Gå til innhold

Avhengig av mobil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei venninne som er alene med et barn, hennes barn og mitt barn er også gode venner og er mye med hverandre på fritiden. 

I det siste har hun falt mer og mer inn i mobilen sin og kan være veldig vanskelig å føre en samtale med. Det er stort sett datingapper som tinder o.l men og andre sosiale medier, nesten hele døgnet. 

Når barnet hennes ber om kontakt eller trenger oppmerksomhet blir hun rett og slett sint og sier hun er opptatt, jeg vet òg at hun kan sitte våken til langt på natt med disse appene og forsover seg ofte så barnet kommer for seint på skule. 

Hennes barn har vært mye hos oss, tilogmed på overnatting i ukedagene. Barnet hennes forteller meg det samme som jeg alt ser, og barnet hennes føler seg veldig tilsidesatt. 

Jeg har gitt henne beskjed mange ganger om at hun måtte skjerpe seg og prioritere bedre, men hun påstår bare at jeg overdriver og at det overhodet ikke er slik, hun sier også at barnet hennes krever mer oppmerksomhet enn normalt og at hun derfor ikke alltid  kan eller bør møte barnet sitt på dette. 

Det jeg nå lurer på er om jeg skal ringe inn bekymringsmelding til barnevern, jeg vet hun alt har kontakt med dem, men jeg tror ikke de vet hvordan hverdagen helt er for  dem,spesielt for barnet. Ville andre gjort det eller vil det bli sett på som småting?

Anonymkode: 731d2...1c7

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bedre med en bekymringsmelding foe mye, enn en for lite. 

Anonymkode: 85623...986

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Bedre med en bekymringsmelding foe mye, enn en for lite. 

Anonymkode: 85623...986

Nja, jeg ville vært svært forsiktig med å tenke slik. Barnevernet har ikke akuratt et rykte på seg for å være flinke saksbehandlere.

Anonymkode: 5b3cf...0a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...