Illuminatum Skrevet 28. januar 2021 #21 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke jobbet. Har hatt shoppestopp og solgt ting jeg ikke trenger. Anonymkode: 5d38a...fcd Da må du ha hatt en god del ting å selge. 4
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #22 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er det du utdanner deg som, om gjør at du kan garantere jobb etter studier, samt opp mot 900 k i lønn? Anonymkode: 7c824...131 Jeg har/tar to utdanninger. En utdanning som er veldig trygg og garanterer meg jobb Den utdanningen jeg går nå gir meg bedre lønn, utdanner meg til å bli ingeniør Anonymkode: 5d38a...fcd
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #23 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg har/tar to utdanninger. En utdanning som er veldig trygg og garanterer meg jobb Den utdanningen jeg går nå gir meg bedre lønn, utdanner meg til å bli ingeniør Anonymkode: 5d38a...fcd Nå er det jo veldig mange forskjellige typer ingeniøryrker, og ikke alle garanterer jobb i enden. Men profesjonsstudiet, ingeniør? Vet de har bachelor og master, men aldri hørt om profesjonsstudiet. Anonymkode: 7c824...131 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #24 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå er det jo veldig mange forskjellige typer ingeniøryrker, og ikke alle garanterer jobb i enden. Men profesjonsstudiet, ingeniør? Vet de har bachelor og master, men aldri hørt om profesjonsstudiet. Anonymkode: 7c824...131 Men, når det er sagt, så har jeg langt i fra kontroll på alle yrker der ute altså. Jeg bare lurer på om du er helt sikker på at det er så enkelt å få jobb etter utdanning som du tror. Jeg kjenner flere som har fått lån under utdanning, og de hadde alle utdanninger det var rimelig sikkert med jobb etter utdannelse. Anonymkode: 7c824...131
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #25 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Nå er det jo veldig mange forskjellige typer ingeniøryrker, og ikke alle garanterer jobb i enden. Men profesjonsstudiet, ingeniør? Vet de har bachelor og master, men aldri hørt om profesjonsstudiet. Anonymkode: 7c824...131 siving er en profesjon, det er en beskyttet tittel. Sa ikke at jobben jeg nå tar gir meg sikret jobb. Sa at jeg allerede har en autorisasjon som gjør det. Hold deg til temaet. Værsånsill. Anonymkode: 5d38a...fcd
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #26 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Men, når det er sagt, så har jeg langt i fra kontroll på alle yrker der ute altså. Jeg bare lurer på om du er helt sikker på at det er så enkelt å få jobb etter utdanning som du tror. Jeg kjenner flere som har fått lån under utdanning, og de hadde alle utdanninger det var rimelig sikkert med jobb etter utdannelse. Anonymkode: 7c824...131 Jeg bekymrer meg ikke pga utdanning nr. 1. På det studiet var det ingen som gikk uten jobb etter endt studietid, jeg fikk selv jobb seks måneder før uteksaminering :) Anonymkode: 5d38a...fcd
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #27 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva hvis Anna om kort tid får en inntekt på 600k - 900k? Anna har trodd alt god lønn om ikke lang tid :) Anonymkode: 5d38a...fcd Men dette er det jo knyttet enorm usikkerhet til. Det kan jo skje ting i denne sektoren somgjørat ferre får jobb. Om du ikke faktisk har en arbeidskontrakt har du jo ikke jobb, og kan heller ikke garantere at du vil få det. På tiden mellom studier og jobb kan du også ende som ufør etter en ulykke. Da vil du ikke kunne få 900.000 I lønn alikevel. Anonymkode: 04e28...c8e 6
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #28 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men dette er det jo knyttet enorm usikkerhet til. Det kan jo skje ting i denne sektoren somgjørat ferre får jobb. Om du ikke faktisk har en arbeidskontrakt har du jo ikke jobb, og kan heller ikke garantere at du vil få det. På tiden mellom studier og jobb kan du også ende som ufør etter en ulykke. Da vil du ikke kunne få 900.000 I lønn alikevel. Anonymkode: 04e28...c8e ALLE kan bli uføre, også folk i arbeid. Prøver å unngå slik krisetenking som dette, er mer ute etter om noen har vært i samme situasjon da jeg er frustrert Anonymkode: 5d38a...fcd
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #29 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har verken bil eller barn eller andre "tapsprosjekter". Merkelig at kun lav inntekt skal ha noe å si når jeg har såpass god sikkerhet. Glad jeg ikke er så firkantet selv Anonymkode: 5d38a...fcd Å omtale barn som tapsprosjekt... At det går an. Håper at du ikke får lån. Anonymkode: 7d5a1...4cc 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #30 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): ALLE kan bli uføre, også folk i arbeid. Prøver å unngå slik krisetenking som dette, er mer ute etter om noen har vært i samme situasjon da jeg er frustrert Anonymkode: 5d38a...fcd Men her diskuterer vi hvorfor banken tenker som de gjør og hva de baserer det på når de gir lån. Hva og hvordan du tenker er likegyldig. Anonymkode: 04e28...c8e 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #31 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Å omtale barn som tapsprosjekt... At det går an. Håper at du ikke får lån. Anonymkode: 7d5a1...4cc Det var derfor jeg skrev "tapsprosjekt". Du får mindre i lån når du har barn Anonymkode: 5d38a...fcd 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #32 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men her diskuterer vi hvorfor banken tenker som de gjør og hva de baserer det på når de gir lån. Hva og hvordan du tenker er likegyldig. Anonymkode: 04e28...c8e Hva og hvordan du tenker jeg igrunn også likegyldig. Anonymkode: 5d38a...fcd
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #34 Skrevet 28. januar 2021 Banken kan ikke ta hensyn til hva som skjer med inntekten din i framtiden. De må gå ut fra det du har i dag. Anonymkode: fe92e...0fb 4
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #35 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Banken kan ikke ta hensyn til hva som skjer med inntekten din i framtiden. De må gå ut fra det du har i dag. Anonymkode: fe92e...0fb Feil, de sa faktisk at de hadde gitt meg lån hadde det ikke vært for at de har brukt opp kvoteringen. Han sa de la stor vekt på det Anonymkode: 5d38a...fcd
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #36 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det bør ikke ha noe å si, jeg er likevel unna fem ganger inntekt. Og dette lånet betales ikke ned før etter studiene og med min startlønn tjener jeg mer enn fem ganger så mye jeg har i lån. De brukte hvertfall ikke det som noe argument så tror ikke det har noe å si Anonymkode: 5d38a...fcd Hvilken inntekt er det du referer til? Fremtidig inntekt som du ikke har enda? Det er klart banken ser på lån du har. Det gjelder både studielån, forbruksgjeld, kredittkort etc. Og de færreste banker lar deg få låne fem ganger inntekten din. Hva om du blir gående i ett år uten arbeid etter studier pga ekstrem mengde med arbeidsledige folk. Klarer du studielån og økt boliglån da også? Anonymkode: 51212...3c2 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #37 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Feil, de sa faktisk at de hadde gitt meg lån hadde det ikke vært for at de har brukt opp kvoteringen. Han sa de la stor vekt på det Anonymkode: 5d38a...fcd Kvotering? Hvilken bank er det du snakker om? Det er ikke kvotering i vanlige banker. Anonymkode: fe92e...0fb 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #38 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvilken inntekt er det du referer til? Fremtidig inntekt som du ikke har enda? Det er klart banken ser på lån du har. Det gjelder både studielån, forbruksgjeld, kredittkort etc. Og de færreste banker lar deg få låne fem ganger inntekten din. Hva om du blir gående i ett år uten arbeid etter studier pga ekstrem mengde med arbeidsledige folk. Klarer du studielån og økt boliglån da også? Anonymkode: 51212...3c2 Ja, stemmer Ja de ser på det, men de kan i enkelte tilfeller gjøre unntak - og bankmannen sa jeg isåfall ville havne der hadde de hatt muligheter til det. Men, må vente til neste kvartal. Jeg klarer økt boliglån. Har avdragsfrihet nå under studiene, så det hadde ikke utgjort så stor forskjell. Anonymkode: 5d38a...fcd
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #39 Skrevet 28. januar 2021 Ønsker folk med EGNE ERFARINGER rundt dette. Setter en strek for svar for annet enn til det. Håper noen her har vært i samme situasjon ❤️ Anonymkode: 5d38a...fcd
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #40 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kvotering? Hvilken bank er det du snakker om? Det er ikke kvotering i vanlige banker. Anonymkode: fe92e...0fb Jo, det er det. De fleste banker har en kvote de kan bruke per år på folk som ikke passer inn i A4 malen for å få lån. Anonymkode: 51212...3c2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå