AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #1 Skrevet 27. januar 2021 Kan jeg nekte å ha med studenter på fødselen? Jeg ønsker ikke flere personer inne på rommet enn nødvendig. Har dessuten lest for mange dårlige erfaringer med det her på KG🙈 Anonymkode: 24fef...46d 6
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #2 Skrevet 27. januar 2021 Jeg syns det var veldig fint. Studenten var så interessert og hadde nyeste fagkunnskap. Og de blir jo fulgt opp så alt blir dobbeltsjekket. Da det ble litt dramatisk på slutten tok jordmor over, men det var ikke pga noe studenten gjorde feil. Anonymkode: a48d9...cc0 23
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #4 Skrevet 27. januar 2021 Jeg synes det var vanskelig å si nei. Det ble presentert som en beskjed, og ikke et spørsmål. «Jeg har med meg en student i dag, fra Spania». Hadde så vondt at jeg ikke orket å tenke meg om, og regnet med jeg ikke hadde noe valg. Angrer nå på at jeg ikke hadde tenkt på det i forkant og gitt beskjed til samboer sånn at han kunne sagt i fra for meg, for studenten så helt sjokkert og ukomfortabel ut under hele fødselen. Og for meg som har sosial angst og generelt er ekstremt vàr på egen påvirkning på andre, så tok det mer oppmerksomhet fra meg enn det burde i en så spesiell situasjon som en fødsel er. Anonymkode: 791a2...86c 7
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #5 Skrevet 27. januar 2021 Du trenger ikke føle på det. Det er opp til deg å velge. Det kan være en trygghet i at det er flere tilstede. 1 jordmor bruker tid andre steder også, og plutselig er hun vekk når barnet kommer. Anonymkode: be579...8db 5
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #6 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Kan jeg nekte å ha med studenter på fødselen? Jeg ønsker ikke flere personer inne på rommet enn nødvendig. Har dessuten lest for mange dårlige erfaringer med det her på KG🙈 Anonymkode: 24fef...46d Hvis jeg får spørsmål om studenter kan være med, kommer jeg til å nekte. Rett og slett fordi forige fødsel var ganske traumatisk , stort barn, revning og navlestreng flere ganger rundt halsen som gjorde at baby var lilla når han kom ut. Anonymkode: 513dd...174 3
Silva Pluvialis Skrevet 27. januar 2021 #7 Skrevet 27. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Kan jeg nekte å ha med studenter på fødselen? Jeg ønsker ikke flere personer inne på rommet enn nødvendig. Har dessuten lest for mange dårlige erfaringer med det her på KG🙈 Anonymkode: 24fef...46d Selvsagt kan du nekte. Din kropp, ditt valg! Endret 27. januar 2021 av Uatskillelig 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #8 Skrevet 27. januar 2021 Det er veldig innafor å ikke ønske det. Selv om jeg gjerne kunne hatt med studenter skjønner jeg veldig godt at andre ikke vil det. Anonymkode: c59da...cc7 5
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #9 Skrevet 27. januar 2021 Helt ok, men jeg hadde takket ja. Anonymkode: c532a...176 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #10 Skrevet 27. januar 2021 Nei. Jeg sa ja en gang, som naiv ung førstegangsfødende. Endte opp med en student som bl.a måtte måle åpning ørten ganger hver gang fordi hun var usikker og det endte hver gang opp med at jordmor måtte overta og sjekke. Unødvendig smerte når du allerede har det jævlig. Jeg hverken turte eller klarte å si ifra at det var nok. Aldri mer. Anonymkode: 2978b...923 5
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #11 Skrevet 27. januar 2021 Vanskelig synes jeg, om de bare buser på mitt i en stresset situasjon. Jeg skal føde alene, far har forlatt oss- og i teorien synes jeg det er greit om det er noen der- men jeg vil ikke at de skal ta i/på meg eller ha ansvar for helsen min eller baby? Vet ikke hva det innebærer å ha studenter der? Hadde jeg ikke vært alene og førstegangsfødende så hadde det nok vært tryggere å si at ja det er greit, men.. nja. Anonymkode: c7ece...ea7
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #12 Skrevet 27. januar 2021 Cleo88 skrev (16 minutter siden): Nei. Selv om det er viktig at studenter får mulighet til å gjøre erfaringer og få opplæring, så skal ikke det gå på bekostning av deg, ikke i en sånn situasjon. Du burde reservere deg fra det. En fødsel er utfordrende nok i seg selv. Du har ikke kapasitet til å ta hensyn til verden rundt akkurat da. Heldigvis er vi forskjellige, så det er sikkert andre som mer enn gjerne tar imot den ekstra interessen og omsorgen den dagen. Det ordner seg. Lykke til i innspurten 🌷 Sånn tenker de fleste dessverre. Anonymkode: 8c905...c80 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #13 Skrevet 27. januar 2021 Eg sa nei. Hadde det vore opp til meg hadde eg ikkje hatt nokon inne. Anonymkode: 5dd8f...b34
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #14 Skrevet 27. januar 2021 Synes det var fint. Mange som brydde seg om meg. Litt kjipt å håndhilse på alle (førkorona) Anonymkode: 417fd...a00 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #15 Skrevet 27. januar 2021 Tror ikke du kan nekte om det er et universitetssykehus da det er en opplæringsarena. Jeg fikk skriv om det i forkant av fødsel. At jeg kunne påregne at studenter var tilstede Anonymkode: 404b0...5a2 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #16 Skrevet 27. januar 2021 Jordmorstudenter må ha deltatt i 100 fødsler for å få godkjent utdanningen så det er kjipt om alle tenker slikt 🙈 Anonymkode: 6f0f1...dfd 28
Brunello Skrevet 27. januar 2021 #17 Skrevet 27. januar 2021 De som ikke ønsker å ha studenter til stede, bør få en ufaglært jordmor og lege. 21
Maleficenta Skrevet 27. januar 2021 #18 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Kan jeg nekte å ha med studenter på fødselen? Jeg ønsker ikke flere personer inne på rommet enn nødvendig. Har dessuten lest for mange dårlige erfaringer med det her på KG🙈 Anonymkode: 24fef...46d Det er du som skal føde. Du har lov å være så kjip du bare vil spør du meg. Jeg takket ja til jordmor studenter jeg da men jeg ville ikke ha sykepleierstudenter. Jeg ville ha en student som skulle gjøre nytte for seg. Ikke bare stå å glane oppi hoohaaen 5
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #19 Skrevet 27. januar 2021 Brunello skrev (Akkurat nå): De som ikke ønsker å ha studenter til stede, bør få en ufaglært jordmor og lege. Hvorfor det? Anonymkode: b75ac...b4d 7
Maleficenta Skrevet 27. januar 2021 #20 Skrevet 27. januar 2021 Brunello skrev (3 minutter siden): De som ikke ønsker å ha studenter til stede, bør få en ufaglært jordmor og lege. Hvorfor det? Er utrolig stygt gjort å shame noen fordi de ikke ønsker å ha studenter 17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå