og kommer til å føde alene. Mange opplever nok ikke så rett frem at en mann gjør noe SÅ slemt, men blir ikke tatt godt vare på som gravide og det er leit. Jeg tror man ofte finner en kombinasjon av å svært gjerne ønske seg barn og samtidig har et fint etablert forhold "som går rundt". Men man bør definitivt være observant på de evner og den omsorgen partner viser- såfremt de ikke er tidenes skuespiller (slik min var) så viser det seg ofte i handling og ord lenge før man tar valget om barn. Unner kvinnene som blir behandlet dårlig et MYE bedre liv ❤️ Jeg er tross alt glad jeg får barn og vil skjerme barnet fra far så godt det går, takk Gud for at jeg fant ut hvem han var før barnet har fått tatt skade av ham. Anonymkode: 42eed...9fa Hvor lenge hadde dete egentlig vært sammen? Helt tydelig at du burde venter noen år. Anonymkode: 635bc...ce7
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #9 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Sliter du virkelig med å forstå? Du vet vel at det finnes enkle mennesker der ute, fattige, overvektige og uten utdanning sitter de der med sitt miserable liv. Selvfølgelig er disse elendige foreldre, men de stopper ikke å formere seg. Dette går dessuten i arv. Slik har det alltid vært og slik vil det alltid være. Anonymkode: 635bc...ce7 At man er fattig betyr ikke at man vil bli dårlige foreldre, at man er rik betyr ikke at man vil bli gode foreldre. Anonymkode: d1baa...4d3 5
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #10 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): At man er fattig betyr ikke at man vil bli dårlige foreldre, at man er rik betyr ikke at man vil bli gode foreldre. Anonymkode: d1baa...4d3 Selvfølgelig ikke, det var satt på spissen. Anonymkode: 635bc...ce7
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #11 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Sliter du virkelig med å forstå? Du vet vel at det finnes enkle mennesker der ute, fattige, overvektige og uten utdanning sitter de der med sitt miserable liv. Selvfølgelig er disse elendige foreldre, men de stopper ikke å formere seg. Dette går dessuten i arv. Slik har det alltid vært og slik vil det alltid være. Anonymkode: 635bc...ce7 Min lavtlønnede, overvektige kjæreste uten utdanning er VERDENS snilleste mot meg i graviditeten (og ellers). Gjør nesten alt av husarbeid, gir meg massasje når jeg vil og blir aldri sur tilbake når jeg er hormonell og urimelig. Og han kommer til å bli en utrolig god pappa. Jeg ville aldri fått barn med en som har sånne holdninger som deg😂 Anonymkode: b89e6...a3b 8
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #12 Skrevet 28. januar 2021 Min mann er rett og slett lat, i tillegg til at jeg ikke tror han helt skjønte hvor stor påkjenning en graviditet er. Han var helt med på at jeg ikke trengte å f.eks vaske badet fordi jeg var sliten, men da var løsningen hans at det bare fikk være litt skittent hos oss mens jeg var gravid. Han var altså ikke misfornøyd med at jeg gjorde husarbeid, men gjorde det heller ikke selv. Jeg var ikke synlig plaget av graviditeten; mage under snittet og god bevegelighet. Tror kanskje dette lurte han litt, selv om jeg sa at jeg var helt utslitt. Han tenkte sikkert at jeg ikke var noe mer sliten enn han var etter jobb. Han betalte gladelig halvparten av alt baby- og gravidutstyr uten å stille spørsmål ved det da. Anonymkode: f82e0...ce8 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #13 Skrevet 28. januar 2021 Jeg tror mange menn har dårlig trening på å gi andre omsorg, de er gjerne mer vant til at det er det kvinner som gjør: kvinner skal liksom alltid kunne gi omsorg til menn, barn, seg selv, andre kvinner osv. Sånne menn har en tendens til å ta slik omsorg for gitt, for de vet ikke at det krever innsats å yte omsorg. MEN: De kan lære de også, hvis de virkelig vil. Så var det viljen da ... der er nok noen temmelig "set in their ways". Anonymkode: 27e78...92e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå