Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en baby på 3,5 mnd som plutselig har fått mye luft i magen. Baby som har sovet veldig godt til nå våkner mange ganger og vrir seg før det kommer en promp. Tolker det sånn at det er luftsmerter. Baby får nå melkefri mme, og har respondert godt på det en god stund. Kan legge til at dette startet samme dag som vaksinen ble gitt. Spørsmålet mitt er egentlig om noen har erfaring med å gi Semper-dråper eller Minifon mot dette?

Anonymkode: c4d89...f6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mange dager har det pågått siden vaksinen ble gitt? Aner ikke hva man kan gi slags medisiner mot dette. Magesmerter er vanlig etter vaksine, og min har også slitt med magen en ukes tid etter vaksine. Har ikke gitt noe medisin mot det da.

Skrevet
Kassiopeia8 skrev (14 minutter siden):

Hvor mange dager har det pågått siden vaksinen ble gitt? Aner ikke hva man kan gi slags medisiner mot dette. Magesmerter er vanlig etter vaksine, og min har også slitt med magen en ukes tid etter vaksine. Har ikke gitt noe medisin mot det da.

Er ca en uke siden nå..

Skrevet

Det er litt rart babyen din ikke har reagert FØR om det faktisk har vært melka sin skyld? Men vet ikke.

Min har alltid hatt vondt i magen og smerter fra første stund slik du beskriver her. Ga MME etter en uke med amming for det funket ikke. Men har aldri byttet til melkefri for det men det skal jeg jaggu prøve nå. Jeg har gitt sukkervann når babyen har skreket som verst av smertene. Det har hjulpet de gangene jeg gjorde det men kan ha vært tilfeldig og er ikke alle det hjelper på heller

Anonymkode: 3ea8b...b42

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg har en baby på 3,5 mnd som plutselig har fått mye luft i magen. Baby som har sovet veldig godt til nå våkner mange ganger og vrir seg før det kommer en promp. Tolker det sånn at det er luftsmerter. Baby får nå melkefri mme, og har respondert godt på det en god stund. Kan legge til at dette startet samme dag som vaksinen ble gitt. Spørsmålet mitt er egentlig om noen har erfaring med å gi Semper-dråper eller Minifon mot dette?

Rotavirus vaksinen?? Min melkeallergiker ble også skikkelig vond i magen av den men jeg er glad den ble gitt likevel for ungen har vært veldig mye syk og hadde ikke fiksa noe rotavirus infeksjon. Var gale nok med RS-virus.

Anonymkode: d1374...1d4

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Rotavirus vaksinen?? Min melkeallergiker ble også skikkelig vond i magen av den men jeg er glad den ble gitt likevel for ungen har vært veldig mye syk og hadde ikke fiksa noe rotavirus infeksjon. Var gale nok med RS-virus.

Anonymkode: d1374...1d4

Jepp, rotavirus. Han hadde litt magevondt de første ukene når jeg ammet, og ble utredet på sykehuset for dårlig vektoppgang. Der ville de prøve med melkefri mme til han. Han har vært superfornøyd for uten om den siste uken. 

Skrevet

Vi har brukt Semperdråper litt mot magevondt og syns det virker som om det hjelper. Nå er vår baby litt av og på med magesmerter, så jeg vet ikke om det er dråpene eller tilfeldig, men han har fått ut luft og vært blid innen et par timer de gangene vi har brukt dråpene. 

Anonymkode: 2c5f4...5e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...