Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det eneste jeg vil er å si opp jobben min.. mistrives, og vil bare starte med noe nytt. 
men hva er konsekvensene hvis jeg ikke finner en ny jobb? 
karantene tid på nav? Aap? 

Anonymkode: 4a412...76a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

12 uker karantenetid på dagpenger

Anonymkode: e87da...3af

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

12 uker karantenetid på dagpenger

Anonymkode: e87da...3af

18 uker 

Anonymkode: 2a407...eba

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det eneste jeg vil er å si opp jobben min.. mistrives, og vil bare starte med noe nytt. 
men hva er konsekvensene hvis jeg ikke finner en ny jobb? 
karantene tid på nav? Aap? 

Anonymkode: 4a412...76a

18 uker karantene og kanskje litt dårlig holdning man får fra veilederen og potensielle arbeidsgivere? Jeg vet ikke. 

Skrevet

Med mindre du har en meget god buffer så ville jeg ikke sagt opp før du finner en ny jobb. 

Anonymkode: 8a78d...2be

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Med mindre du har en meget god buffer så ville jeg ikke sagt opp før du finner en ny jobb. 

Anonymkode: 8a78d...2be

Uansett får man et hull på CV-en 

Skrevet

Kommer an på hvorfor du mistrives. 

Det er forskjell på å mistrives fordi man ikke får nok utfordringer, og mistrives fordi man blir seksuelt trakassert. 

Du må også regne inn konsekvensene av å bli i en jobb som kanskje ødelegger deg mentalt for lang tid fremover. Dette må du veie opp mot konsekvensene av å stå uten sikker inntekt. Men du bor tross alt i Norge. Det finnes uansett sikkerhetsnett som gjør at du ikke skal fryse i hjel på gata eller dø av sult uansett hvilke velferdsytelser man har rett på eller ikke.

Og godt er det. Disse sikkerhetsnettene sikrer at folk ikke er desperate. For desperate mennesker tar desperate valg. Som f.eks å drepe tilfeldige folk på gata for en hundrelapp til mat. Dette er realiteten i mange land i verden i dag. Og dette rammer også de rike, som like gjerne kan bli drept for lommeboka de har på seg. 

Anonymkode: bb329...f6f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...