Gå til innhold

Etablerte kvinner over 35 i Forsvaret/Politiet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg tenkte å lufte noen tanker og spørsmål jeg har rundt dette med voksne (over 35) kvinners  forhold til Forsvaret og Politiet som arbeidsplass. Jeg er selv voksen og etablert, med en uni.grad og flere år i uniform bak meg, men må dessverre innrømme at jeg har erfart en del misogyni og at det er lite rom for meg som kvinne over 30, med familie, i den organisasjonen jeg jobbet i. Jeg tror ikke det nødvendigvis handler om fysiske krav, men jeg mener jeg ser at kvinner over 35 med små barn ofte ikke får plass på opptak til studieplasser, ikke kalles inn til intervju på utlyste stillinger og at kvinner med små barn ofte skvises ut. Er det da slik at kvinner ikke søker seg til disse organisasjonene, fordi de tror det ikke er rom for dem eller at man har «løpt ut på dato»? Jeg antar allikevel at en del voksne kvinner (35 +) kunne tenke seg en karriere i den operative enden av både Forsvaret og Politiet gitt en reell anledning til det. Jeg tenker at man ikke trenger å være under 35 i dag, for å være ung og attraktiv i både studie- og jobbsammenheng, gitt generelt høy pensjonsalder og at mange tar veldig godt vare på seg selv, både mentalt og fysisk. Så lurer jeg på andres erfaringer. Er du i aldersgruppen over 35 og kvinne? Kunne du tenke deg en karriere i Forsvaret eller Politiet, men har av en eller annen grunn valgt eller blitt tvunget til å la være? Er det i tilfelle fordi du har tenkt at det ikke er rom for deg i en slik organisasjon, nettopp fordi du er kvinne og/eller har familie? Pfh, Takk :)

Anonymkode: cb0e7...662

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...