SoWhat? Skrevet 27. januar 2021 #21 Skrevet 27. januar 2021 Det er jo at det man ødelegger, det må man betale. Dessverre i dette tilfellet da han tok for mye i strøm. Men det får dere vel ikke bevist at det ikke var enighet om...eller skjedde i det hele tatt. Du sier at dette går under vanlig slitasje, men bulker gjør ikke det. Og ikke det andre etter kun et halvt år. Skjønner at dette er kjedelig mtp forholdet dere har hatt, men gå i billige butikker som Rusta, for der har de alt mulig veldig rimelig 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #22 Skrevet 27. januar 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ville sørget for å la all kommunikasjon gå skriftlig (sms, epost eller brev) slik at du kan dokumentere hvis det skulle bli problemer senere. Hadde tatt opp samtaler også om mulig. Anonymkode: 3b2a7...7d6 Dette! Anonymkode: 24b34...14e 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #23 Skrevet 27. januar 2021 Siden stekeplate ikke har tålt normal bruk må huseier reklamere. Det er ikke din skyld at produktet huseier har gått var defekt. Dette ville jeg sagt. Men var platen helt ny når du flyttet inn? Eller var den brukt? Ga du beskjed når problemet med stekeplaten oppsto om at det var et defekt produkt? For jeg tror du plikter til å gi huseier beskjed om slikt når problemet oppstår. Når jeg Google stekeplate og forskjellige mål finner jeg stekeplate som passer til det meste. Koster mellom 200 og 400. Hva er målene? Anonymkode: bb9ba...a9d 6
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #24 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du har jo faktisk ødelagt den så hva er problemet? Anonymkode: 837db...1d1 Man har ikke ødelagt en vare fordi den har bruksmerker. Tynt metall kan ofte då bulker også, om det blir utsatt for varme. Anonymkode: acc98...b56 18
Mannjessheim1984 Skrevet 27. januar 2021 #25 Skrevet 27. januar 2021 Kan du ikke finne noe på finn.no? 1
Vampira Skrevet 27. januar 2021 #26 Skrevet 27. januar 2021 Hvis den er ødelagt, så må den jo erstattes..
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #27 Skrevet 27. januar 2021 Dette er jo hvordan disse grå stekeplater ser ut ved vanlig bruk!! Om jeg var deg ville jeg ha sagt at hvis han ikke blir enig å betake fullt depositum tar du han for ukovlig øking av strømregning. Anonymkode: 3dddb...c19 5
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #28 Skrevet 27. januar 2021 Kontakt leverandør, det finnes erstatningsvarer Anonymkode: 0c7bd...64e 5
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #29 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du har jo faktisk ødelagt den så hva er problemet? Anonymkode: 837db...1d1 Noen ting får bruksmerker lettere enn andre. Ovner er en av disse tingene. Man kan ikke leve som normalt om man må fly med q tips og lupe hver gang pastaen koker over feks. At huseier velger å kjøpe noe dritt kvalitet får han tåle deretter. Anonymkode: a0464...ed5 18
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #30 Skrevet 27. januar 2021 Hvis du ikke mener du skal erstatte den, hvem mener du skal gjøre det? Anonymkode: 5fbed...e43
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #31 Skrevet 27. januar 2021 Hvis du ender med å kjøpe ny komfyr, så bytt bare ut stekeplata hos huseier. Så får han brukt komfyr med ny stekeplate (det er jo bare den han bryr seg om...) og dere får en ny og ubrukt komfyr med en brukt stekeplate som passer til som dere kan selge på Finn. Anonymkode: f1dcf...5db 20
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #32 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har jo faktisk ødelagt den så hva er problemet? Anonymkode: 837db...1d1 Jeg har ikke ødelagt en komfyr, om noe har jeg ødelagt en stekeplate, altså en sånn man tar ut og f.eks. steker boller på. Disse koster ca. 300,- nye. Problemet er at jeg ikke finner stekeplater i den størrelsen for å erstatte den. Jeg har ikke ødelagt en komfyr, og det er hva han mener jeg må betale. SoWhat? skrev (1 minutt siden): Det er jo at det man ødelegger, det må man betale. Dessverre i dette tilfellet da han tok for mye i strøm. Men det får dere vel ikke bevist at det ikke var enighet om...eller skjedde i det hele tatt. Du sier at dette går under vanlig slitasje, men bulker gjør ikke det. Og ikke det andre etter kun et halvt år. Skjønner at dette er kjedelig mtp forholdet dere har hatt, men gå i billige butikker som Rusta, for der har de alt mulig veldig rimelig Jeg tenkte egentlig bare det første jeg skrev som litt bakgrunn på at han har vært vanskelig før, og at jeg opplever han som vanskelig igjen nå. Det med strøm og sånn er ordnet i dag og det er ikke det jeg trenger hjelp med Jeg mener at det isåfall burde gå på garantien, da ovnen er brukt lite og forsiktig, og den burde tåle vanlig bruk. Og som sagt, ingen problem med å erstatte selve stekebrettet, men har et problem med å skulle betale for en ny komfyr fordi akkurat den delen der er ødelagt (men fremdeles fint brukenes). Mannjessheim1984 skrev (2 minutter siden): Kan du ikke finne noe på finn.no? Huseier mener at siden ovnen er såpass ny så skal han ha en i tilsvarende kvalitet (altså mindre enn 1 år gammel). Dette finner jeg ikke til en pris jeg syntes er rimelig for et stekebrett på finn... Vampira skrev (2 minutter siden): Hvis den er ødelagt, så må den jo erstattes.. Ja, men jeg finner ingen stekeplater i de målene som jeg kunne ha erstattet det med. Selve komfyren fungerer helt fint, er snakk om stekebrettet. Anonymkode: 053aa...756 5
Måneklokke Skrevet 27. januar 2021 #33 Skrevet 27. januar 2021 Jeg mener TS har rett her. Men jeg hadde ikke orket å ta den kampen for å være ærlig. Gi ham pengene, få tilbake depositumet, og så kan du blokke nummeret hans og gå videre i livet. 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #34 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du ikke mener du skal erstatte den, hvem mener du skal gjøre det? Anonymkode: 5fbed...e43 Siden den fortsatt er fullt brukandes er det vel ingen grunn til at noen som helst skal måtte kjøpe ny? Anonymkode: f1dcf...5db 9
Vampira Skrevet 27. januar 2021 #35 Skrevet 27. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, men jeg finner ingen stekeplater i de målene som jeg kunne ha erstattet det med. Selve komfyren fungerer helt fint, er snakk om stekebrettet. Anonymkode: 053aa...756 Kontakt stedet komfyren er kjøpt, leverandøren etc. Kanskje det er mulig å bestille ny. Endret 27. januar 2021 av Vampira 6
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #36 Skrevet 27. januar 2021 TS. Hvordan har dere klart å ødelegge den? Anonymkode: 837db...1d1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #37 Skrevet 27. januar 2021 Spør huseier om han har kvittering, be om at du får den så kan du reklamere på den for han. Kan du gi oss målene? Muligens noen av oss kan hjelpe. Anonymkode: c0284...2e3 3
flicka Skrevet 27. januar 2021 #38 Skrevet 27. januar 2021 Kan du ikke kontakte leverandør av komfyren og høre om det er mulig å oppdrive stekeplater å kjøpe til den, evt reklamere? 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #39 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du ikke mener du skal erstatte den, hvem mener du skal gjøre det? Anonymkode: 5fbed...e43 Jeg mener at enten: 1. Huseier har kjøpt en komfyr med et stekebrett av laber kvalitet og siden det fremdeles er fult brukanes kun kosmetiske feil burde dette gå under hva man kan forvente av bruken. 2. Jeg kan erstatte summen av et lite stekebrett som jeg finner på nett, så får huseier kjøpe det stekebrettet han syntes passer. 3. Huseier kan ta dette opp med hvem han kjøpte komfyren av og reklamere eller at det går på garantien da ovnen er brukt på en måte som enhver ovn burde tåle å bli brukt. Anonymkode: 053aa...756 19
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #40 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis du ender med å kjøpe ny komfyr, så bytt bare ut stekeplata hos huseier. Så får han brukt komfyr med ny stekeplate (det er jo bare den han bryr seg om...) og dere får en ny og ubrukt komfyr med en brukt stekeplate som passer til som dere kan selge på Finn. Anonymkode: f1dcf...5db Likte den ideen 👆🏼 Anonymkode: c3288...c07 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå