AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #1 Skrevet 27. januar 2021 ... HVOR jobber dere? Jeg jobber på en travel avdeling på sykehuset, fullt kjør hver dag, er helt pudding på slutten av vakten og har null energi til ungene. Dere som klarer å stå i 100% stilling, hvor jobber dere? Jeg ønsker å få roligere dager slik at jeg kan jobbe fullt, men klarer det ikke der jeg jobber nå. Anonymkode: 167ed...cf2 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #2 Skrevet 27. januar 2021 Det hadde jeg aldri orket, oppdaga fort under praksis at sykehus ikke var min plass. Jeg jobber 100% i sykehjem, synes det er helt greit. Det er perioder med mye jobb men man rekker som regel å ha pauser. Også kommer det alltids roliegere perioder også, der man kan lade litt. Det kommer også ann på hva slags avdeling man jobber på, jeg trives bedre med å arbeide med demente pasienter enn somatiske. Er ofte mye psykiatri med somatiske pasienter, det sliter jeg med. Så du med se hva du trives med og da. Ellers så kan du jo ta videreutdanning som vil gi deg roligere og mer stabil jobbhverdag. Jeg holder på med det nå og jobber derfor i litt mindre stillingsprosent, det funker bra. Anonymkode: 9ea3f...246 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #3 Skrevet 27. januar 2021 Jeg jobber på en kirurgisk sengepost. Det er travelt, men synes ikke det er så farlig. Anonymkode: f0f39...256
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #4 Skrevet 27. januar 2021 Alle sykehusavdelinger er ikke like, stor forskjell på om du er på medisinsk eller kirurgisk, om det er en avdeling med mest elektiv eller mye øh. Jeg jobbet mange år på sengepost og likte meg veldig godt, selv om det var travelt. Når man blir godt kjent med pasientgruppen, rutiner, medisiner o.l. så blir det lettere å prioritere og ting går mer av seg selv. Har du jobbet lenge? Det tar fort ett år før man er skikkelig kjent i jobben. jeg tok videreutdanning som operasjonssykepleier og trives nå veldig godt med det. En helt annen form for travelhet enn på sengepost, og mye større mulighet for tilrettelagt turnus. Anonymkode: d850c...c05 2
Hannah80 Skrevet 27. januar 2021 #5 Skrevet 27. januar 2021 Jobber innen tung psykiatri. Blir ikke sliten i kroppen, men blir sliten mentalt:)
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #6 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Alle sykehusavdelinger er ikke like, stor forskjell på om du er på medisinsk eller kirurgisk, om det er en avdeling med mest elektiv eller mye øh. Jeg jobbet mange år på sengepost og likte meg veldig godt, selv om det var travelt. Når man blir godt kjent med pasientgruppen, rutiner, medisiner o.l. så blir det lettere å prioritere og ting går mer av seg selv. Har du jobbet lenge? Det tar fort ett år før man er skikkelig kjent i jobben. jeg tok videreutdanning som operasjonssykepleier og trives nå veldig godt med det. En helt annen form for travelhet enn på sengepost, og mye større mulighet for tilrettelagt turnus. Anonymkode: d850c...c05 Har jobbet 10 år. Jobbet fullt frem til for eg par år siden, følte jeg aldri fikk hodet over vannet. Var så sliten at jeg kunne begynne å gråte for ingenting. Klarte ikke hente meg inn igjen i frihelgene. Grusomt. Nå Jar jeg gått ned i stilling, men tenker jo på pensjonen. Jeg ønsker å jobbe fullt som alle andre, men skjønner ikke hvordan folk klarer det. TS Anonymkode: 167ed...cf2 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #7 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har jobbet 10 år. Jobbet fullt frem til for eg par år siden, følte jeg aldri fikk hodet over vannet. Var så sliten at jeg kunne begynne å gråte for ingenting. Klarte ikke hente meg inn igjen i frihelgene. Grusomt. Nå Jar jeg gått ned i stilling, men tenker jo på pensjonen. Jeg ønsker å jobbe fullt som alle andre, men skjønner ikke hvordan folk klarer det. TS Anonymkode: 167ed...cf2 Har du vurdert å bruke sykepleierutdanningen til å f.eks jobbe i apotek? Vet at bl.annet Boots apotek har ansatt endel sykepleiere til å veilede kunder i bruken av sykepleieartikler/utstyr innen sårstell, diabetes, stomi,kols osv... Anonymkode: c9afb...4f4 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #8 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har du vurdert å bruke sykepleierutdanningen til å f.eks jobbe i apotek? Vet at bl.annet Boots apotek har ansatt endel sykepleiere til å veilede kunder i bruken av sykepleieartikler/utstyr innen sårstell, diabetes, stomi,kols osv... Anonymkode: c9afb...4f4 Takk for tips, det har jeg ikke tenkt på. Anonymkode: 167ed...cf2
Julie Skrevet 27. januar 2021 #9 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har du vurdert å bruke sykepleierutdanningen til å f.eks jobbe i apotek? Vet at bl.annet Boots apotek har ansatt endel sykepleiere til å veilede kunder i bruken av sykepleieartikler/utstyr innen sårstell, diabetes, stomi,kols osv... Anonymkode: c9afb...4f4 Aberet er vel gjerne at det er veldig mange som søker på slike stillinger. Men den som intet våger,intet vinner. Alternativt ville jeg vurdert videreutdanning innen en retning som gir en litt mer forutsigbar arbeidshverdag.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #10 Skrevet 27. januar 2021 Hva med å søke på administrative stillinger? Jeg jobber i hjemmetjenesten. Har små barn og jobber derfor 80%, men vet faktisk ikke om jeg vil greie fulltid når barna er større. Det kan være ekstremt hektisk hos oss også, men jeg liker at vi er hos én pasient om gangen og at vi får den lille pustepausen i bilen mellom hver pasient. I tillegg har vi spl ofte «innetid» etter lunsj, dvs at vi enten jobber på medisinrom, har brukermøter eller jobber på administrativt med oppfølging av primærpasienter. Og vi slipper nattevakter. På sykehus følte jeg at jeg aldri fikk hentet meg inn, løp bare fra rom til rom non stop. Trengte men tid til litt omfattende dokumentering/administrativ jobbing ble det mer jobb på kollegaene som måtte ta over vedkommendes pasienter, noe jeg syntes var veldig stressende. Nå jobbet jeg bare en sommer på sykehuset da, så mulig jeg hadde trivdes bedre etterhvert - men er veldig glad for at jeg valgte hjemmetjenesten 😊 Anonymkode: 29ec7...852 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #11 Skrevet 27. januar 2021 Evt. poliklinikk? Jeg bor i Trondheim, og har hørt rykter om at iallfall hud poliklinikk er veldig rolig her. Gjelder sikkert ikke for alle polikliniske avd da. Anonymkode: 29ec7...852
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #12 Skrevet 27. januar 2021 Jeg jobber på poliklinikk. Kun dagtid, 8 - 15.30. Flott jobb! Anonymkode: d7495...5cc 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #13 Skrevet 27. januar 2021 Sykehjem. Det er klart tungt psykisk og fysisk, men ikke like stort trøkk som på sykehuset. Og man kjenner pasientene, noe som er en fordel. Anonymkode: 68514...11d 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #14 Skrevet 27. januar 2021 Legekontor - verdens deiligste jobb for sykepleiere! Anonymkode: 2b494...099 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #15 Skrevet 27. januar 2021 Jobbet på DPS, langtidsavdeling før. Mye mindre slitsomt fysisk enn andre steder jeg har jobbet, ble litt sliten i hodet av og til:) Nå jobber jeg på legevakt, trives bedre der! Men det er til gjengjeld rimelig hektisk og slitsomt til tider Anonymkode: caf6e...e7d
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #16 Skrevet 27. januar 2021 Skjønner deg godt! Har inntrykk av at det er noe roligere på kreftavdelingene, men har ikke jobbet der selv. Virker roligere i gangene med litt mindre flyging liksom 🤷🏼♀️ Man jobber jo med alvorlige syke, men sykdommen er jo mer forutsigbar enn eks. akuttinnleggelse ved medisinske og kirurgiske avdelinger. Kanskje noen andre som har innspill og erfaring her? Evt. ta master i helsesykepleie eller en annen slags masterutdanning. Prøve å få jobb som fagsykepleier eller på høyskole. Anonymkode: 9f7c7...007
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #17 Skrevet 27. januar 2021 Holder på med master i anestesi. Krever mye konsentrasjon og nøyaktighet, men kun en pasient av gangen. Slitsomt på en annen måte enn sengepost, men veldig givende. Anonymkode: 8428c...c55 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #18 Skrevet 27. januar 2021 Fengsel. Kun dagtid. Ingen helger. Anonymkode: 5f9f6...c14 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #19 Skrevet 27. januar 2021 Jobbet mange år på medisinsk sengepost før jeg begynte på legevakt, himmelvid forskjell. Anonymkode: 90792...410 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #20 Skrevet 27. januar 2021 Jobber med personer med demens i hjemmebasert omsorg. Vi har ekstra god tid pga det. Dessuten har jeg en del kontordager til å bare legge dosetter og behandle PLO. Anonymkode: 95c52...412 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå