AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #1 Skrevet 27. januar 2021 Vårt barn har nylig startet i barnehagen og jeg merker at en ansatt, gang på gang, kommenterer tøyet til barnet negativt. Jeg skjønner ikke hva som er problemet. Det startet med at vi møtte opp uten egnet vinterdress første dagen hans i barnehagen. Vi skulle bare være der noen timer og hadde ikke fått noe beskjed om hverken tøy eller plan for dagen. Vi dukket derfor bare opp med vogna, barnet hadde på seg en vinterdress i stoff som ikke er vattert. Utrolig dumt da de skulle ut å leke. Vårt første barn, og vi hadde ikke fått beskjed på forhånd. Men da fikk vi klar beskjed fra denne damen, 3-4 ganger om at tøyet ikke var egnet, "det finnes fine brukt dresser på finn", "den tåler ikke utelek", "upraktisk ". Dere skjønner tegningen. Dette var hans første dag i barnehagen, han er 11 måneder. Dagen etter dukket vi opp med skikkelig vinterdress fra Reima, votter, luer, booties og alt annet fra samme merke. Vi la også rikelig med skift i boksen hans. Vi hadde kjøpt inn alt dette før barnehagestart. Men tok det ikke med første dagen fordi vi skulle være der i 2-3 timer og vi hadde ikke fått beskjed på forhånd. Uansett, nå tenkte vi at alt var i orden. Men nei! Denne damen har bare bestemt seg for at vi ikke kler barnet vårt riktig. Nå har hun hengt seg oppi at barnet vårt ikke går i ullundertøy. Jeg har forklart henne flere ganger at han ikke tåler ull direkte mot huden, pga atopisk eksem. Men hun sier at merinoull tåler alle, men det er ikke tilfelle med min sønn. Dessuten har han 3 tykke ulldresser som kan brukes som mellomlag. Til tross for dette kommenterer hun daglig at han må ha ullundertøy som de andre barna. Hun forteller oss gang på gang at det ikke er så dyrt med ullundertøy og at alle barn tåler det. Altså prislappen er ikke problemet her, men heller at han ikke tåler det pga eksem. Vi leverer som regel i body, med joggedress over. Og selvfølgelig yttertøy over der igjen. Hun kommenterer daglig at joggedress ikke er egnet i barnehagen, altså hvorfor ikke? Det er fint, praktisk og kan vaskes,hva er galt med det. Hun vil helst at vi skal levere i ullundertøy som resten av gjengen. Jeg er veldig oppgitt over denne damen, hun er dessverre primærkontakt til mitt barn. Hva skal jeg gjøre? Kan ikke kle barnet mitt i ullundertøy for å blidgjøre henne, han tåler ikke det. Anonymkode: da157...2e1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #2 Skrevet 27. januar 2021 Ikke grei måtene kommunisere på, om der er sagt i samme tone som du legger frem her. Snakk med avdelingsleder? I forhold til joggedress, er det gjerne upraktisk å ha som første lag da det blir klumpete/trangt under et lag nr.2. Ha gjerne stillongs/body som lag 1, trenger ikke å være ull! Anonymkode: fd3c1...9b0 26
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #3 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vårt barn har nylig startet i barnehagen og jeg merker at en ansatt, gang på gang, kommenterer tøyet til barnet negativt. Jeg skjønner ikke hva som er problemet. Det startet med at vi møtte opp uten egnet vinterdress første dagen hans i barnehagen. Vi skulle bare være der noen timer og hadde ikke fått noe beskjed om hverken tøy eller plan for dagen. Vi dukket derfor bare opp med vogna, barnet hadde på seg en vinterdress i stoff som ikke er vattert. Utrolig dumt da de skulle ut å leke. Vårt første barn, og vi hadde ikke fått beskjed på forhånd. Men da fikk vi klar beskjed fra denne damen, 3-4 ganger om at tøyet ikke var egnet, "det finnes fine brukt dresser på finn", "den tåler ikke utelek", "upraktisk ". Dere skjønner tegningen. Dette var hans første dag i barnehagen, han er 11 måneder. Dagen etter dukket vi opp med skikkelig vinterdress fra Reima, votter, luer, booties og alt annet fra samme merke. Vi la også rikelig med skift i boksen hans. Vi hadde kjøpt inn alt dette før barnehagestart. Men tok det ikke med første dagen fordi vi skulle være der i 2-3 timer og vi hadde ikke fått beskjed på forhånd. Uansett, nå tenkte vi at alt var i orden. Men nei! Denne damen har bare bestemt seg for at vi ikke kler barnet vårt riktig. Nå har hun hengt seg oppi at barnet vårt ikke går i ullundertøy. Jeg har forklart henne flere ganger at han ikke tåler ull direkte mot huden, pga atopisk eksem. Men hun sier at merinoull tåler alle, men det er ikke tilfelle med min sønn. Dessuten har han 3 tykke ulldresser som kan brukes som mellomlag. Til tross for dette kommenterer hun daglig at han må ha ullundertøy som de andre barna. Hun forteller oss gang på gang at det ikke er så dyrt med ullundertøy og at alle barn tåler det. Altså prislappen er ikke problemet her, men heller at han ikke tåler det pga eksem. Vi leverer som regel i body, med joggedress over. Og selvfølgelig yttertøy over der igjen. Hun kommenterer daglig at joggedress ikke er egnet i barnehagen, altså hvorfor ikke? Det er fint, praktisk og kan vaskes,hva er galt med det. Hun vil helst at vi skal levere i ullundertøy som resten av gjengen. Jeg er veldig oppgitt over denne damen, hun er dessverre primærkontakt til mitt barn. Hva skal jeg gjøre? Kan ikke kle barnet mitt i ullundertøy for å blidgjøre henne, han tåler ikke det. Anonymkode: da157...2e1 Du forteller at bomullsundertøy funker fint og er deres valg. Det må hun respektere. Og at klærne dere har er helt fine. Ferdig snakket. Anonymkode: 4949a...bda 12
F0RUM Skrevet 27. januar 2021 #4 Skrevet 27. januar 2021 Ikke hør på hun! Det høres ut som dere kler han helt riktig med tanke på hans beste. Finnes alltid folk som må kommentere alt, uansett. Synd dere fikk henne som primærkontakt, men ville bare prøvd å ignorere. Evt. si at det er deres barn, og dere bestemmer hvordan han skal gå kledd. 6
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #5 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke grei måtene kommunisere på, om der er sagt i samme tone som du legger frem her. Snakk med avdelingsleder? I forhold til joggedress, er det gjerne upraktisk å ha som første lag da det blir klumpete/trangt under et lag nr.2. Ha gjerne stillongs/body som lag 1, trenger ikke å være ull! Anonymkode: fd3c1...9b0 Har du strømpebukse/stilongs under buksen har hun ingenting hun skal si. Det er vanlige barnehageklær. Si fint; barnet mitt tåler ikke ull rett mot huden, det trenger vi ikke å diskutere mer. Anonymkode: fd3c1...9b0 18
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #6 Skrevet 27. januar 2021 Parkér den tanta der, og finn noen andre ansatte å kommunisere med ! Anonymkode: f02d1...acc 5
MissPierce Skrevet 27. januar 2021 #7 Skrevet 27. januar 2021 Be om et skriv fra legen om at han ikke tåler ull mot kroppen, og at dette også gjelder merinoull. Da får hun ikke sagt en dritt! Ja det er litt drastisk, men funker på sånne folk. 11
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #8 Skrevet 27. januar 2021 MissPierce skrev (3 minutter siden): Be om et skriv fra legen om at han ikke tåler ull mot kroppen, og at dette også gjelder merinoull. Da får hun ikke sagt en dritt! Ja det er litt drastisk, men funker på sånne folk. Ja før hun melder til bv. Anonymkode: f71d1...44f 10
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #9 Skrevet 27. januar 2021 Herligefred. Mine tåler heller ikke ull innerst, men fikk aldri kommentarer på det. De hadde bomull innerst, fleece i midten og godt yttertøy. De var aldri kalde. Anonymkode: be18c...f05 7
MissPierce Skrevet 27. januar 2021 #10 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja før hun melder til bv. Anonymkode: f71d1...44f Ett skriv fra legen må hun pent forholde seg til. Hva skal hun mld til bv for mener du? 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #11 Skrevet 27. januar 2021 Jeg opplevde også en slik kjerring. Hun kommenterte at klærne var skitne og hullete. Jeg leverer lett barna i ullklær med et lite hull i når de har klær over. Den skitne jakka hun kommenterte var vasket dagen før. Stadige stikk her og der. Anonymkode: ceb6a...e35 6
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #12 Skrevet 27. januar 2021 Få skriv fra legen, asap. Det stopper nok munnen på dama. Anonymkode: ef5e0...bfc 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #13 Skrevet 27. januar 2021 Jeg hadde sagt ifra til avdelingsleder og hvis hun er det, meldt ifra til styret. Dette er helt normale klær, og nei alle tåler ikke merinoull. Hilsen en annen forelder til barn med atopisk eksem! Anonymkode: 071eb...0ed 13
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #14 Skrevet 27. januar 2021 Hadde ikke brydd meg om å skaffe noe som helst. Hadde bare sagt at mitt barn har bomullsundertøy. Hadde det blitt mere gnaging, hadde jeg bedt om en samtale med styrer. Ta ledelsen her. Det er ditt barn. Anonymkode: 9052f...369 11
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #15 Skrevet 27. januar 2021 Hun høres jo helt dust ut 🤯 vi leverer ofte i joggedress, aldri fått noen kommentarer på det. Sånn med tanke på ull, så er det ikke behov for det innerst (har en atopiker selv), men vil bare tipse om ullbodyer med fleece eller bambus inni. Får iallfall de med fleece på Cubus, tror jeg det var Anonymkode: f1f17...a1c 6
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #16 Skrevet 27. januar 2021 Barnet mitt på 1 år har også atopisk eksem, han tåler ingen ull. Blusses opp med masse eksem på kroppen hver gang vi har prøvd, blir ganske ille. Prøvd bambus/merinoull og alt som finnes! Vår lege sier vi IKKE må bruke noe ull, men kan bruke tykkere ull over en bomullsstrømpebukse og body Hun høres psycho ut og har bestemt seg for å ikke like deg. Dette må du gå videre med! Anonymkode: d14f1...569 6
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #17 Skrevet 27. januar 2021 Man kan ikke ha barna hjemme for at man kanskje kan støte på gretne sure tanter. Til ts jeg hadde begynt å se meg etter en ny bhg😂 Sånne folk er det jo umulig å ha med å gjøre Anonymkode: 97bae...2ae 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #18 Skrevet 27. januar 2021 Huff.. Jeg opplevde det samme med ei barnehage for mange år siden. Hun var òg ekstrem, klagde på at jeg ikke brukte smør under smørepålegg på skiva og på klær, mitt barn har ingen allergi men er superfølsom og klør av ull, så jeg brukte heller ikke ull, fikk samme beskjeder som deg, tips om billige klær på finn 😕 synes det var direkte nedverdigende. Jeg gav beskjed, men ikke klart nok, hun gav seg ikke før min hissige samboer sa fra på en litt brutal måte. Hun unnskyldte seg da og holdt seg litt unna oss resten av tiden 😅 Anonymkode: c8198...477 7
Diamondlady Skrevet 28. januar 2021 #19 Skrevet 28. januar 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Vårt barn har nylig startet i barnehagen og jeg merker at en ansatt, gang på gang, kommenterer tøyet til barnet negativt. Jeg skjønner ikke hva som er problemet. Det startet med at vi møtte opp uten egnet vinterdress første dagen hans i barnehagen. Vi skulle bare være der noen timer og hadde ikke fått noe beskjed om hverken tøy eller plan for dagen. Vi dukket derfor bare opp med vogna, barnet hadde på seg en vinterdress i stoff som ikke er vattert. Utrolig dumt da de skulle ut å leke. Vårt første barn, og vi hadde ikke fått beskjed på forhånd. Men da fikk vi klar beskjed fra denne damen, 3-4 ganger om at tøyet ikke var egnet, "det finnes fine brukt dresser på finn", "den tåler ikke utelek", "upraktisk ". Dere skjønner tegningen. Dette var hans første dag i barnehagen, han er 11 måneder. Dagen etter dukket vi opp med skikkelig vinterdress fra Reima, votter, luer, booties og alt annet fra samme merke. Vi la også rikelig med skift i boksen hans. Vi hadde kjøpt inn alt dette før barnehagestart. Men tok det ikke med første dagen fordi vi skulle være der i 2-3 timer og vi hadde ikke fått beskjed på forhånd. Uansett, nå tenkte vi at alt var i orden. Men nei! Denne damen har bare bestemt seg for at vi ikke kler barnet vårt riktig. Nå har hun hengt seg oppi at barnet vårt ikke går i ullundertøy. Jeg har forklart henne flere ganger at han ikke tåler ull direkte mot huden, pga atopisk eksem. Men hun sier at merinoull tåler alle, men det er ikke tilfelle med min sønn. Dessuten har han 3 tykke ulldresser som kan brukes som mellomlag. Til tross for dette kommenterer hun daglig at han må ha ullundertøy som de andre barna. Hun forteller oss gang på gang at det ikke er så dyrt med ullundertøy og at alle barn tåler det. Altså prislappen er ikke problemet her, men heller at han ikke tåler det pga eksem. Vi leverer som regel i body, med joggedress over. Og selvfølgelig yttertøy over der igjen. Hun kommenterer daglig at joggedress ikke er egnet i barnehagen, altså hvorfor ikke? Det er fint, praktisk og kan vaskes,hva er galt med det. Hun vil helst at vi skal levere i ullundertøy som resten av gjengen. Jeg er veldig oppgitt over denne damen, hun er dessverre primærkontakt til mitt barn. Hva skal jeg gjøre? Kan ikke kle barnet mitt i ullundertøy for å blidgjøre henne, han tåler ikke det. Anonymkode: da157...2e1 Her hadde jeg faktisk gått til helsestasjonen/fastlegen, og bedt de om og henvise barnet til en barneallergi klinikk. slik at de kan utrede om barnet har noen form for allergi. Der kan de fange opp alt fra astma/allergi det kan jo være veldig fint og Trygt og vite om barnet har allergi?! Også hadde jeg dokumentert dette til den barnehageansatte som sier og påpeker at alle tåler merinoull. For det stemmer nok ikke. Jeg hadde også tatt meg en prat med avdelingsleder, denne ansatte høres veldig frekk og ufin ut. Du kjenner ditt barn best så da kler du barnet ditt I det som er best for ditt barn. Det viktigste er at barnet ikke plages med utslett og ikke fryser men er varm nok og har det bra og føler seg komfortabel. 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #20 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vårt barn har nylig startet i barnehagen og jeg merker at en ansatt, gang på gang, kommenterer tøyet til barnet negativt. Jeg skjønner ikke hva som er problemet. Det startet med at vi møtte opp uten egnet vinterdress første dagen hans i barnehagen. Vi skulle bare være der noen timer og hadde ikke fått noe beskjed om hverken tøy eller plan for dagen. Vi dukket derfor bare opp med vogna, barnet hadde på seg en vinterdress i stoff som ikke er vattert. Utrolig dumt da de skulle ut å leke. Vårt første barn, og vi hadde ikke fått beskjed på forhånd. Men da fikk vi klar beskjed fra denne damen, 3-4 ganger om at tøyet ikke var egnet, "det finnes fine brukt dresser på finn", "den tåler ikke utelek", "upraktisk ". Dere skjønner tegningen. Dette var hans første dag i barnehagen, han er 11 måneder. Dagen etter dukket vi opp med skikkelig vinterdress fra Reima, votter, luer, booties og alt annet fra samme merke. Vi la også rikelig med skift i boksen hans. Vi hadde kjøpt inn alt dette før barnehagestart. Men tok det ikke med første dagen fordi vi skulle være der i 2-3 timer og vi hadde ikke fått beskjed på forhånd. Uansett, nå tenkte vi at alt var i orden. Men nei! Denne damen har bare bestemt seg for at vi ikke kler barnet vårt riktig. Nå har hun hengt seg oppi at barnet vårt ikke går i ullundertøy. Jeg har forklart henne flere ganger at han ikke tåler ull direkte mot huden, pga atopisk eksem. Men hun sier at merinoull tåler alle, men det er ikke tilfelle med min sønn. Dessuten har han 3 tykke ulldresser som kan brukes som mellomlag. Til tross for dette kommenterer hun daglig at han må ha ullundertøy som de andre barna. Hun forteller oss gang på gang at det ikke er så dyrt med ullundertøy og at alle barn tåler det. Altså prislappen er ikke problemet her, men heller at han ikke tåler det pga eksem. Vi leverer som regel i body, med joggedress over. Og selvfølgelig yttertøy over der igjen. Hun kommenterer daglig at joggedress ikke er egnet i barnehagen, altså hvorfor ikke? Det er fint, praktisk og kan vaskes,hva er galt med det. Hun vil helst at vi skal levere i ullundertøy som resten av gjengen. Jeg er veldig oppgitt over denne damen, hun er dessverre primærkontakt til mitt barn. Hva skal jeg gjøre? Kan ikke kle barnet mitt i ullundertøy for å blidgjøre henne, han tåler ikke det. Anonymkode: da157...2e1 Si ifra til styrer i barnehagen. Da mitt barn gikk i bh, fikk vi skriftlig advarsel fordi hun hadde «bare leverpostei « med til lunsj. Hun ville bare ha leverpostei til lunsj i en periode, og det lot jeg henne få velge selv. Hun spiste da middag og frukt hver dag. Utrolig irriterende med folk som blander seg i alt. Anonymkode: 8c963...18f 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå