Gå til innhold

Muligens tett eggleder på venstre side- erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Akkurat tilbake fra Livio klinikken i oslo og opplevde en stresset gyn. som ikke hadde så godt tid til å prate ut om hva resultatet potensielt kan bety for meg. 

Væsken og kontrasten kunne man se renne fint og tydelig gjennom høyre eggleder, men ikke venstre. Hun sa på vårt forrige møte at det aldri var 100% med slike undersøkelser og at særlig venstre kunne være vanskelig å se. 

skal jeg liksom tolke det slik at jeg har tett eggleder på venstre side nå? Hun anbefalte dermed at vi skulle prøve inseminasjon denne måneden og så IVF om ikke det gikk. Men jeg leser på nettsiden deres at man skal gjøre kontroller i forkant for å sikre seg at man nettopp ikke har tette eggledere. hva betyr det? er ivf og inseminasjon da ikke  mulig om man har tett eggleder`?

I ett år har vi forsøkt og den mentale jpsykeiske biten av det hele er bare uholdbart. Gratulerer med dagens liksom- hva blir det neste?

Er det noen andre som har en tett eggleder? hva gjorde dere? hvordan forholder man seg til det? ble dere gravide?

Anonymkode: 7f5e5...7ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg måtte fjerne en eggleder i forbindelse med graviditet utenfor livmoren. Dette i seg selv, gjør det absolutt ikke umulig å bli gravid på egenhånd eller ved hjelp av IVF. Det skal du være helt trygg på 🙂 Leit å høre at du ikke fikk god nok informasjon om dette av gynekologen din! Informasjon er vel så viktig som selve undersøkelsen. Virker som det er mange som kan glemme dette til tider...  
Har dessverre ikke blitt gravid selv enda, men det handler om et større bilde enn kun en eggleder. Har i tillegg endometriose og lavt stoffskifte. Du kan lese kort det som står her vdr. modning av eggene og veien videre her:

http://www.syklus.info/egglosning/annenhver-side/ 

Endret av Snølilje
Skrivefeil
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...