Gå til innhold

Hvilke andre grunner det til at man får eiendomsmegler for å se på huset ditt, utenat det skal selges?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spør for en venn.

Anonymkode: f088b...f58

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å få verdivurdering til refinansiering.

• Liker 10
Skrevet

Verdivurdering i forbindelse med refinansiering av lån.

Anonymkode: cab5c...ec4

• Liker 1
Skrevet

Si at det skal selges og etterpå trekker man avgjørelsen tilbake 

verdivurdering fra megler er gratis 

Anonymkode: ec799...63f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.1.2021 den 11.59):

Ikke alltid - og det burde det ikke være heller! Ville du jobbet gratis?

Anonymkode: 448e6...9d8

• Liker 2
Skrevet

Verdivurdering i forbindelse med salg er normalt gratis. Verdivurdering/takst i forbindelse med økning av lån etc. (altså på oppdrag fra banken) koster gjerne penger.

Anonymkode: bba76...189

• Liker 1
Skrevet

Verdivurdering i forbindelse med samlivsbrudd der den ene skal sitte igjen med huset. 

Skrevet

Jeg fikk en verdivurdering da jeg arvet huset etter mannen  (vi eide hver vår bolig). Jeg var usikker på hvor jeg ville bo og når jeg eventuelt skulle selge. Jeg ønsket en egen "inngangssum" i forhold til eventuell skatt ved salg.

Anonymkode: 3384a...eeb

Skrevet

Fylle inn papirer riktig. For 5 år siden kjøpte jeg av noen som hadde gjort mye feil. Boligen var heller ikke ordentlig vasket. Vil nok ikke kjøpe privat uten megler igjen. 

Anonymkode: b7e89...07a

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.1.2021 den 20.56):

Verdivurdering i forbindelse med salg er normalt gratis. Verdivurdering/takst i forbindelse med økning av lån etc. (altså på oppdrag fra banken) koster gjerne penger.

AnonymBruker skrev (På 28.1.2021 den 11.59):

Gratis? Tviler. De gjør det gratis, men etterpå spammer deg med telefoner og e-poster 

Anonymkode: 3b500...ca5

Skrevet

Vi skal selge nå, og har hatt fire meglere på befaring. Veldig lite mas, men sendte jo svar til de det ikke ble når vi omsider hadde bestemt oss.

Skrevet

Enten sender banken en megler i forbindelse med søknad til boliglån hvor du allerede eier bolig som du kommer til å selge i forbindelse med boligkjøp, eller fordi du lurer på hvor mye ditt hus er verdt. Meglerfirmaene har egne programmer som regner ut forventet pris ut fra hvor mye lignende boliger i området ditt ble solgt for nylig. Det er bare subjektivt da ... Et oppussingsobjekt går for mindre enn en flytt-rett-inn bolig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.1.2021 den 15.22):

Ikke alltid - og det burde det ikke være heller! Ville du jobbet gratis?

En kompis er daglig leder for et mellomstort meglerkontor. De gjennomfører verdivurderinger gratis. Enten vil eier selge og da bruker de samme megleren i 99% av tilfellene. 

Eller så er det snakk om refinansiering. Men huset skal selges en gang og ofte bruker eier samme megleren. 

Uansett ser meglere en verdi i å ha sett flest mulig hus selv om det ikke betyr at de tjener på det der og da. 

Anonymkode: 4d62f...cc7

Skrevet

Refinansiere lånet selvfølgelig. 

Anonymkode: de46c...18d

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

En kompis er daglig leder for et mellomstort meglerkontor. De gjennomfører verdivurderinger gratis. Enten vil eier selge og da bruker de samme megleren i 99% av tilfellene. 

Eller så er det snakk om refinansiering. Men huset skal selges en gang og ofte bruker eier samme megleren. 

Uansett ser meglere en verdi i å ha sett flest mulig hus selv om det ikke betyr at de tjener på det der og da. 

Anonymkode: 4d62f...cc7

Jeg er gift med en megler (daglig leder av en stor kjede) så du trenger ikke forklare meg hvordan ting fungerer. Jeg skrev at det ikke ALLTID er gratis og det burde det heller ikke være.

At det er gratis på kontoret hos din kompis betyr ikke at det er gratis overalt, det trenger man ikke diskutere - det er fakta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...