AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #1 Skrevet 28. januar 2021 Jeg sliter nå.. hadde kanskje vært riktigere å si at jeg og min samboer sliter, men er usikker på hvor mye dette påvirker han egentlig. Mitt inntrykk er at problemet er mitt. Kort fortalt: Fra tidligere har jeg ett ca 20 år langt forhold bak meg, som ikke fungerte, hverken seksuelt eller ellers. Holder meg til det seksuelle her i denne tråden, og den gang gikk det mye på at han så å si aldri ville ha sex. Jeg følte meg stygg, uattraktiv, etc, og han sa rett ut til meg en gang at «sex er oppskrytt». Dette med resultat at jeg trakk meg vekk, sluttet å ta initiativ, dvs «avseksualiserte» meg selv. Og forholdet tok slutt. Har truffet en ny mann. Første halvåret blomstret sexlivet, jeg har aldri hatt det så bra noen gang som den gang. Vi kunne snakke åpent om alt, også om sex, nærhet etc. Følte at jeg blomstret, at livet var fantastisk. Men så endret noe seg gradvis. Hans interesse for sex er nå minimal. Jeg sitter med en vond følelse av at han har sex kun for å tilfredsstille meg, at det ikke gir han noen glede. Vi kan ha sex innimellom på en fredag eller lørdag, spesielt hvis vi har tatt noen glass. Men hverdagssexen er fraværende. pga min tidligere bakgrunn/forhold, er jeg redd for å være for påtrengende, jeg har nærmest fått en slags vrangforestilling om at han ikke liker min kropp, min nakenhet, min lyst på sex og nærhet. Jeg har prøvd. Det har flere ganger endt med avvisning. Jeg ba han med i dusjen en gang, han sa han kunne ikke det, fordi det var opptatt. Han har uttrykt at han føler seg som en «puledokke» med det resultat at jeg har trekt meg helt unna. Men jeg er med og sier ikke nei dersom han tar initiativ. Jeg savner så inderlig hverdagssexen, spontaniteten. Jeg savner å få lov til å ta initiativ, og å vite at det blir satt pris på. Jeg savner å ha et normalt sexliv, og en gjensidig følelse av at det er noe begge vil, ønsker og har glede av. Det er så vondt at alt skal være så jævlig komplisert. Har tenkt tanken om at det er noe galt med meg som frastøter meg menn. Jeg er ikke spesielt stygg, ikke urenslighet, jeg barberer bena og andre steder, jeg gjør jo ikke meg selv uattraktiv, så er ikke det som er årsak. Tar meg selv i å begynne å grine når jeg kjører til og fra jobb, hvis jeg våkner om natta, eller i slike situasjoner man er alene og tankene kommer. Min samboer sliter psykisk, og jeg vet at bruk av medisiner (ADHD medisin) kan være en bivirkning med nedsatt lyst. I tillegg har han i sin fortid blitt urettmessig beskylde for overgrep. Dette er ting som er gått så sterkt inn på han at han sliter massivt med dette, selv om det er mange år siden. Da vi begge har den bagasjen vi har, og de problemene vi har, lurer jeg på hvordan fremtiden blir, kan vi klare å løse ting og være lykkelige? Kan vi bli seksuelt kompatible igjen, slik vi engang var? Jeg vet ikke. Jeg er ikke klar for å gå fra han, vi har det flott på alle andre områder. Om noen føler de har noen kloke ord eller råd å gi, så er jeg takknemlig. Anonymkode: 51c21...671 1
Fioljenta Skrevet 28. januar 2021 #2 Skrevet 28. januar 2021 Vær så snill og oppsøk profesjonell hjelp. Et tips kan være å ta fokuset bort fra sex og fokusere mer på nærhet, kjærtegn og slikt, men jeg tror dere trenger profesjonell hjelp som kan se det store bildet. Klem 💜 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #3 Skrevet 28. januar 2021 Fioljenta skrev (1 time siden): Vær så snill og oppsøk profesjonell hjelp. Et tips kan være å ta fokuset bort fra sex og fokusere mer på nærhet, kjærtegn og slikt, men jeg tror dere trenger profesjonell hjelp som kan se det store bildet. Klem 💜 Takk. Vi har intimitet ellers, ikke mangel på det. Ja, å søke profesjonell hjelp hadde nok vært lurt, men samtale med en sexolog etc er kjempedyrt, og Familievernkontoret har kanskje ikke så mye kompetanse på akkurat slike problemer muligens. Men uansett takk for råd 🙂 Anonymkode: 51c21...671 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #4 Skrevet 28. januar 2021 Synes du skal vise ham innlegget her. Du beskriver det veldig fint, og kanskje han faktisk ikke forstår hvor mye dette plager deg!? Anonymkode: 4d352...3d5
Gjest Gyros Skrevet 28. januar 2021 #5 Skrevet 28. januar 2021 Ikke det jeg vet, men kanskje ADHD medisinen har tatt bort litt av gleden og spontaniteten hans. Be ham ta kontakt med legen for å undersøke om det finnes andre typer ADHD medisin som er bedre egnet for ham. Det fins jo ulike typer, og jeg har hørt at enkelte typer tar bort noe av lysten på sex. Jeg tror også det kan være lurt å profesjonell hjelp, start gjerne med fastlegen så kan han eventuelt henvise videre. Jeg er helt sikker på at du ikke behøver å bekymre for at det er noe feil med deg. Du virker helt oppegående, har fine sunne ønsker som jeg synes du fortjener å finne ut av. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå