AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #1 Del Skrevet 28. januar 2021 Jeg mener å ha lest at man "gir og får" i et forhold. Hvis begge parter prioriterer å gi til den andre, vil man også få/motta fra den andre. På fora og i dagligtale derimot, er det mange som sier "gi og ta". I skjønnlitteratur snakkes det om at for eksempel havet gir med den ene hånden, og tar med den andre. Så havet gir og tar. Man får liv i form av mat, men man kan også drukne og miste livet. Når skal disse to begrepene/uttrykkene egentlig brukes? Man gir og tar i et forhold, eller man gir og får? Anonymkode: 744a6...f42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #2 Del Skrevet 28. januar 2021 Man gir og tar. Anonymkode: dbbfb...57f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #3 Del Skrevet 31. januar 2021 Det heter "gi og ta", men burde vært "gi og få". Anonymkode: 98e63...5fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #4 Del Skrevet 5. februar 2021 Ta og gi, heter det Anonymkode: f7ea0...f98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NoDiablo Skrevet 5. februar 2021 #5 Del Skrevet 5. februar 2021 Jeg har hørt at "livet gir og tar". Men aldri at man gir og tar i forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #6 Del Skrevet 22. februar 2021 NoDiablo skrev (På 5.2.2021 den 4.08): Jeg har hørt at "livet gir og tar". Men aldri at man gir og tar i forhold. Det er det jeg også syns høres så rart ut! Anonymkode: 744a6...f42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå