Gå til innhold

Har 2,5 millioner i egenkapital og får ikke lån.....

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jo, det er det. De fleste banker har en kvote de kan bruke per år på folk som ikke passer inn i A4 malen for å få lån. 

Anonymkode: 51212...3c2

Eeehhhhh....nei, det har de faktisk ikke.

Anonymkode: fe92e...0fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Å omtale barn som tapsprosjekt... 
At det går an. 
Håper at du ikke får lån. 

Anonymkode: 7d5a1...4cc

Herregud. Et barn ER jo et tapsprosjekt i denne problemstillingen. 

Anonymkode: 8bce3...0c1

• Liker 6
Skrevet

Prøvd å gå til en mindre bank, eller få et ok forhold til bankpersonen din? Kjæresten har hatt god kontakt med sin kontaktperson i banken i åresvis, samme har hele familien hans. Det gjør at det har vært lettere å få lån, for de vet at alle sammen jobber hardt og sparer mye. 

Anonymkode: 52933...d94

Skrevet

Hva skal du låne 100.000 extra for når du har 2,5 mill i egenkapital og 1,6 mill i boliglån?

Kvoteringen er som oftest tiltenkt de med fast inntekt, men lav inntekt. Ikke studenter som kanskje vil tjene x-antall kroner en gang i framtiden.

Anonymkode: c42a2...1ff

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Herregud. Et barn ER jo et tapsprosjekt i denne problemstillingen. 

Man kan si det på en annen måte enn at de er et tapsprosjekt. De er en berikelse, men bankene gir mindre lån fordi barn innebærer ekstra utgifter. Håper ingen barn noensinne hører noe sånt. Eller føler det sånn. 
Men det var en digresjon. 
Trekker meg tilbake fra tråden. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva hvis Anna om kort tid får en inntekt på 600k - 900k? Anna har trodd alt god lønn om ikke lang tid :)

Anonymkode: 5d38a...fcd

Anna kan før den tid skade seg og ende opp som ufør med minstesatsen også. At Anna ikke har fast inntekt i dag er det som er relevant, ikke hva hun KAN få om noen måneder.

Det er nok derfor TS ikke får lån i dag.

Anonymkode: bee63...9fb

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Man kan si det på en annen måte enn at de er et tapsprosjekt. De er en berikelse, men bankene gir mindre lån fordi barn innebærer ekstra utgifter. Håper ingen barn noensinne hører noe sånt. Eller føler det sånn. 

Ville holdt meg unna KG om du synes det ble for drøyt

• Liker 6
Skrevet

Jeg hadde nedbetalt 93 % av boligens verdi og ville høye lånet med 200k for å pusse opp leilgiheten. Fikk avslag fordi jeg var student. Jeg måtte ha en kausjonist for å få det. Helt håpløst system.

Anonymkode: b8f0e...40e

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde nedbetalt 93 % av boligens verdi og ville høye lånet med 200k for å pusse opp leilgiheten. Fikk avslag fordi jeg var student. Jeg måtte ha en kausjonist for å få det. Helt håpløst system.

Kausjonist når du hadde betalt ned 93 av lånet?? Ja virkelig helt håpløst, synd det skal være såpass firkantet... Søkte du i flere banker eller kun en?

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg tror absolutt alle skjønte at meningen med å beskrive barn som et tapsprosjekt handlet om nettopp det. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kausjonist når du hadde betalt ned 93 av lånet?? Ja virkelig helt håpløst, synd det skal være såpass firkantet... Søkte du i flere banker eller kun en?

Ja, det var helt latterlig. Nei, søkte kun i banken hvor jeg har lånet (DnB). Jeg kunne sikkert lånt fra flere, men fikk foreldre til å stille som kausjonist.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er vel dette ts kaller egenkapital, boligens verdistigning og det hun har nedbetalt. Hvis det er akutt tror jeg banken kan gi lån, f.eks. lekkasje. De har pant i boligen og det er i deres interesse at den blir ivaretatt. Hva skal du bruke lånet til ts? 

Anonymkode: 0ef26...461

• Liker 2
Skrevet

Har du søkt på nett eller har du hatt møte med rådgiver i banken? Av erfaring får man høyere lån når man møter banken personlig og man har ryddig økonomi

Anonymkode: d1f27...7b8

Skrevet

Jeg tenker at det også kommer an på hva du skal bruke de 100.000 til. Om det er til unødvendige ting som pynte-oppussing, dyrere bil, ferie e.l. skjønner jeg veldig godt at banken sier nei. Dersom dette er penger du trenger til nødvendige tiltak i boligen og det er et behov som oppstod brått, forstår jeg at dette oppleves fortvilende for deg.

Anonymkode: 9e2c8...6db

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg tenker at det også kommer an på hva du skal bruke de 100.000 til. Om det er til unødvendige ting som pynte-oppussing, dyrere bil, ferie e.l. skjønner jeg veldig godt at banken sier nei. Dersom dette er penger du trenger til nødvendige tiltak i boligen og det er et behov som oppstod brått, forstår jeg at dette oppleves fortvilende for deg.

Meg over med 93 % av lånet nedbetalt. Jeg skulle bruke penger på balkong, nye vinduer og nye radiatorer. Jeg fikk fortsatt avslag.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja, ser den. Jeg har heldigvis en annen bachelor som gir meg lønn på 500k hvis jeg ikke skulle klare utdanningen min(riktignok ikke like god stigning, stopper opp på rundt 630k). Det burde jo fungere som et slags "sikkerhetsnett" for banken.... Håper at en av de fem bankene jeg har søkt på sier ja :)

Utdanningen din er da ingen sikkerhet for banken. De kan jo ikke vite om du faktisk greier å skaffe deg jobb rett etter utdanningen er ferdig. I tillegg kan du bli syk/ufør og da får du jo mye mindre i uføretrygd enn om du hadde hatt jobb.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er nødvendige tiltak. Det er for å tette igjen en vegg o.l. Det er ikke for noe «kos»...

Skrevet

For noen håpløse banker!!!! Med 2,5 mill i egenkapital og 1,6 mill i lån burde du enkelt få et lån på 100.000 kr!!!

Anonymkode: 9bc45...ee8

• Liker 1
Skrevet

Noen kundebehandlere er mer firkanta enn andre, sånn er det bare. Men jeg forstår ikke helt hvorfor du ikke kan spytte inn 100k selv hvis du har 2,5 millioner i egenkapital?

Anonymkode: 0367b...e70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...