Gå til innhold

Gradert sykemeldt, ny jobb, tidlig gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere 🙂

jeg er gravid i uke 15 og jeg er så utrolig sliten, både psykisk og fysisk. Jeg sliter med en del psykiske ting som gjør at tankekjøret går ekstra fort. 

Jeg er delvis ny i jobben, jobbet her siden oktober og kjenner veldig på dette. Har ikke fortalt lederen min enda at jeg er gravid, men tenker å gjøre det Idag eller i morgen. 

Legen min foreslo 50% gradert sykemelding fra mandag, noe jeg føler jeg absolutt trenger sånn som «ting» er nå, men det sitter så langt inne!! Men da må jeg jo ta det opp med arbeidsgiver nå. Tenker på hva arbeidsgiver, kollegaer osv vil si. Er ikke det beste arbeidsmiljøet her heller.. 

er det «vanlig» å bli sykemeldt så tidlig? 

Anonymkode: 2c745...8cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Like vanlig som uvanlig. Alle svangerskap er forskjellige. 

Selv ble jeg 100% sykemeldt fra uke 14. 

Anonymkode: a9f10...fa7

• Liker 2
Skrevet

Det er jo ikke sagt at fordi du er sykemeldt nå så vil dette vare ut svangerskapet. Alle svangerskap er forskjellige. Noen er dårlige i starten, men blir i god form etterhvert. Andre er best i starten, frem til det blir tungt midt på. Selv var jeg sykemeldt et par uker midt i p.g.a. kynnere. En sykemelding blir aldri satt opp lenger enn et par uker tror jeg det er, og så må du til legen på nytt og vurdere situasjonen. Så bedre å ta hensyn til kroppen din tidlig, for så at sykemeldingen kanskje varer et par uker og du får mer overskudd igjen, enn at du pusher kroppen din for langt og blir sykemeldt resten av svangerskapet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...