Gå til innhold

Hvor mye må jeg engasjere meg når jeg er permittert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 
Jeg har blitt permittert fra jobben. Årsaken er ikke koronarelatert, men økonomi. Det er i hvert fall den offisielle grunnen. Min (kvalifiserte) gjetning er at sjefen ikke liker at jeg er flinkere enn henne, og bare ikke vil ha meg der. Vi går ikke så godt overens, men det er ingen konflikt. Nå ringer sjefen i tide og utide, for å få hjelp med forskjellige ting. 
Jeg har mest lyst til å ikke svare, det provoserer meg ganske greit. Men, jeg lurer på, hvor mye må jeg stille opp? Kan jeg med loven i hånd «melde meg ut» i permitteringsperioden (som jeg regner med ender med oppsigelse), eller må jeg finne meg i å være «på jobb» flere ganger om dagen? Er det noen som vet? 

Anonymkode: dd0c7...57b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hel og delvis permittering

Hel permittering fritar arbeidstaker helt for arbeidsplikt. Delvis permittering betyr at arbeidstaker arbeider deler av sin stillingsprosent og er permittert resten.
Arbeidstaker kan ha rett til dagpenger for hele eller deler av permitteringsperioden.

Det er sakset rett fra: https://www.arbeidstilsynet.no/arbeidsforhold/permittering/

Så sånn jeg leser det, skal du da ikke jobbe noe, med mindre du er delvis permittert. 

• Liker 1
Skrevet

Hmmm.. Ok, takk. Da blåser jeg i å ta telefonen! :)

Anonymkode: dd0c7...57b

• Liker 1
Skrevet

Om du er 100% permittert så er det vel strengt tatt ulovlig å fortsatt gjøre jobben sin. For da svindler man jo staten ved å la de betale for arbeid du utfører på arbeidsplassen. Kan få konsekvenser for både deg og arbeidsgiver.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...