AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #1 Del Skrevet 28. januar 2021 Synes finn flommer over av mennesker som tilbyr pass og ikke særlig mange som trenger pass. Så lurer litt på hvordan folk opplever at responsen er? Ønsker ikke betaling for det, kun gleden det gir. Bor i en større by så det er vel kanskje muligheter? Anonymkode: bcdce...510 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #2 Del Skrevet 28. januar 2021 Jeg har fått hundepass via Finn før. Fikk masse respons 😃 Anonymkode: 63f22...4e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #3 Del Skrevet 28. januar 2021 Hvis du ikke ønsker betalt (og gjør det tydelig) så får du helt sikkert låne en hund! Jeg er på ingen måte i behov for hundepass, og ville dermed ikke svart på en hundepass annonse eller betalt noen for å passe hunden. Men hvis noen ønsker å låne ham i ny og ne, fordi det ville gitt dem selv glede, så skulle jeg mer enn gjerne latt deg låne min hund! (Gitt at jeg vurderte deg som tillitsverdig!) Anonymkode: 9e21d...02f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #4 Del Skrevet 28. januar 2021 Men - overskriften burde kanskje være mer i retning «kan jeg låne hunden din?» heller enn «Trenger du hundepass?» Sistnevte hadde jeg ikke klikket meg inn på. Anonymkode: 9e21d...02f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrmica Skrevet 28. januar 2021 #5 Del Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Men - overskriften burde kanskje være mer i retning «kan jeg låne hunden din?» heller enn «Trenger du hundepass?» Sistnevte hadde jeg ikke klikket meg inn på. Anonymkode: 9e21d...02f Jeg hadde nok ikke klikket meg inn på førstnevnte 😅 Jeg har fått hundepass gjennom Finn noen ganger, men det har vært fordi jeg trengte pass, ikke fordi jeg hadde lyst til å låne han bort til noen. Om du finner noen som bor i nærheten av deg og har samme verdier rundt hund og trening som du har, er det nok sjans. Jeg tror det letteste er å henvende seg til annonser som ligger ute og søker pass. Skriver du din egen annonse, bør du ha med bilde, litt info om din bakgrunn og erfaring, og hva du kan tilby en hund. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 28. januar 2021 #6 Del Skrevet 28. januar 2021 Jeg skadet en ankel for noen år siden og da var jeg jevnlig inne på finn for å se etter hundepass Hadde en ung hund som var ganske krevende (pga mye energi, fikk den godt med turer var den bare snill) og både jeg og hunden holdt på å bli sprø av at jeg humpet rundt på krykker 😂 Dessverre fant jeg ikke noe jeg syntes så greit ut her jeg bor, men hadde jeg på et senere tidspunkt havnet i en lignende situasjon hadde jeg nok prøvd å finne noe igjen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #7 Del Skrevet 28. januar 2021 Jeg kjente på et enormt savn etter hund da min egen hund døde av alderdom for en god stund siden. Samtidig ønsket jeg ikke å skaffe meg en ny da jeg var singel, i ny jobb og ærlig talt ikke kunne tilbydd nok tid og oppmerksomhet til en hund. Jeg meldte meg på "nabohjelpen" og fikk låne hunder der i massevis, både i helger og ferier! Jeg har utdannelse (dyrepleier) og har en masse kurs i div. hunde-greier da (agility, lydighet), men jeg tror ikke det hadde så mye å si. Nå har jeg egen hund og du kunne gjerne fått låne ham Det er jo bare positivt å låne ut hunden sin tenker jeg (selvfølgelig så sant dette er en person du stoler på). Anonymkode: 8ef19...388 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
little fairy Skrevet 28. januar 2021 #8 Del Skrevet 28. januar 2021 Har inntrykk av at mange finn-annonser er mangelfull. Lite informasjon om erfaring osv. Ofte er det også veldig unge folk. F,eks BARN på 12-13år. Også en del mellom 15-18år. I noen tilfeller er nok det greit, men de har sjeldent mye erfaring. Passer kanskje til små hunder (som de fysisk kan holde igjen ved kriser) og som ikke har problemer. Jeg hopper lett over mangelfulle annonser, da jeg tenker de ikke er like seriøs. Du bør få med litt om erfaring, evt raser du har passet, størrelse, hvordan du trener hunden (bør være utelukkende positiv forsterkning, selv om trening ikke alltid er krav, så vil man ikke ha en som dytter og kjefter på hunden), hvor du bor og hvilke områder du går tur i, nevne at du har referanser dersom du har det, også si litt om typen hunder du kan passe (kun problemfrie, eller ok med problem?). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #9 Del Skrevet 31. januar 2021 Anbefaler FB gruppa «Matmor trenger en hjelpende hånd» Anonymkode: 0a7d9...91a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bet-t-ina Skrevet 31. januar 2021 #10 Del Skrevet 31. januar 2021 Jeg ville ikke latt en hvem-som-helst passe/gå tur med mine hunder. Man vet aldri om de er snille, flinke, ønsker å skade, kidnappe osv. hunden din. Ikke under noen omstendigheter hadde jeg lånt bort hundene mine. Aldri! Jeg elsker dem for høyt til å ikke bry meg om deres eget beste. Akkurat som jeg ikke lar hvem som helst være hestepasser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #11 Del Skrevet 31. januar 2021 Bet-t-ina skrev (22 minutter siden): Jeg ville ikke latt en hvem-som-helst passe/gå tur med mine hunder. Man vet aldri om de er snille, flinke, ønsker å skade, kidnappe osv. hunden din. Ikke under noen omstendigheter hadde jeg lånt bort hundene mine. Aldri! Jeg elsker dem for høyt til å ikke bry meg om deres eget beste. Akkurat som jeg ikke lar hvem som helst være hestepasser. Helt enig med deg. Men tror at et fåtall bare leverer hunden sin til en ukjent. De fleste blir kjent på forhånd. Anonymkode: 0a7d9...91a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå