Gå til innhold

Oppussing i hjemmet, fordeles likt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg jobber turnus 100% og samboer jobber borte. Når han har friperioder på 3-4 uker så har han jobbet en del hjemme i huset.

Problemet er at han flere ganger har kommentert om at han gjør mer enn meg. Vi har snakket om å pusse opp kjellere, og da fikk jeg til kommentar "Ja men da må du også bidra!".  Selvfølgelig skal jeg det. Men han kan faktisk ikke mene at jeg skal bidra like mye som han? Jeg jobber 100% turnus, mens han sitter hjemme i sine friperioder.

Noen ganger så venter han til jeg er hjemme fra jobb, slik at vi kan begynne å jobbe.  Har ofte dårlig samvittighet om han har jobbet 8 timer hjemme, selv om jeg har vært 8 timer på jobb.

Hva mener dere? Synes dere at oppussingen burde deles likt eller hva?

Anonymkode: 4ac14...118

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber ikke han 100% han også? 

Anonymkode: 165ab...fbb

• Liker 2
Skrevet

Høres ut som han har lyst på kvalitetstid igjennom et felles prosjekt.

Anonymkode: ca407...c26

• Liker 2
Skrevet

Her er det nok ham som jobber totalt mye mer enn deg.

Anonymkode: 4358a...995

• Liker 4
Skrevet

Jeg jobber 50%, mannen jobber 100%. Det er han som pusser opp det som skal pusses opp, og det har opp gjennom tiden vært mye. Jeg kan ikke, vet ikke hvordan ting skal gjøres, og det er mye mer tidseffektiv at han gjør det. Jeg bidrar på andre måter.

Anonymkode: aaa84...74e

Skrevet

mannen skal pusse opp. slik har det vært i alle tider

Anonymkode: 50f01...0ce

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er urimelig av deg å forvente at han skal jobbe i sine friperioder.  Når han velger å gjøre det, så synes jeg du burde sette stor pris på det. 

Flott at han mener at du også skal bidra.  Jeg ser i blant på tv-programmet "Sinnasnekkeren", og blir sjokket over å se hvor hjelpeløse mange kvinner er.  Men klage på mannen sin over alt som han burde ha gjort - det kan de!  Da er det sannelig ikke mye likestilling å spore! 

Min mann finnes ikke interessert i hus og interiør ut over at det skal fungere.  Hadde det ikke vært for meg hadde vi fortsatt hatt det slik som da vi bygget for 45 år siden.  Jeg vedlikeholder og oppgraderer, både inne og ute.  Vi leier inn fagfolk når jeg ikke strekker til. 
Forventer ikke at han skal ha samme interesse som meg.  Og han er innforstått med at han ikke har stemmerett når det gjelder fargevalg osv. :)  

Skrevet

Ring en snekker ! 

Anonymkode: 2f93b...1ea

Skrevet

Jeg er ikke så for å telle timer på alt, så lenge den totale innsats for felles er ganske jevnbyrdig. Man kan bidra på helt ulike måter. 

Likevel er jeg litt delt til situasjonen deres.

Du nevnte ikke barn, så da antar jeg at dere ikke har barn. Om dere har barn ville jeg anse det som helt logisk og selvfølgelig at han bidro med mye ulikt når han er hjemme, siden du hadde barn og alt når han er borte. 

Jeg går ut fra at dere ikke har barn siden det ikke nevnes, og da er jeg delt mellom at jeg ikke hadde blitt så imponert over en mann som satt fire uker og tvinnet tommeltotter mens han ventet på meg, og at jeg synes din unnskyldning er dårlig. 

Jobber du i turnus har du friperioder du også. Oppussing er ikke så vanskelig, og du er alene ofte. Hvorfor ikke la ham komme hjem til ferdig oppusset kjellerstue neste gang han kommer hjem? Tid har du. Om du bare vil. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...