Gå til innhold

Meny

Gjest Litjtuppa

Anbefalte innlegg

Gjest Litjtuppa
Skrevet

Noen gode forslag til meny?? Min forlovede er veeeeldig kresen, liker ikke noe av fisk og annen sjømat, ikke salat ++ Men begge to er veldig glad i biff.. Er det rart å ha f.eks biff stroganoff m/ris, loff og salat til?? Det er jo så godt og enkelt, pluss at det går an å bestille fra et chateringfirma eller få ei kokke til å lage det selv.. Ellers tenker vi på melon og spekeskinke til forrett, is m/jordbær eller varm skogsbærsaus over til dessert.. Spekemat til mattmat.. Artig å høre hva dere andre har, kanskje jeg får andre ideer ;) Forslag til en god vin til evt biffgryte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns menyforslaget ditt høres fint ut, med tanke på at gommen ikke vil ha noe fra havet.

Vi hadde kamskjell til forrett, okse indrefilet til hovedrett og is med varm boysenbærsaus til dessert.

Skrevet

Alt går vel an, det er dere som bestemmer.

Har vært i et bryllup hvor de serverte sosakjøtt, hadde ingen problemer med det ;-)

Selv hadde vi røykelakscanape til forrett (men jeg og barna fikk kyllingsalat, da vi ikke liker fisk) Til hovedrett hadde vi helstekt indrefilet med masse deilige grønsaker til, og is og varme bjørnebær til dessert.

Lykke til

Skrevet

Det viktigste er jo at dere får noe dere liker, det er jo deres dag. Og så er det jo greit at det er noe litt annetenn hverdagsmaten på en så spesiell dag!

Vi hadde grillet asparges med parmaskinke og pepperrotsaus til forrett, hjortefilet med sopp, nypoteter og rødvinssaus til hovedrett og en desserttallerken med liten creme brulee, sjokoladefondant og mangosorbet, samt litt frukt. Det ble en suksess for alle mann!

Skrevet

Vi skal ha en skalldyrsalat til forret, hovedretten er en italiensk festbuffet med 4 varme og en kald rett. Masse snaddesr, og litt utenom det vanlige;) Italiensk mat er jo kjempegodt!

Desserten er ikke bestemt ennå, vil gjerne ha noe med bær og sjokolade.. :sjenert:

Skrevet

vi skal ha asparges suppe til forret og reinsdyrstek til hovedrett og iskake til dessert.vi får masse inkl i prisen får 545,-pr pers får vi 3 retters meny med 2 hovedrett serveringer,bryllupskake,kransekake,kaffe,mocca og nattmat. ;)

Skrevet

Er jo fine retter du foreslår selv...og ingen vet bedre hva dere kan ha og liker enn nettopp dere!

Selv skal vi ha russisk krabbe til forrett, kalvetornedous til hovedrett med pommes noisettes og grønsaker, og jordbærmousse kake :sikle:

Brudgommen liker ikke skalldyr/sjømat, og derfor har vi laget en roastbeef-rett til han, og de som evt. ikke tåler sjømat mm. Man bør jo alltid ha et alternativ nettopp fordi det kan være folk som ikke tåler det ene eller det andre... Synes det var en fin måte å løse det på, da min forlover heller ikke kan ha sjømat. Blir jo diskret servert sammen med forreten til alle de andre uansett! ;)

Jeg kan i allefall anbefale dere å velge en lett dessert, som is eller mousser - da tre retter gjerne er nok, og med kaffe avec og kake etterpå blir det liksom nok, og det er godt med noe som ikke ligger som en stein i magen! :tommel:

Skrevet

Vi hadde gjort det så enkelt og bestilt koldtbord, pluss at vi serverte en gryterett m/ris i tillegg. Dette falt ordentlig ismak, og vi hadde så mye igjen at vi satte ut til nattmat også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...