AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #41 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Siden den fortsatt er fullt brukandes er det vel ingen grunn til at noen som helst skal måtte kjøpe ny? Anonymkode: f1dcf...5db Han skal vel høyst sannsynlig leie ut videre, og ikke vil leie ut noe som ser skittent ut? vanskelig å avgjøre uten bilde såklart, men det er jo naturlig at kjøkkenutstyret er rent og helt når man flytter inn. Anonymkode: 5fbed...e43
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #42 Skrevet 27. januar 2021 Huseier ønsker sikkert at du erstatter den slik at de kan få en gratis av deg og bruke garantien på den andre slik at de kan selge den ene og få en gratis av deg og får I pose og sekk. Anonymkode: 24b34...14e 8
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #43 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): TS. Hvordan har dere klart å ødelegge den? Anonymkode: 837db...1d1 Vi brukte en liten ildfast form i ovnen for å lage lasagne, og når vi skulle bære den ut på brettet "bulket" det nedover fordi formen var for tung. Vil understreke at denne ildfaste formen ikke var stor, og at den ikke var fylt med stein. Jeg mener at et stekebrett burde holdt vekten... Anonymkode: 053aa...756 12
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #44 Skrevet 27. januar 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har ikke ødelagt en komfyr, om noe har jeg ødelagt en stekeplate, altså en sånn man tar ut og f.eks. steker boller på. Disse koster ca. 300,- nye. Problemet er at jeg ikke finner stekeplater i den størrelsen for å erstatte den. Jeg har ikke ødelagt en komfyr, og det er hva han mener jeg må betale. Jeg tenkte egentlig bare det første jeg skrev som litt bakgrunn på at han har vært vanskelig før, og at jeg opplever han som vanskelig igjen nå. Det med strøm og sånn er ordnet i dag og det er ikke det jeg trenger hjelp med Jeg mener at det isåfall burde gå på garantien, da ovnen er brukt lite og forsiktig, og den burde tåle vanlig bruk. Og som sagt, ingen problem med å erstatte selve stekebrettet, men har et problem med å skulle betale for en ny komfyr fordi akkurat den delen der er ødelagt (men fremdeles fint brukenes). Huseier mener at siden ovnen er såpass ny så skal han ha en i tilsvarende kvalitet (altså mindre enn 1 år gammel). Dette finner jeg ikke til en pris jeg syntes er rimelig for et stekebrett på finn... Ja, men jeg finner ingen stekeplater i de målene som jeg kunne ha erstattet det med. Selve komfyren fungerer helt fint, er snakk om stekebrettet. Anonymkode: 053aa...756 Ikke kjøp ny! Utleieren din er en dritt Anonymkode: 24b34...14e 12
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #45 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Siden stekeplate ikke har tålt normal bruk må huseier reklamere. Det er ikke din skyld at produktet huseier har gått var defekt. Dette ville jeg sagt. Men var platen helt ny når du flyttet inn? Eller var den brukt? Ga du beskjed når problemet med stekeplaten oppsto om at det var et defekt produkt? For jeg tror du plikter til å gi huseier beskjed om slikt når problemet oppstår. Når jeg Google stekeplate og forskjellige mål finner jeg stekeplate som passer til det meste. Koster mellom 200 og 400. Hva er målene? Anonymkode: bb9ba...a9d Den var helt ny når vi flyttet inn. Informerte ikke huseier når den bulket, og tenkte ikke over at merkene i den skulle bli et problem da jeg hvert fall har opplevd at dette skjer med slike grå brett etterhvert. Jeg tror ikke jeg plikter meg til å gi huseier beskjed når noe såpass lite som ikke har noe betydning for komfyrens fungering skjer, eller tar jeg feil her? Anonymkode: 053aa...756 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #46 Skrevet 27. januar 2021 Meld deg inn i leieboerforeningen om du ikke er medlem, og be dem om råd. Det er der du får svaret på om kampen er verdt å ta eller ikke. Anonymkode: 04b62...af9 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #47 Skrevet 27. januar 2021 Gjør som de andre skriver her, be ham om kvitteringen og reklamer på den selv, evt kontakt leverandøren å be om å få tilsendt ny plate. Anonymkode: 66515...8b0 5
Cordelia Skrevet 27. januar 2021 #48 Skrevet 27. januar 2021 (endret) Du skal ikke betale ny ovn, fordi ei plate er ødelagt. Be han få det igjen på garantien, eller tilby å betale for selve plata. Endret 27. januar 2021 av Cordelia 7
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #49 Skrevet 27. januar 2021 Du har rett. Han skal gjøre alt av arbeid og kostnad med å bytte den ut. Utrolig sleip av ham å prøve å få deg til ta dette. Anonymkode: e0fa3...627 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #50 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvis du ender med å kjøpe ny komfyr, så bytt bare ut stekeplata hos huseier. Så får han brukt komfyr med ny stekeplate (det er jo bare den han bryr seg om...) og dere får en ny og ubrukt komfyr med en brukt stekeplate som passer til som dere kan selge på Finn. Anonymkode: f1dcf...5db Det var en god ide, men i virkeligheten er det litt tungvint. Vi er begge studenter, og har ikke så mye penger å kaste rundt på prinsipper, og hvis vi kjøper ny og tar ut stekebrettet antar jeg vi hvert fall må legge den ut til halv pris, noe vi taper mye på syntes jeg. Og at ingen av oss har bil så litt styr å få den rundt.. Anonymkode: 053aa...756 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #51 Skrevet 27. januar 2021 Et stekebrett burde kunne klare å holde vekten av lasagne uten å bulke seg. Men flekkene bør dere gjøre en større innsats for å få bort. Hvordan oppstod de? Anonymkode: 088cd...567 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #52 Skrevet 27. januar 2021 Men altså nå har folk flere ganger spurt etter mål så kan de eventuelt hjelpe deg. Om vi mener du skal betale eller ikke hjelper til syvende og sist ikke så mye. Merke/type og størrelse så skal du se at det dukker opp et reservebrett til en okei pris. Anonymkode: 164fd...e52 3
Nuka Skrevet 27. januar 2021 #53 Skrevet 27. januar 2021 Be huseier om å kontakte leverandør og reklamere på stekebrettet. Den er ikke gammel og burde tåle litt vekt. Dette et huseier sin kamp, ikke din. 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #54 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men altså nå har folk flere ganger spurt etter mål så kan de eventuelt hjelpe deg. Om vi mener du skal betale eller ikke hjelper til syvende og sist ikke så mye. Merke/type og størrelse så skal du se at det dukker opp et reservebrett til en okei pris. Anonymkode: 164fd...e52 Det er veldig mange svar i tråden, jeg får ikke svart alle. Jeg har forsøkt å finne målene på nett ved å søke opp hybelkomfyren, men får ikke opp målene på stekebrettet. Jeg er ikke i leiligheten nå (som jeg sa i HI har jeg flyttet til kjæresten), så jeg får ikke målt det i kveld, og har derfor ingen mål å gi noen.. Anonymkode: 053aa...756
Sandsafari Skrevet 27. januar 2021 #55 Skrevet 27. januar 2021 https://quickpart.no/ovner-reservedeler-og-tilbehoer/stekebrett
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #56 Skrevet 27. januar 2021 Spør han om kvitteringen på komfyren, så kan du ordne med garantien? Hvis han ikke gir seg og du må kjøpe ny, så ta i det minste den gamle med deg. Så kan du selge den på Finn. Anonymkode: 2405d...c8f
Roar66 Skrevet 27. januar 2021 #57 Skrevet 27. januar 2021 Denne var ikke så dyr. Fri frakt var det også. https://www.ellos.no/tristar/benkekomfyr/1549674 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #58 Skrevet 27. januar 2021 Er det sann slags bord mini komfyr? Anonymkode: 3dddb...c19
Gjest Albbas Skrevet 27. januar 2021 #59 Skrevet 27. januar 2021 Produsenten kan garantert fikse nytt stekebrett. Man kjøper da ikke helt ny komfyr fordi stekebrettet er skittent. 😆😆 Det kan huseier bare drømme om å få gjennom. Kontakt banken og be om pengene dine utbetalt.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #60 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det var en god ide, men i virkeligheten er det litt tungvint. Vi er begge studenter, og har ikke så mye penger å kaste rundt på prinsipper, og hvis vi kjøper ny og tar ut stekebrettet antar jeg vi hvert fall må legge den ut til halv pris, noe vi taper mye på syntes jeg. Og at ingen av oss har bil så litt styr å få den rundt.. Anonymkode: 053aa...756 Jeg antar en ny og ubrukt komfyr med garanti vil kunne gå til litt over halv pris, selv om stekeplata som følger med er flekkete. Jeg skjønner at dette er tungvint, men hva er egentlig alternativet ditt? Å bli trukket for den fulle summen, men uten å sitte igjen med en komfyr du kan selge til et par tusenlapper? Anonymkode: f1dcf...5db 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå