Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om mødre som triller mye rundt på kjøpesentre med baby?

Søsteren min har en baby på 5 mnd, og hun tar bussen rundt omkring i byen for å trille rundt på diverse kjøpesentre.

Jeg synes det er veldig rart, og kanskje ikke så lurt heller nå når det er korona.

Hun reiste rundt i byen når hun var gravid også, var med på alt som skjedde av kulturelle ting på tross av korona, og nå fortsetter hun med babyen i vogn...

Har barn selv og trillet mest ute, og var været dårlig gadd jeg ikke trille på kjøpesenter.

Tenker at det er mest tenåringsmødre som gjør det.

Søsteren min er 40 år...

Anonymkode: 477b1...630

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker mer om sånne som deg som må lage tråder om det på et anonymt forum enn mødrene som gjør det du beskriver!

Anonymkode: cf4ff...903

• Liker 25
Skrevet

Personlig skjønner ikke jeg heller at folk gidder «henge» på kjøpesenter (corona eller ei) men folk har jo forskjellige intresser. 

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker mer om sånne som deg som må lage tråder om det på et anonymt forum enn mødrene som gjør det du beskriver!

Gjør du det selv ?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gjør du det selv ?

100%. Hun ble krenka av tråden. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Gjør du det selv ?

Nope!

Frøyamor skrev (3 minutter siden):

100%. Hun ble krenka av tråden. 

🙄 ja, buhu, jeg ble kjempekrenka!

:ironi:

• Liker 8
Skrevet

Jeg kan godt skjønne at hun henger på senteret, hvis vi ikke tenker på pandemien. Sikkert fint å (window) shoppe, spise på kafé etc i barseltiden. 

Nå, midt i en pandemi, skjønner jeg dog ikke at hun tør, det hadde jeg aldri gjort selv. Noe sosial og ute blant folk bør man jo selvsagt være, men det høres jo litt voldsomt ut til å være pandemi.

Anonymkode: e5075...bd5

• Liker 1
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Gjør du det selv ?

Jeg tror ikke det var poenget. Les igjen og tenk en gang til :)

Jeg tenker ikke veldig mye over det når jeg ser mødre med barnevogner på kjøpesenteret. Jeg bryr meg i grunn ikke.

Synes det å ikke bry seg så mye, er en øvelse både du (TS) og mange andre burde prøve. Feie for egen dør er også en greie.

Anonymkode: 7349d...ec6

• Liker 1
Skrevet

Ja uff fæl ring barnevernet. 

Mødre bør holde skrikerungene sine hjemme eller i skogen der ingen ser dem. 

Anonymkode: e18c8...bcf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja uff fæl ring barnevernet. 

Mødre bør holde skrikerungene sine hjemme eller i skogen der ingen ser dem. 

Det var altså sarkastisk for dem som ikke skjønte det. 

Skrevet

Jeg tenker ikke noe spesielt om det, så lenge moren forholder seg til retningslinjene for smittevern. Jeg har trillet rundt innendørs på kjøpesenter selv et par ganger, og det har vært ganske godt. Bare det å se andre folk, selv om jeg hverken har kjøpt noe annet enn en kaffe to go eller snakket med noen. 

Babyen ligger/sitter i vogn og tar eller hoster ikke på noe eller noen. Jeg hadde derimot ikke tatt med 2,5 åringen vår på kjøpesenter nå pga. korona. Det hender hun får være med i matbutikken hvis det er lite folk og hun sitter i vogn eller i sele på ryggen min. Jeg tenker litt om folk som lar småbarn løpe fritt rundt inne i butikker.

Anonymkode: f7f0b...e17

• Liker 2
Skrevet

Trille rundt på et kjøpesenter høres jo "fornuftig" ut i den forstand at du lærer ungen å være med overalt, og gir den litt andre inntrykk. Men det forutsetter jo at du gjør det på dagtid når det er færre folk der og følger gjeldene råd og regler. Og ville ikke tatt den med dit lørdag formiddag når man kan forvente at det er relativt fullt der. Men å være med på alt av kulturelle ting høres litt mye ut... 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nope!

🙄 ja, buhu, jeg ble kjempekrenka!

:ironi:

Haha 😂 Jeg er sånn som går rundt på kjøpesenter med barnevogna for 2 PR siden, men hadde ikke gjort det nå i disse tider tror jeg. 

Anonymkode: b436e...eb3

Skrevet

Jeg hadde hengt på kjøpesenter om det ikke var pandemi. 

Grunnen til det er at det er kaldt ute og jeg har raynauds fenomen - dvs at jeg ikke kan gå ute uten å få anfall. Jeg har også opplevd få brystbetennelse av kulde.

Hatten av til alle dere supermoms som kan trille og amme i allslags vær og temperaturer, men alle kan ikke det. 

Anonymkode: 8545a...d6a

• Liker 5
Skrevet

For en rar tråd. Noe må man jo ta seg til. Med barselgrupper, babysang, babysvømming ++++ avlyst så skjønner jeg godt at man tar turen på kjøpesenter eller andre steder det går an å henge. Komme seg litt ut av huset. Få noen inntrykk. Ikke alle er like glade i skog og mark eller å runde netflix. 

• Liker 5
Skrevet
Kassiopeia8 skrev (2 timer siden):

For en rar tråd. Noe må man jo ta seg til. Med barselgrupper, babysang, babysvømming ++++ avlyst så skjønner jeg godt at man tar turen på kjøpesenter eller andre steder det går an å henge. Komme seg litt ut av huset. Få noen inntrykk. Ikke alle er like glade i skog og mark eller å runde netflix. 

Før korona, da datteren min satt i vogn, koste vi oss skikkelig på kjøpesenter, var der ikke ofte, men max en gang i uken. Vi så på klær (hun og, stoppet for å kjenne på tøyet, stoppet for å se på ting og peke, også dro vi på cafe etterpå. Hun utforsket veldig, og det var jo mye å se på. 

En baby får ikke like mye ut av det som ei på halvannet, så da er det jo litt det samme hvor en går 😊

Skrevet

Jeg tenker det er helt vanlig? Noe skal man ta seg til, og det er ikke gitt at det er mer interessant å trille i nærområdet for tusende gang, enn det er å trille inne på et senter. Spesielt om vinteren. Går ut fra at hun følger vanlige smittevernregler, og uansett er der på dagtid når det neppe er veldig travelt.

Da jeg var i permisjon (før korona) var vi sikkert på kjøpesenter opp til en gang i uken. Det ligger ett i passelig gangavstand (og kort buss-avstand), og om vi ikke hadde noe annet planlagt var det å ta en tur på senteret, ordne med et eller annet nødvendig ærend, og trille tur en eller begge veier (avhengig av vær og form på baby) en helt fin aktivitet. Vi kom oss ut av huset, jeg kom meg innom apoteket eller klesbutikken eller bokhandelen eller hva det nå enn var, og baby fikk tittet litt rundt på ting og folk. Var alltid mange andre der med barnevogner (og det hendte vi møtte barselgruppa på en kafe der også). 

Anonymkode: 001af...5e6

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke så glad i å gå rundt på senteret uten noe mål, men de gangene jeg hadde ærend på senteret, så gjorde jeg litt mer ut av det, for å variere dagene med baby litt. F. Eks hvis jeg måtte på apotek, så tok jeg kanskje lunsj på en kafé i samme slengen, eller kjøpte meg en blomsterbukett. Noen ganger avtalte jeg å møte en venninne eller barselgruppa også, det var hyggelig. 

Syns dog det høres risikabelt ut å være på senteret og buss lenge og ofte nå som det er pandemi. Uavhengig av babyen. Senteret og kollektivtrafikk trekker jo også til seg mennesker som ikke bryr seg om smittevern. Sist jeg var på senteret, rett før jul, så var det bl. a mange som ikke brukte munnbind, ikke spritet seg, klemte hverandre, stod tett i tett osv. Og da kan man jo tenke seg hvor mye smitte man potensielt utsetter seg for om man er der ofte og lenge. Ikke bare covid, men andre virus og bakterier som fører til at du må ta test, kanskje være i karantene. 

Det kan jo være at hun har et stort behov for å se folk, og at hun rett og slett syns at premien er større en risikoen. Kanskje tenker hun kun på seg selv, ikke andre. Man vet jo heller aldri hvordan det står til med andres psyke, så det kan hende dette er noe som gir henne veldig mye i en tøff tid. 

Skrevet

Tenker meg om sånne som legger seg opp i hva andre gjør og slarver om det på nett, enn de som går på kjøpesenter, for å si det sånn.. 

Så lenge man kan holde god avstand på kjøpesenteret, er det ikke farlig. 

Om det hjelper henne å se folk, og unngå å bli deperimert av isolasjon og ensomhet, så fint for henne at hun har funnet noe som hjelper. 

Jeg fikk fødselsdepresjon forrige permisjon, og mye var grunnet ensomhet og at jeg ble halvgal av å ikke se folk og føle meg fanget hjemme. 

Anonymkode: 2c0a9...9fa

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tenker meg om sånne som legger seg opp i hva andre gjør og slarver om det på nett, enn de som går på kjøpesenter, for å si det sånn.. 

Så lenge man kan holde god avstand på kjøpesenteret, er det ikke farlig. 

Om det hjelper henne å se folk, og unngå å bli deperimert av isolasjon og ensomhet, så fint for henne at hun har funnet noe som hjelper. 

Jeg fikk fødselsdepresjon forrige permisjon, og mye var grunnet ensomhet og at jeg ble halvgal av å ikke se folk og føle meg fanget hjemme. 

Anonymkode: 2c0a9...9fa

Neida hun har ikke tøffe tider, hun har aldri vært lykkeligere etter at hun fikk babyen.

Babyen sover hele natten, og hun må vekke barnet om morgenen, etter at hun har våknet selv.

En drømmebaby👶

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...