Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veldig fornøyd med Lillego´ 

Min oppfatning er at bleier kan oppleves forskjellig fra barn til barn. Jeg opplever f.eks at Lillego´ holder babyen tørr hele natten, mens andre kan ha en annen opplevelse. Vi prøvde Libero en runde, der opplevde vi at det luktet sterkt tiss så fort lille hadde tisset, mens Lillego´ derimot opplever vi ikke dette "problemet". 

Som en annen skrev, du må bare prøve deg frem 

Anonymkode: 97008...145

• Liker 1
Skrevet

Anglamark er bra 😊 

Anonymkode: 579cb...518

Skrevet

For huden til vår er libero touch det eneste som ikke skaper utslett...

Anonymkode: a852d...6c9

Skrevet

Libero touch.

Ingen over, ingen ved siden av. Pampers lukter veldig og nettet henger seg fast i huden(!). Rema og andre butikkmerker blir til en ekkel gele og barnet holdes ikke tørr på huden inni bleien. Innimellom lekker det også gele. Blir veldig fort sår når barnehagen har tatt på feil type bleie.

Skrevet

Eg jobber i barnehage og det varierer kva passform som er best til kva barn. Nesten alle merkene har laga utslett på noen barn og andre ikkje, noko som er litt fasinerande. For lange tynne barn synest eg libero er ganske bra, for korte barn som har ein del valpefett synest eg pampers er best. Alle billigmerkene er relativt greie, mitt barn tåler diverre ikkje Rema1000 merket blir ildraud på huden etter bare 4.min...

Tøybleier er også greitt.

Skrevet

Tøybleier. 

Anbefaler milovia lommebleier med little lamb bambus innlegg og geffen quick hamp innlegg. Men liker også godt bambooty basic, de har medfølgende innlegg, men jeg har en geffen Quick newborn i bunn for ekstra oppsuging. 

Vi gikk over på tøybleier da jenten var ca 5 mnd. Til og med samboer foretrekker disse. Ingen sår stump ❤️ og så og si aldri hatt lekkasje. 

Søk opp Tøybleiesnakk på Facebook for mer info 👍🏻

Anonymkode: 73e7d...4fd

Skrevet

Gjennom to bleiebarn, brukte vi mest tøybleier og rema 1000 bleier. :) 

Anonymkode: 8a904...ad9

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ja! Lukten på Pampers har jeg også merket at er verre enn de andre. Lurer på hva det kommer av

Anonymkode: cb9e8...15e

Pampers er den eneste bleieprodusenten som ikke er svanemerket!!

Jeg var på et kurs en gang, å lærte om hvor mye giftstoffer som finnes i helt alminnelige produkter. Der ble det sagt at pampers bleier er satt inn med en olje som gjør at huden blir «avhengig», fordi huden ikke vil produserte alle stoffene huden vanligvis produserer selv, når oljen i bleia gjør jobben for den. Så når barnet stopper med pampers bleier vil det reagere med utslett i en periode, til huden klarer å stabilisere seg selv 😳🥺

Skrevet

Her er det smak og behag, pluss babyens former. 

Vi liker libero comfort og REMA. Prøvde anglamark da lille brukte str1 og de var grusomme synes jeg. Har også prøvd kiwi sine som også er helt ok. Bruker å kjøpe libero på kiwi med hver 5. Pakke gratis. Vet at bunnpris kan ha 2 for 50kr noen ganger. Så det er litt å spare om du tenker på pris 

Anonymkode: abc01...6e4

Skrevet

Vi har en på nesten 5 kg med gode lår, vi har prøvd det meste:

Libero touch -deilige og myke, god passform, men dyre

Libero -samme passform som over, men litt stivere.

Pampers- dårlig passform

Angelmark coop - helt grei, men ingen favoritt.

Lillego mini (kiwi) - grei passform, men stive og harde

Rema 1000 - myke med god passform, bedre enn vanlig libero, en tett nr 2 til libero touch. Mye rimeligere 

Skrevet

Vi foretrekker uten tvil coop anglamark. Men når gutten vår ble større (vi snakker 1,5-2 år) begynte han å tisse gjennom disse på natten grunnet veldig høyt vanninntak. Vi bruker de største til pampers om natten, slike pull up. Har aldri kjent noen lukt, men de har større kapasitet enn andre bleier vi har prøvd. Anbefaler varmest coop anglamark for vanlig bruk.

Anonymkode: 77ce4...116

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.1.2021 den 2.08):

Ja! Lukten på Pampers har jeg også merket at er verre enn de andre. Lurer på hva det kommer av

Anonymkode: cb9e8...15e

De er parfymert. 

Anonymkode: e3031...b5c

Skrevet

Libero touch på dagtid, og libero med dyremønster (bredere passform) på natten til min på 2 år:-)

Anonymkode: cc434...edc

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.1.2021 den 22.26):

Har en baby på 4 mnd og rett over 7 kg. Har brukt libero touch, men syns de er veldig dyre og kanskje litt smale i passformen. Baby har gode og tykke lår.

Kjøpte pampers, og likte passformen, men de luktet rett og slett grusomt. Virker som de er ganske parfymerte?!

Så spørsmålet er vel egentlig hvilke bleier som er best? Butikkene har jo egne merker også, så lurte på om dere har erfaring med noen? Hvorfor liker dere de såfall? :)

Anonymkode: 4ebb3...3d3

Det er egentlig ikke noe fasit på størrelsen bare kjøp større :)

Anonymkode: fc7e9...df4

Skrevet

Babyen min er 7mnd og 10kg, bruker Libero Comfort str 5. Hender av og til at det lekker, men det er gjerne bare på natt når hen har sovet lenge uten skift. Min er også ganske god og chubby :) 

Skrevet

Tusen takk for svar! Har vært innom både coop og Rema 1000 i dag og kjøpt anglemark og rema siden. Har testet begge og er fornøyd med begge foreløpig🥰

Anonymkode: 4ebb3...3d3

Skrevet

Her ble Libero touch brukt i starten, og så gikk vi over til pampers buksebleier.

Har prøvd alle mulige merker, men synes ikke de har grei passform, de er ikke så myke osv.

Synes ikk det lukter av pampers..?

Anonymkode: d77e1...53a

Skrevet

Tøybleier! Alt annet stinker 😂

Skrevet

Coop anglamark

Anonymkode: 3a07b...3bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...