heavyheart Skrevet 28. januar 2021 #1 Skrevet 28. januar 2021 https://www.nrk.no/sorlandet/sykehuset-beklager-til-atte-pasienter-etter-feiloperasjoner-1.15347362 NRK har måttet jobbe lenge og vel med å dekke denne skandalen og ENDA lasser og går det der nede?? Tafattheten og ansvarsfraskrivelsen som er vist i denne saken taler virkelig ikke til ledelsens fordel. Sykehusdirektør Nina Mevold evner tydeligvis ikke å se sitt direkte ansvar i denne saken med diverse bortforklariger, og har nå, etter veiledning fra Pasientombudet, blitt bedt om å si personlig unnskyld til de livsvarig skadede. Hva hjelper det når tillitten er til de grader smuldret opp? «Det var systemet som var feil», jammen det tar vel ikke 1.5 år å få informert om at en lege må følges opp?? De har driti på draget hele gjengen her, helt opp til Helsetilsynet som har brukt for lang tid på å få stoppet en udugelig ledelse. Og siden Mevold tydeligvis ikke tar denne saken så alvorlig annet enn når NRK skal ha en kommentar, så kan en jo håpe styret er litt mer handlingsvillig, NOT: styreleder ved Sørlandet sykehus har fortsatt tillitt til Mevold...! Så da kan en jo håpe på at det med tid og stunder blir et «godt system» og de får festet noen gule post-it lapper på Mevolds kontorpult: «husk å formidle viktige beskjeder til avdelingsledere:):):)» Mener du Mevold bør fortsette? 2 3
Loboto Skrevet 16. mars 2023 #2 Skrevet 16. mars 2023 Har hørt podcasten nå og jeg er sjokkert! Hvorfor sitter sykehusledelsen og fylkesmann enda i jobb? De visste jo om dette flere år før det ble en sak. Og sykepleierne som ikke turte å varsle bør miste autorisasjonen. De er også ansvarlig for systemet som helhet og plikter jo å melde avvik om uforsvarlig helsehjelp! Jeg forstår ingenting. Dette ville skapt opprør og store demonstrasjoner i andre europeiske land. 1 3
Maskinfører Skrevet 16. mars 2023 #3 Skrevet 16. mars 2023 Var det han gærne legen som opererte inn vvs deler i halsen på han ene og gjorde noe så en annen måtte Amputere beinet ?
Loboto Skrevet 16. mars 2023 #4 Skrevet 16. mars 2023 Maskinfører skrev (54 minutter siden): Var det han gærne legen som opererte inn vvs deler i halsen på han ene og gjorde noe så en annen måtte Amputere beinet ? Vvs deler hørte jeg ikke noe om tror jeg, men sistnevnte ja. En fikk også alvorlige nerveskader som vil spre seg til hele kroppen og gi uutholdelige smerter. Kan ikke kureres. At lederne får sove om natta når de vet de kunne stoppet dette. 4
Capazitet Skrevet 17. mars 2023 #5 Skrevet 17. mars 2023 Skulle tro vi bodde i et uland når sånne ting kan skje og deretter prøves dysses ned og ingen får represalier. Ei skam 1
Maskinfører Skrevet 17. mars 2023 #6 Skrevet 17. mars 2023 Loboto skrev (5 timer siden): Vvs deler hørte jeg ikke noe om tror jeg, men sistnevnte ja. En fikk også alvorlige nerveskader som vil spre seg til hele kroppen og gi uutholdelige smerter. Kan ikke kureres. At lederne får sove om natta når de vet de kunne stoppet dette. ikke hørt om vvs deler nei mener en ble operert for ett eller annet i halsen hvor kirurgen satte inn vvs deler så pasienten døde ja han var fullstendig gal hele sykehussystemet med styrer og honorar bør opp til vurdering pengene bør gå til pasienter og materiell ikke ikke på toppetasjen sykehuset bør styres av helsedepartementet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå