Gå til innhold

Huseier krever erstatning for ødelagt stekeplate, og mener vi skal kjøpe ny komfyr

Anbefalte innlegg

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har alltid brukt stekebrett for ildfaste former og det har aldri vært noe problem. Jeg ante ikke at det var skrevne regler for hvordan man skal steke en lasagne :) 

Problemet er ikke å erstatte stekebrettet, Blondie65, det har jeg skrevet. Problemet er å få tak i et brett. Jeg får høre med produsent om hvordan dette kan løses innen han overtar leiligheten igjen, og om det er en pris jeg syntes er grei for en sånn del :) Problemet, som jeg har sagt flere ganger er at han vil at jeg skal kjøpe en helt ny komfyr :) 

Anonymkode: 053aa...756

Men hvis du forteller han hvor han får tak i nytt stekebrett er jo problemer løst, da har han overhodet ikke noe krav utover verdien på brettet. 

Så snart du har funnet (eller ikke funnet) brett må du kontakte banken og kreve utbetaling. 

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har alltid brukt stekebrett for ildfaste former og det har aldri vært noe problem. Jeg ante ikke at det var skrevne regler for hvordan man skal steke en lasagne :) 

Problemet er ikke å erstatte stekebrettet, Blondie65, det har jeg skrevet. Problemet er å få tak i et brett. Jeg får høre med produsent om hvordan dette kan løses innen han overtar leiligheten igjen, og om det er en pris jeg syntes er grei for en sånn del :) Problemet, som jeg har sagt flere ganger er at han vil at jeg skal kjøpe en helt ny komfyr :) 

Jeg ville ikke kommet på tanken om å sette lasagnen på brettet - jeg har aldri sagt at det er noen uskrevne regler. 

Jeg har skjønt at det er et problem å få tak i brett. Hvis du ikke greier å få tak i brett har du et problem. Jeg synes jo fyren er drøy, samtidig så tenker jeg at alle forslag som hittil er kommet med rimelig komfyr blant annet er blankt forkastet av deg. 

Jeg kan hjelpe deg å finne brett hvis du forteller meg merke og modell på komfyren.

Skrevet

Jeg har ikke lest hele tråden, men ta kontakt med produsenten og skaff et nytt brett. Det er garantert ikke «umulig» å få tak i.

Anonymkode: 79d50...5b8

• Liker 1
Skrevet

Kjøp ny komfyr. Det koster ikke så mye for ent 2-platers.

Anonymkode: 324ce...039

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har også lyst å nevne at hvis det ender med at du ikke får tak i plate og må kjøpe ny komfyr - pass på at det er det du gjør og ikke godtar hans krav om 4.000 i trekk fra depositum. Her er eksempel på komfyr til under tusen lappen:

Elkjøp - Logik

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Har en kranglete og vanskelig huseier, og har derfor valgt å flytte ut av leiligheten. Det har vært flere episoder gjennom et halvt år som har gjort at dette rett og slett ikke går lenger. Han har blant annet låst seg inn i leiligheten og lånt matvare i kjøleskapet når jeg var på jobb, han har lusket rundt på vår terrase uten noen spesifikk grunn til å være der, han har krevd 1000 mer i måneden for strøm enn hva som står i kontrakten fordi han syntes strømprisen var dyre (og dette skjedde bare helt plutselig, uten avtale - ble en evig lang diskusjon), og generelt vært vanskelig å forholde seg til. Jeg avsluttet leieforholdet og oppsigelsen min går ut 15 februar. Siden jeg har  flyttet inn i kjærestens leilighet har vi vasket ned osv allerede nå, for å bare gjøre oss ferdig. 

I denne leiligheten har det stått en komfyr (eller hybelkomfyr, sånn bitteliten med 2 stekeplater på toppen). Den var helt ny når jeg flyttet inn, men vi har merket at den ikke akkurat er av den beste kvaliteten. Det ene stekebrettet som går inn i komfyren er umulig å få rent, og har fått brennmerker, samt blitt litt bøyd. Jeg har brukt komfyren forsiktig (mer forsiktig enn med en vanlig komfyr), og kun til helt normalt bruk. Det er kun jeg eller kjæresten som har brukt den, ingen andre. 

Han mener nå at jeg skal erstatte hele denne komfyren fordi stekebrett i denne størrelsen ikke er mulig å oppdrive (finner hvert fall ingen), og han mener at jeg har ødelagt komfyren. Jeg mener det er vanlig bruksskade på en vare av dårlig kvalitet. Han får jo skattelette av å leie ut møblert, og dette burde om noe gå på garantien på varen da den er under 1 år gammel. Dette mener han er feil, og han nekter å godkjenne utbetaling av depositumet før jeg kjøper ny komfyr. Jeg nekter av prinsipp da han har vært et styr hele veien, aldri hyggelig og var svært frekk og ubehagelig i samtale i stad, og dette syntes jeg blir for dumt. 

Hvem har rett her? Tenker å klage på dette, men hvis jeg tar helt feil så er det mye styr og sikkert mange uker før vi får et svar. 

hvis den var ny når dere flyttet inn og den nå er ødelagt, så er det klart at du skal erstatte. Det er ingenting dom er umulig å rengjøre hvis du har brukt den normalt. Selv om den er billig så går det an å vaske den. Med mindre du ikke har rengjort den på veldig lenge, men det er jo igjen din feil, og du bør erstatte. 

Når det gjelder andre du skriver om han, så virker han som en drittsekk! 

Anonymkode: a32e5...64e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...