Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet gjennom Manpower i noen år for samme bedrift. 

Jeg har altså kommet over "grensa" for når man har krav på fast jobb hos den som leier inn. 

Når jeg tar opp dette med min leder i bedriften får jeg bare beskjed om at de ikke kan ansette meg fast, fordi det er ansettelsesstopp. 

Hva gjør jeg? Vet jeg kan gå til advokat, men er også redd for den dårlige stemningen dette vil føre til. Noen som har opplevd noe av det samme? 

Anonymkode: 57a31...6fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her må du kontakte fagforening!

Skrevet

Er dessverre ikke organisert. 

Kan jeg få hjelp dersom jeg organiserer meg nå? Eller må man være organisert i en viss periode før man har rett på juridisk hjelp? Jeg regner jo egentlig med det siste.. 

Skrevet

Samme her, ts...

Anonymkode: 4471a...96a

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er dessverre ikke organisert. 

Kan jeg få hjelp dersom jeg organiserer meg nå? Eller må man være organisert i en viss periode før man har rett på juridisk hjelp? Jeg regner jo egentlig med det siste.. 

Du får hjelp fra dag én av. Det gjorde i alle fall jeg, da jeg trengte hjelp fra organisasjonen. 

Anonymkode: 5b3be...460

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Du får hjelp fra dag én av. Det gjorde i alle fall jeg, da jeg trengte hjelp fra organisasjonen. 

Anonymkode: 5b3be...460

Hva slags hjelp får man hvis man er vikar? Sjefen kan jo bare si at «kontrakten er ferdig» og han har ikke mer jobb til deg

Skrevet

Du har jo krav på fast stilling etter en viss tid. Stå på krava dine. Meld deg inn i fagforening så får du hjelp fra dag èn. Sier de deg opp etter du har krevd stilling kan du stevne dem for usaklig oppsigelse

Anonymkode: a2487...648

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har jo krav på fast stilling etter en viss tid. Stå på krava dine. Meld deg inn i fagforening så får du hjelp fra dag èn. Sier de deg opp etter du har krevd stilling kan du stevne dem for usaklig oppsigelse

Anonymkode: a2487...648

Hvordan kan man bevise at oppsigelsen er «usaklig»? 

Skrevet

Det er andre regler når en er innleid via vikarbyrå. Det samme hadde vi på vår arbeidsplass. En stor global bedrift, med ansettelsesstopp, men vi hadde en via vikarbyrå over flere år. Mye dyrere, men var nødvendig. Vedkommende her har jobb via Manpower og dermed er avtalen med Manpower /arbeidssted

Anonymkode: f05fc...01b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...