Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er en fyr i andre halvdel av tyveårene. Slutt på høyere utdanning gjorde at jeg flyttet fra Trondheim til Bergen i fjor. Jeg har nesten ikke blitt kjent med noen pga. korona, og generelt ikke så gode sosiale evner. Men jeg lurer egentlig på, hvordan får man egentlig nye venner når man er i slutten av tyveårene? De som er yngre er stort sett i studentbobla, de som er eldre har stort sett samboer og driver med familieforøkelse. Selv har jeg verken samboer, kjæreste eller noe sosialt nettverk her i byen, og kombinert med hjemmekontor så er ensomheten virkelig begynt å gå inn på meg.

Noen som har tips? Har jo lyst å bli med i en forening av et eller annet slag, kanskje et idrettslag, men finner ikke noe med jevnaldrende hvor jeg potensielt kan møte folk å henge med på fritiden...

Anonymkode: 6d722...7f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dessverre kjenner jeg mange som sliter med det samme som deg... Men det er gode muligheter for deg å få deg en omgangskrets. Du er så ung at det kommer til å gå bra. Ting blir jo værre jo eldre du blir, men det spørs også hva man gjør det til. 

Jeg tenker at du må prate mer med de på jobben, eller prate med folk på nett. Kanskje du møter noen der? 

Anonymkode: 79eee...041

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Dessverre kjenner jeg mange som sliter med det samme som deg... Men det er gode muligheter for deg å få deg en omgangskrets. Du er så ung at det kommer til å gå bra. Ting blir jo værre jo eldre du blir, men det spørs også hva man gjør det til. 

Jeg tenker at du må prate mer med de på jobben, eller prate med folk på nett. Kanskje du møter noen der? 

Anonymkode: 79eee...041

Prater med de jeg jobber med, men er bare et par stykk jeg jobber med, resten av kontoret ser jeg jo aldri siden vi ikke møtes fysisk. Og så kjenner jeg de ikke, er ikke like naturlig å slå av en prat når man ikke sees fysisk.

Har du noen forslag til hvor prate med folk på nett? Eneste plassen jeg prater med nye er Tinder, men det er jo noe poengløst drit uansett...

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Prater med de jeg jobber med, men er bare et par stykk jeg jobber med, resten av kontoret ser jeg jo aldri siden vi ikke møtes fysisk. Og så kjenner jeg de ikke, er ikke like naturlig å slå av en prat når man ikke sees fysisk.

Har du noen forslag til hvor prate med folk på nett? Eneste plassen jeg prater med nye er Tinder, men det er jo noe poengløst drit uansett...

Hvis du ser i Finn en venn-kategorien her på forumet så ligger en link til en sosial og aktiv discord-gruppe med en del jevnaldrende. 

Prøver å dele linken her, men kan hende den blir fjernet. 

Anonymkode: c603c...609

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...