AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #1 Skrevet 27. januar 2021 Hei. En ansatt i barnehagen kommenterer at det kan være bleiemerket vi bruker til sønnen vår som kan være grunnen til at han sliter så mye med utslett i rumpa. Hva er det barnehagen forventer? Må man bruke svindyre bleiemerker for å gjøre barnehagen fornøyd?? Vi kjøper kun billigmerker. Anonymkode: 4a5f5...2f3
Populært innlegg Frøyamor Skrevet 27. januar 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 27. januar 2021 Det har ingenting med «dyre merker» å gjøre. Det KAN faktisk vær bleia som gir utslett. Prøv heller et annet billig-merke. 121
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #3 Skrevet 27. januar 2021 Hva kommer utslettet fra da? Hun mente nok ikke at bleiene måtte være dyre, men at det merket som barnet bruker nå kan være årsaken til utslettet. Her byttet vi fra dyrt til billig og huden ble helt fin igjen. Anonymkode: e7798...673 46
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 27. januar 2021 De har jo helt rett. Har dere tenkt å fortsette å la sønnen deres ha utslett i rumpa uten å prøve den mest opplagte løsningen bare på pur trass? Dere skal være glad for at barnehagen bryr seg om barnet deres sin helse. For gjør dere? Anonymkode: c10e0...26c 81
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #5 Skrevet 27. januar 2021 Jessu fader, den ansatte har kun gjort jobben sin og du sitter på kvinneguiden og river kjeft????!?! Om du velger å la barnet ditt fortsette med utslett og kløe, så er jo de opp til deg. Hu ga deg et tips, prøv eller la vær!! Anonymkode: 1fe35...2bd 49
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #6 Skrevet 27. januar 2021 Her fikk mini utslett av ett billigmerke, men ikke et annet. Kan være lurt å teste hvis barnet er plaget av utslett. Anonymkode: 7c13d...3a5 12
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #7 Skrevet 27. januar 2021 Vi brukte lillego sine fra mini var nyfødt til 4mnd, så måtte vi bytte til Rema 1000 sine pga lekkasje hele tiden. Så byttet vi til libero touch, da fikk hen MASSE utslett, og har nå byttet til libero comfort. Noen bleier gir utslett på DIN baby, mens andre får ikke det. Barnehagen bryr seg bare, prøv noen andre billigmerker først å se om det blir utslett av det. Om det blir det av alle billigbleier og så ville jeg desverre gått for å prøve et dyrere alternativ. Jeg ofrer glatt osten på pizzaen for at ungen min skal gå uten utslett. Anonymkode: b1e3b...cbf 27
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #8 Skrevet 27. januar 2021 Herregud, hun har da ikke sagt noe om at du må bruke et dyrt merke. Hun ønsket nok kun å gi et godt råd for å unngå utslett på sønnen din! Jeg betalte gladelig litt ekstra for Pampers da yngstemann virket som hun reagerte på alt annet enn det. Mye heller noen ekstra kroner enn utslett... Anonymkode: cbe4d...754 16
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #9 Skrevet 27. januar 2021 Er billigere å bruke tøybleier. Og vi brukte ett dyrere merke og hun fikk utslett, byttet til ett annet merke og de forsvant. Så de har nok bare en løsning, prøver ikke shame dere fordi dere bruker det merket. Anonymkode: 48d9f...4f8 5
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #10 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. En ansatt i barnehagen kommenterer at det kan være bleiemerket vi bruker til sønnen vår som kan være grunnen til at han sliter så mye med utslett i rumpa. Hva er det barnehagen forventer? Må man bruke svindyre bleiemerker for å gjøre barnehagen fornøyd?? Vi kjøper kun billigmerker. Anonymkode: 4a5f5...2f3 Det er ikke for at barnehagen skal bli fornøyd, men at BARNET ditt blir fornøyd. Det er liten forskjell på bleie priser, og ikke kall det svindyrt. prøv et annet merke og se om det hjelper. Anonymkode: 904a4...d37 14
Ulrikke Skrevet 28. januar 2021 #11 Skrevet 28. januar 2021 Det er noen år siden nå, men her ble det masse utslett av Pampers. Tålte alt annet, så jeg måtte ikke kjøpe dyrt, men de gangene jeg prøvde eller måtte låne en Pampers ble det rødt som bare det. Jobber i barnehage. De/vi blåser i hva bleiene koster! Ta til deg tipset om å prøve et annet merke for å se om det blir bedre! 9
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #12 Skrevet 28. januar 2021 7 hours ago, AnonymBruker said: Hei. En ansatt i barnehagen kommenterer at det kan være bleiemerket vi bruker til sønnen vår som kan være grunnen til at han sliter så mye med utslett i rumpa. Hva er det barnehagen forventer? Må man bruke svindyre bleiemerker for å gjøre barnehagen fornøyd?? Vi kjøper kun billigmerker. Anonymkode: 4a5f5...2f3 Så bra at de nevner det for deg når du ikke selv har skjønt det! Har et barn som reagerer voldsomt på ett bleiemerke, og bruker det aldri igjen av den grunn. hvorfor vil du utsette ungen for det? Anonymkode: 9fbc4...175 3
Vera Skrevet 28. januar 2021 #13 Skrevet 28. januar 2021 (endret) 2 av 3 barn her fikk utslett av Libero. Vi byttet til Pampers, og problemet ble løst. Barnehagen ville nok helt sikkert forsøke å komme med løsninger, slik at barnet ditt slipper å ha det vondt? Ville tatt det som et positivt tegn at barnehagen prøver å finne løsninger for barnet ditt. Det tyder på at de har omsorg for barna i barnehagen? Endret 28. januar 2021 av Vera 6
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #14 Skrevet 28. januar 2021 Mitt barn får utslett av de dyre bleiene, her går det i Rema1000 ☺️ Aner ikke hvorfor det er så stor forskjell, men ville uansett prøvd et annet merke (billig- eller ikke), for å se om det hjalp. Jeg hadde ikke latt barnet mitt slite med utslett noe særlig lenge når det finnes alternativer (prøve andre merker, tøybleier eller tidlig bleieavvenning). Anonymkode: c32e8...029 3
Cyndaquil Skrevet 28. januar 2021 #15 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hei. En ansatt i barnehagen kommenterer at det kan være bleiemerket vi bruker til sønnen vår som kan være grunnen til at han sliter så mye med utslett i rumpa. Hva er det barnehagen forventer? Må man bruke svindyre bleiemerker for å gjøre barnehagen fornøyd?? Vi kjøper kun billigmerker. Anonymkode: 4a5f5...2f3 Skader det å prøvde to pakker med feks libero touch da? Parfymeri og myk. Om barnet slutter å ha utslett, ja da har dere svaret
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #16 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hei. En ansatt i barnehagen kommenterer at det kan være bleiemerket vi bruker til sønnen vår som kan være grunnen til at han sliter så mye med utslett i rumpa. Hva er det barnehagen forventer? Må man bruke svindyre bleiemerker for å gjøre barnehagen fornøyd?? Vi kjøper kun billigmerker. Anonymkode: 4a5f5...2f3 De snakker nok av erfaring, og foreslår en løsning for barnets beste. Jeg har lest tilsvarende både her og i et par grupper på Facebook de siste årene, at løsningen kan være å prøve et annet merke, enten det nå er billig eller dyrt. Også blant tøybleiebarna dukker denne problemstillingen opp, der løsningen av og til blir å gå over til engangs. Av og til må de gå over til et annet system enn de brukte først. Hos oss var det en god periode der datteren vår som baby ble sår i rumpa av engangsbleier, så da brukte vi tøy. Man kan få kjøpt tøybleier brukt, og noen steder fins det lånepakker for dem som vil prøve. Så jeg tror det vil være lurt å høre på dem med åpent sinn når det gjelder dette. Å gå med sår rumpe er ikke noe gøy, uansett hva bleia koster eller er laget av. Anonymkode: 0a3a3...962 4
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #17 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hei. En ansatt i barnehagen kommenterer at det kan være bleiemerket vi bruker til sønnen vår som kan være grunnen til at han sliter så mye med utslett i rumpa. Hva er det barnehagen forventer? Må man bruke svindyre bleiemerker for å gjøre barnehagen fornøyd?? Vi kjøper kun billigmerker. Anonymkode: 4a5f5...2f3 Barnet mitt fikk elveblest når vi kjøpte bleie i syden. Tålte ikke bleien. Liberonog Pambers har alltid gått fint. Bytt merke og se.Barnet sitt velvære kommer først? De puster sikkert mer og enn first price! Anonymkode: 899b4...858 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #18 Skrevet 28. januar 2021 Mine barn får utslett av remableier. Jeg betaler lett fem kroner ekstra om dagen for at barnet skal slippe å ha smerter. Tror uansett jeg henter det inn igjen på ingen utgifter til salver og kremer, og færre bleieskift, da jeg ikke trenger å skifte kun for tiss. Anonymkode: 6f963...711 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #19 Skrevet 28. januar 2021 Enig med flere. Den ansatte kommer med et tips som mange har god erfaring med, nemlig "bytt bleiemerke, det kan hende din baby ikke tåler akkurat den bleien." Vi har erfaring med både tøybleier og engangsbleier. Og det er sånn at barn er forskjellige, og forskjellige ting passer. Vi kunne ikke bruke pampers på noen av våre barn. De fikk utslett, bleien stinket, og det ble masse lekasjer. Brukte det en og annen gang i krisesituasjoner der det av forskjellige årsaker ikke var andre alternativer. Brukte Libero lenge, og de fungerte helt greit. Men etter å ha prøvd, ble Coop sine bleier favoritten. Ga ingen utslett og ingen lekasjer. Og ble i tillegg foretrukket av barnet. (Valgte konsekvent denne ved valg mellom den og Libero) Det er mange billigmerker der ute, og det er forskjell på dem. Prøv et fra en annen butikk, og se om utslettet forsvinner. Hvis ikke, bytt til et annet, og se om det hjelper. Det beste for barnet er jo å slippe utslett. Dermed bør du som forelder forsøke å gjøre det du kan for å unngå det. Og om det til slutt betyr at dere MÅ bruke dyre merkebleier, så bør dere strekke dere langt for å få det til. Start heller tidlig med pottetrening for å spare penger. (De fleste barn kan klare å slutte med bleier mellom 1,5 og 2 års alder, hvis de får muligheten. ) Anonymkode: df440...65c 4
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #20 Skrevet 28. januar 2021 om barnet ditt får utslett.. er det ikke verdt å prøve å bytte da? Anonymkode: 13244...896 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå