AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #1 Skrevet 28. januar 2021 Hei Var usikker på hvor jeg skulle plassere dette, men jeg trenger et råd for å bare komme over noe som skjedde for lenge siden. Ca 8 år siden. Jeg var 22 og begynte å jobbe i butikk ved siden av studier. Sjefen var veldig hyggelig, og jeg trivdes godt, lærte mye. Etter et år sluttet sjefen og det begynte en ny. Pkutselig mistet jeg alt av "ansvar". Oppgavene jeg vanligvis kunne gjøre, fikk jeg ikke gjøre lenger. Jeg ble kun satt til stengevakter. Begrunnelsen var at de hadde ansatt "en som skal gjøre de oppgavene" og at "hun trengte meg bare på kvelden". I butikkens praksis skal alle gjøre disse oppgavene, og det er noe av det første du blir sendt på kurs for. Jeg måtte jobbe hver lørdag eller hver søndag. Hun ene jobbet ti dager i strekk. Jeg hadde ikke peiling, men hun sa at det ikke var lov, verken å jobbe hver helg eller 10 dager i strekk. Da avslutningen for faget jeg tok kom, ba jeg i god tid om at jeg ikke kunne jobbe lenger enn til 17 den dagen. Jeg ble likevel satt opp på vakt. Jeg minnet henne på det, men hun sa at "sånn er det, og ingen kan bytte med deg". Hun hadde en generell holdning mot meg, og jeg sluttet etterhvert. Siste dagen sa hun ikke engang hadet da hun dro (vi var de eneste i butikken). Det er seriøst 8 år siden, jeg skjønner ikke hvorfor jeg plutselig begynte å tenke på dette nå 🤨 kan folk gjøre slik når de ikke liker en ansatt? Altså.. Hvordan bare lar man slikt gå? Jeg har jo en bedre jobb i dag, gift, voksen, har barn.. Skjønner bare ikke hvorfor dette begynte å plage meg. Anonymkode: 08458...93d
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #3 Skrevet 28. januar 2021 Så bra at jeg så denne tråden nå. De prøvde bare å fryse deg ut. Få deg til å slutte. Det er jo en traumatisk opplevelse. Jeg ville også husket det selv om det er mange år siden. Helt normalt. Anonymkode: 4da10...872
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #4 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Så bra at jeg så denne tråden nå. De prøvde bare å fryse deg ut. Få deg til å slutte. Det er jo en traumatisk opplevelse. Jeg ville også husket det selv om det er mange år siden. Helt normalt. Anonymkode: 4da10...872 Det føltes slik. Ble selvsagt satt opp på stengevakt på bursdagen min og, så fikk ikke feiret den heller 🙃 Godt det er over. Anonymkode: 08458...93d
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #5 Skrevet 28. januar 2021 Fordi du har blitt behandlet med urett, og veldig urettferdig. Det er krenkende og forstyrrende for den forventningen man har iboende i seg om å bli behandlet rettferdig. Spesielt i et så skjevt maktforhold som ansatt/ arbeidsgiver. Man har liksom ikke noe man skal ha sagt, man må bare gå videre. Anonymkode: 5814b...e8f 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #6 Skrevet 28. januar 2021 Var dette i en matbutikk? Hørtes helt forferdelig ut. Prøv så godt du kan å legge det bak deg. Fattig trøst, men du er dessverre ikke den eneste som har opplevd dette/ lignende. Anonymkode: f129c...39f
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #7 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Var dette i en matbutikk? Hørtes helt forferdelig ut. Prøv så godt du kan å legge det bak deg. Fattig trøst, men du er dessverre ikke den eneste som har opplevd dette/ lignende. Anonymkode: f129c...39f Nei, blomsterbutikk. Hadde egentlig ikke lyst å si det, men det er ikke veldig gjenkjennelig 😅 jeg har gått på kurs og gjorde det ordentlig, så fikk jeg plutselig ikke lage noe lenger. Det er ikke i tråd med kjedens praksis veit jeg. Utrolig leit, men "heldigvis" ikke alene om det. AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi du har blitt behandlet med urett, og veldig urettferdig. Det er krenkende og forstyrrende for den forventningen man har iboende i seg om å bli behandlet rettferdig. Spesielt i et så skjevt maktforhold som ansatt/ arbeidsgiver. Man har liksom ikke noe man skal ha sagt, man må bare gå videre. Anonymkode: 5814b...e8f Føltes veldig krenkende ja. Når jeg før liksom fikk ansvar for å åpne butikken, gjøre klar bestillinger og lage bukettene, så fikk jeg plutselig ikke lov til noe mer annet enn å stenge.. Hva skal man si liksom. Å bli fratatt ansvar gjør noe med en, var ikke veldig gøy å gå på jobb lenger. Anonymkode: 08458...93d
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #8 Skrevet 29. januar 2021 Enkelte episoder i livet blir man ikke ferdig med. Er du en tenker, vil slike ting følge deg for godt. Anonymkode: f204c...2ef
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #9 Skrevet 29. januar 2021 Jeg hadde en helt forferdelig jobb i fjor. Skal prøve å holde det anonymt.. Planlagte møter var det bare jeg som møtte opp på, så fikk jeg vite senere at to andre i teamet holdt egne møter der jeg ikke var invitert. Og jeg fikk bare finne meg i å følge det de hadde bestemt på disse møtene. De to var nesten aldri på jobb, hn ene tok ut ferie den første uka etter gjenåpningen etter korona. Jeg dro en tur på jobb dagen før vi skulle åpne igjen, for å ordne i stand så jeg var klar dagen etter og stille noen spm til ledelsen. Jeg jobbet egentlig ikke den dagen, da jeg jobbet 80%, men stakk jo innom for å forberede litt for meg selv. Så spør jeg ledelsen hvor x og y i teamet mitt er, for da kan jeg så smått ta en prat med dem om morgendagen. Nei, den ene var jo på ferie, den andre var sykemeldt. Så spurte jeg hvordan skal vi gjøre det i morgen da? Det var MASSE å ordne, alt var bare rot og kaos, men ting måtte jo være i orden til vi åpnet... nei jeg var jo den eneste til stede på teamet, så jeg fikk ordne alt! Så jeg måtte rydde, sortere, ordne alt ALENE... og jeg fikk ikke betalt! Jeg måtte jo også ta noen avgjørelser på vegne av teamet siden jeg var den eneste der, så jeg sendte en mail til de andre og sa at nå har jeg bestemt sånn og sånn... så fikk jeg selvfølgelig mail om at nei, det skal ikke være sånn, det skal være slik... og da måtte jeg gjøre om på ting. Det var mye mer også. Tenker litt på det, og tenkte mye på det rett etter at jeg hadde slutta. Men nå kjenner jeg bare at jeg er glad for at jeg ikke jobber der lenger. Det var jo ikke JEG som var en dust, det var de andre. Jeg vet at jeg gjorde mitt beste, men det var de andre som ødela for meg. Det er viktig å tenke på at i noen kjipe situasjoner så er det ikke du som er problemet. Du gjorde nok også det beste du kunne, men fikk en idiot av en sjef. Vær glad for at du er ferdig, og hvis du havner i noe lignende igjen så skal du bare si opp. Jeg snudde meg aldri tilbake til den arbeidsplassen igjen, selv om de ønsket at jeg skulle fortsette der. Anonymkode: 53e0f...a06 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #10 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 28.1.2021 den 6.50): Hei Var usikker på hvor jeg skulle plassere dette, men jeg trenger et råd for å bare komme over noe som skjedde for lenge siden. Ca 8 år siden. Jeg var 22 og begynte å jobbe i butikk ved siden av studier. Sjefen var veldig hyggelig, og jeg trivdes godt, lærte mye. Etter et år sluttet sjefen og det begynte en ny. Pkutselig mistet jeg alt av "ansvar". Oppgavene jeg vanligvis kunne gjøre, fikk jeg ikke gjøre lenger. Jeg ble kun satt til stengevakter. Begrunnelsen var at de hadde ansatt "en som skal gjøre de oppgavene" og at "hun trengte meg bare på kvelden". I butikkens praksis skal alle gjøre disse oppgavene, og det er noe av det første du blir sendt på kurs for. Jeg måtte jobbe hver lørdag eller hver søndag. Hun ene jobbet ti dager i strekk. Jeg hadde ikke peiling, men hun sa at det ikke var lov, verken å jobbe hver helg eller 10 dager i strekk. Da avslutningen for faget jeg tok kom, ba jeg i god tid om at jeg ikke kunne jobbe lenger enn til 17 den dagen. Jeg ble likevel satt opp på vakt. Jeg minnet henne på det, men hun sa at "sånn er det, og ingen kan bytte med deg". Hun hadde en generell holdning mot meg, og jeg sluttet etterhvert. Siste dagen sa hun ikke engang hadet da hun dro (vi var de eneste i butikken). Det er seriøst 8 år siden, jeg skjønner ikke hvorfor jeg plutselig begynte å tenke på dette nå 🤨 kan folk gjøre slik når de ikke liker en ansatt? Altså.. Hvordan bare lar man slikt gå? Jeg har jo en bedre jobb i dag, gift, voksen, har barn.. Skjønner bare ikke hvorfor dette begynte å plage meg. Anonymkode: 08458...93d Lett for meg å si det ikke er noe å bry seg om men. Virket som en bitch den sjefen, å bitcher finnes det overalt dessverre. Kanskje hun var misunlig? Mye urett og drit har skjedd med meg også oppigjennom som har plager og gnaget men nesten alt er glemt etter en hjertestans jeg hadde 😳 Anonymkode: 45bdb...e1b
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #11 Skrevet 29. januar 2021 Møkkadame. Hun synes sikkert du var for ung, pen, smart eller noe annet som irriterte hennes trange nøtt. Gå videre, hun er ikke verdt tankene dine. Anonymkode: 0eb69...767 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #12 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Møkkadame. Hun synes sikkert du var for ung, pen, smart eller noe annet som irriterte hennes trange nøtt. Gå videre, hun er ikke verdt tankene dine. Anonymkode: 0eb69...767 Haha 😂 du sier noe der haha AnonymBruker skrev (2 timer siden): Lett for meg å si det ikke er noe å bry seg om men. Virket som en bitch den sjefen, å bitcher finnes det overalt dessverre. Kanskje hun var misunlig? Mye urett og drit har skjedd med meg også oppigjennom som har plager og gnaget men nesten alt er glemt etter en hjertestans jeg hadde 😳 Anonymkode: 45bdb...e1b Oj, så man kan faktisk glemme ting etter en slik hendelse? Håper at går bra med deg i dag ❤️ Jeg har vært igjennom mye jeg skulle ønske ikke skjedde, men får liksom ikke gjort noe med det annet enn å heve meg over d, som ikke alltid er så lett 😊 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg hadde en helt forferdelig jobb i fjor. Skal prøve å holde det anonymt.. Planlagte møter var det bare jeg som møtte opp på, så fikk jeg vite senere at to andre i teamet holdt egne møter der jeg ikke var invitert. Og jeg fikk bare finne meg i å følge det de hadde bestemt på disse møtene. De to var nesten aldri på jobb, hn ene tok ut ferie den første uka etter gjenåpningen etter korona. Jeg dro en tur på jobb dagen før vi skulle åpne igjen, for å ordne i stand så jeg var klar dagen etter og stille noen spm til ledelsen. Jeg jobbet egentlig ikke den dagen, da jeg jobbet 80%, men stakk jo innom for å forberede litt for meg selv. Så spør jeg ledelsen hvor x og y i teamet mitt er, for da kan jeg så smått ta en prat med dem om morgendagen. Nei, den ene var jo på ferie, den andre var sykemeldt. Så spurte jeg hvordan skal vi gjøre det i morgen da? Det var MASSE å ordne, alt var bare rot og kaos, men ting måtte jo være i orden til vi åpnet... nei jeg var jo den eneste til stede på teamet, så jeg fikk ordne alt! Så jeg måtte rydde, sortere, ordne alt ALENE... og jeg fikk ikke betalt! Jeg måtte jo også ta noen avgjørelser på vegne av teamet siden jeg var den eneste der, så jeg sendte en mail til de andre og sa at nå har jeg bestemt sånn og sånn... så fikk jeg selvfølgelig mail om at nei, det skal ikke være sånn, det skal være slik... og da måtte jeg gjøre om på ting. Det var mye mer også. Tenker litt på det, og tenkte mye på det rett etter at jeg hadde slutta. Men nå kjenner jeg bare at jeg er glad for at jeg ikke jobber der lenger. Det var jo ikke JEG som var en dust, det var de andre. Jeg vet at jeg gjorde mitt beste, men det var de andre som ødela for meg. Det er viktig å tenke på at i noen kjipe situasjoner så er det ikke du som er problemet. Du gjorde nok også det beste du kunne, men fikk en idiot av en sjef. Vær glad for at du er ferdig, og hvis du havner i noe lignende igjen så skal du bare si opp. Jeg snudde meg aldri tilbake til den arbeidsplassen igjen, selv om de ønsket at jeg skulle fortsette der. Anonymkode: 53e0f...a06 Det var trist å lese, var tydelig at de ikke inkluderte deg eller oppførte seg ordentlig 😕 fint du slutta😊 Anonymkode: 08458...93d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå