Gjest gjest1 Skrevet 15. august 2005 #1 Skrevet 15. august 2005 HVA er det som får voksne mennesker til å sette søppelposer i oppgangen? Jeg bor i 5. etasje (uten heis) og skal være den første til å innrømme at det er langt til søppeldunkene i bakgården, men jeg pynter da ikke trappoppgangen med stinkende søppel. Er det noen som gjør det samme her? Hvorfor??? Hvis søpla lukter så ille at dere ikke vil ha den i leiligheten (men ikke orker å gå ut med den), er det ikke fryktelig uhøflig å plage naboene med det? Når jeg gikk opp nå, så gikk jeg forbi 3 poser. Vurderer å skrive en lapp til hver, men merkelig at det skal være nødvendig å informere folk at de ikke skal legge igjen søppel på gangen..
Malama Skrevet 15. august 2005 #2 Skrevet 15. august 2005 Huff, nei, det ville jeg aldri finne på. ER søpla full og jeg ikke orker gå ut med den, så setter jeg den i min egen gang, ikke ut i oppgangen. Lukter den bæres den selvsagt helt ut. Men trappegangen vår lukter slett ikke bra for tida, så kanskje noen bedriver noe slik (bor i første jeg og aner ikke hav de har lenger oppe) Eller så er det bare det at ingen har tatt sin del av vaskeansvaret de siste månendene. (eller så har jeg fabulert på om noen har sett naboene i det siste, for en eller annen plass måååå da de lukta komme fra....) Men å sette søpla i oppgangen? Slikt faller da ikke inn vanlig, voksne mennesker...
Gjest gjest1 Skrevet 15. august 2005 #3 Skrevet 15. august 2005 Du skal ikke ser bort i fra at noen setter søpla på gangen der heller. Kanskje vi bor i samme blokk Har ikke lyst å bitche om dette, men det er så stygt.. Kjedelig å få besøk når naboene er griser.
Arkana Skrevet 15. august 2005 #4 Skrevet 15. august 2005 (endret) Tja, hva skal jeg si. Vi har søppelsjakt i hver etasje hos oss. Og likevel er det folk som ikke gidder gå 20 skritt bort til sjakten, men må la søppelet stå ute i gangen til de skal forbi av andre grunner. Endret 15. august 2005 av Arkana
Gjest Violetta Skrevet 15. august 2005 #5 Skrevet 15. august 2005 Har dere ikke et styre som kan ta dette opp? Veldig ekkelt, og i tillegg en utmerket måte å få rotter og andre skadedyr til å yngle på...
Gjest gjest1 Skrevet 15. august 2005 #6 Skrevet 15. august 2005 Har dere ikke et styre som kan ta dette opp? Veldig ekkelt, og i tillegg en utmerket måte å få rotter og andre skadedyr til å yngle på... ← Tja..huseieren er veldig ikke-tilstedeværende. Tror jeg skal henge opp et oppslag i første etasje. Men er fortsatt overrasket over at det virkelig skal være nødvendig.
Gjest Varg-Menja Skrevet 16. august 2005 #7 Skrevet 16. august 2005 Jeg synes ikke dette er noe å hisse seg opp over, med mindre det er snakk om at samme søpla står i flere dager. Gjorde dette noen ganger da jeg bodde i blokk selv, men da var det som regel snakk om at søpla ble satt ut på kvelden, så tok jeg den med ut neste morgen. Eller dersom vi hadde storrengjøring satte vi posene i gangen etterhvert, også bar ut alle når vi var ferdig. Grunnen til at jeg ikke kunne ha dem på insida av døra er at jeg har hund og katt, som da ville spredt det utover hele leiligheten.
Gjest gjest1 Skrevet 16. august 2005 #8 Skrevet 16. august 2005 Jeg synes ikke dette er noe å hisse seg opp over, med mindre det er snakk om at samme søpla står i flere dager. Gjorde dette noen ganger da jeg bodde i blokk selv, men da var det som regel snakk om at søpla ble satt ut på kvelden, så tok jeg den med ut neste morgen. Eller dersom vi hadde storrengjøring satte vi posene i gangen etterhvert, også bar ut alle når vi var ferdig. Grunnen til at jeg ikke kunne ha dem på insida av døra er at jeg har hund og katt, som da ville spredt det utover hele leiligheten. ← Hm.. Jeg vil ikke se andres søppel, selv om den bare står ute i noen timer. Synes folk kan gå ut med søpla hvis de ikke vil ha den i leiligheten. Det er litt vanskelig å argumentere for noe jeg synes er _så_ selvsagt..
aline Skrevet 16. august 2005 #9 Skrevet 16. august 2005 jeg synes også det er en uting, ser flere av naboene mine gjør det også, og liker det ikke nevneverdig. om jeg har full søppelpose på kvelden, så setter jeg den i min egen gang, rett forran utgangsdøra slik at jeg garantert husker den på veien ut om morgenen. lukter den så ille at jeg ikke vil ha den der, så går jeg ut med den. har vært så lat noen ganger at jeg har vurdert å sette den ut på balkongen til over natten, men ser da for meg alle fuglene som ville kost seg med å kaste den utover alt. ville aldri falt meg inn å sette en stinkende søppelpose i fellesarealene.
Fakse Skrevet 16. august 2005 #10 Skrevet 16. august 2005 Jeg bor i enebolig, og setter ofte søppelposen på trappa for at neste som kommer hjem skal se den før h*n har tatt av seg skoene. Men jeg ville ikke ha funnet på å gjøre det samme dersom jeg delte inngang med flere andre (som jeg ikke også delte søppel med).
Gjest gjest1 Skrevet 16. august 2005 #11 Skrevet 16. august 2005 Har opplevd å ha rotter i gangen pga naboer som ikke gikk ut med søpla. Nå er jeg skikkelig paranoid, og hiver søppelposene mine ut i kassa selv før de har blitt halvfulle... Søppel er ille for luktesansen, men minst like ille for synet. Det er rett og slett stygt med søppelposer som står rundt i gangene.
Gjest gjest1 Skrevet 16. august 2005 #12 Skrevet 16. august 2005 Rotter... :skjeggebass: Får håpe de ikke orker å løpe opp så mange etasjer og forblir hos naboene under
Gjest lurven Skrevet 16. august 2005 #13 Skrevet 16. august 2005 erd et virkelig mange folk som gjør dette? det høres litt merkelig ut. jeg hadde hvertfall sagt fra dersom noen gjorde det her jeg bor
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2005 #14 Skrevet 22. august 2005 HVA er det som får voksne mennesker til å sette søppelposer i oppgangen? Jeg bor i 5. etasje (uten heis) og skal være den første til å innrømme at det er langt til søppeldunkene i bakgården, men jeg pynter da ikke trappoppgangen med stinkende søppel. Er det noen som gjør det samme her? Hvorfor??? Hvis søpla lukter så ille at dere ikke vil ha den i leiligheten (men ikke orker å gå ut med den), er det ikke fryktelig uhøflig å plage naboene med det? Når jeg gikk opp nå, så gikk jeg forbi 3 poser. Vurderer å skrive en lapp til hver, men merkelig at det skal være nødvendig å informere folk at de ikke skal legge igjen søppel på gangen.. ← Mange som gjør et. Gorde det selv i blokk. Da jeg ryddet,asket, så ble de satt ut. Ikke for at det luktet,men for å få de vekk. Tok de med på veg ut. er det et problem? klart du kan klage om det lukter
vilde Skrevet 22. august 2005 #15 Skrevet 22. august 2005 Skriv en lapp du! Det er utrolig frekt gjort, vi har også noen i oppgangen som gjør det. Skal skrive en lapp neste gang jeg også!!
Pasha Skrevet 28. august 2005 #16 Skrevet 28. august 2005 jeg setter ut min pose.. men det er kun i et par min. lemper ut posen.. setter fra meg katta i sofan..løfter opp veska mi og smyger meg ut,,, lille pus vil gjerne være med meg ut.. og da er det greit å ha minst mulig i hendene når jeg går ut.. men å la den stå i flere timer uaktuelt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå