Elefantenistua Skrevet 28. januar 2021 #1 Skrevet 28. januar 2021 Jeg skal testes for korona i morgen pga luftveisymptomer. Både mannen og barnet har hatt luftveisymptomer og feber, men jeg har heldigvis ikke fått feber. Tror ikke det er korona. Tror det var pga influensavaksinen jeg tok pga graviditet. Jeg trenger å ta testen fordi jeg er dritsliten og vil dra til foreldrene mine i helgen og slappe av. Jeg vil ikke smitte dem.. Uansett, kommer nok ikke til å dra likevel fordi jeg er sliten. 🤔 Men jeg er altså i karantene frem til negativt svar foreligger. På meldingen stod det at "du er i karantene", betyr det at mannen kan jobbe som normalt? Vi er flere i husstanden, men ikke veldig fordi vi har hver vår del av huset, jeg sosialiserer ikke med dem nå. Er de i karantene også? Er drive thru på MC dondals innafor?
Elefantenistua Skrevet 28. januar 2021 Forfatter #2 Skrevet 28. januar 2021 Forresten. De har vært syke de og, og det er visst noe som går i bhg til dere ene barnet.
Belima Skrevet 28. januar 2021 #3 Skrevet 28. januar 2021 Les dette jeg viser til her: https://www.oslo.kommune.no/koronavirus/testing-og-provesvar/etter-koronatesten/ Der står det viktigste for deg nå.
Rosa Sitron Skrevet 28. januar 2021 #4 Skrevet 28. januar 2021 (endret) Har han luftveisinfeksjon/symptomer skal han ikke på jobb. Uavhengig av om du har testet deg. Du er forresten i karantene til negativt svar foreligger OG du er fri for symptomer. Endret 28. januar 2021 av Rosa Sitron 1
Elefantenistua Skrevet 28. januar 2021 Forfatter #5 Skrevet 28. januar 2021 Belima skrev (26 minutter siden): Les dette jeg viser til her: https://www.oslo.kommune.no/koronavirus/testing-og-provesvar/etter-koronatesten/ Der står det viktigste for deg nå. Synes ikke den svarte særlig på spørsmålene mine. Det står ingenting annet enn om hva jeg skal. Om jeg er i karantene, er alle andre det og? Mener å ha lest at man kan gå ut på tur, og holde god avstand til andre om man er i karantene. Kjøretur blir jo ganske aktuelt. Rosa Sitron skrev (14 minutter siden): Har han luftveisinfeksjon/symptomer skal han ikke på jobb. Uavhengig av om du har testet deg. Du er forresten i karantene til negativt svar foreligger OG du er fri for symptomer. I know, sjefen hans mener noe annet. Jeg vet jeg er i karantene, men lurte på hva d innebærer utenom å være hjemme. Er barn og mann det og?
Eikenøtt Skrevet 28. januar 2021 #6 Skrevet 28. januar 2021 Står på FHI sine sider som er den første linken i innlegget "for mer informasjon se her".. https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/karantene-og-isolering/ I utgangspunktet siden du har symptomer skal du være i isolasjon i påvente av svar. Du har ikke testet deg som nærkontakt, du har testet deg fordi du har symptomer. Når du er i smittekarantene på grunn av symptomer skal du holde deg i isolasjon til du får svar på testen, mann og barn må også testes - og de skal være i karantene til de får fremvist negativt svar. Har du spørsmål om hvordan karantene fungerer, eller hvordan du og din familie skal forholde dere til karantenereglene så anbefaler jeg at dere kontakter instansene i deres kommune - det være seg koronatelefon eller annet.
Elefantenistua Skrevet 28. januar 2021 Forfatter #7 Skrevet 28. januar 2021 Ok så jeg kan ringe å spørre?
Rosa Sitron Skrevet 28. januar 2021 #8 Skrevet 28. januar 2021 1 hour ago, Elefantenistua said: I know, sjefen hans mener noe annet. Jeg vet jeg er i karantene, men lurte på hva d innebærer utenom å være hjemme. Er barn og mann det og? Friske familiemedlemmer er i utgangspunktet ikke i karantene.
Anbefalte innlegg