Gå til innhold

Erfaring med estiske og russiske menn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du datet noen av dem? 😉

Anonymkode: ba7f5...c8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenter? 😁

Skrevet

Min kjæreste er fra Estland, hva tenkte du på? Har aldri datet noen russere da 🙂

Anonymkode: e4192...7b8

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Min kjæreste er fra Estland, hva tenkte du på? Har aldri datet noen russere da 🙂

Hvordan er erfaringen din med ham? Er han en god kjæreste. Jeg har en estisk eks. 

Anonymkode: 43d12...6b5

Skrevet

Ikke personlig, men en venninne fikk hiv av sin russiske kjæreste. Han viste seg også å være gift og ha 2 barn i Russland. 

Hun hadde dessverre ikke fått med seg den kraftige hiv økningen  i den heterofile befolkning der.

Folk bør huske at forekomsten av alvorlige smittsomme sykdommer kan variere kraftig fra nasjon(alitet) til nasjon(alitet). 

Anonymkode: 749a0...736

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvordan er erfaringen din med ham? Er han en god kjæreste. Jeg har en estisk eks. 

Anonymkode: 43d12...6b5

Var han bra? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Fortell om hvordan han er :) Hva er bra, hva er dårlig 😁

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke personlig, men en venninne fikk hiv av sin russiske kjæreste. Han viste seg også å være gift og ha 2 barn i Russland. 

Hun hadde dessverre ikke fått med seg den kraftige hiv økningen  i den heterofile befolkning der.

Folk bør huske at forekomsten av alvorlige smittsomme sykdommer kan variere kraftig fra nasjon(alitet) til nasjon(alitet). 

Denne kommentaren viser at du misliker russere generelt. Det er snakk om én mann! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Denne kommentaren viser at du misliker russere generelt. Det er snakk om én mann! 

Menn fra alle deler av verden er ulike, på samme måte som menn fra ulike deler av landet her er det, det kommer mye mer ann på hvilke relasjoner de har vokst opp med som noen annet, men kjønsroller er selvsagt med på å spille en viktig del - og disse varierer fra land til land.. Og kjønsrollene i østeuropa er ikke som de vi er vant til her hjemme.. Så nei, det er ikke snakk om å mislike "alle russere" eller "en mann" sånn egentlig når man spør om hvordan menn fra denne delen av verden ser på kvinner og partneren sin.. 

• Liker 1
Skrevet
Carrot skrev (Akkurat nå):

Menn fra alle deler av verden er ulike, på samme måte som menn fra ulike deler av landet her er det, det kommer mye mer ann på hvilke relasjoner de har vokst opp med som noen annet, men kjønsroller er selvsagt med på å spille en viktig del - og disse varierer fra land til land.. Og kjønsrollene i østeuropa er ikke som de vi er vant til her hjemme.. Så nei, det er ikke snakk om å mislike "alle russere" eller "en mann" sånn egentlig når man spør om hvordan menn fra denne delen av verden ser på kvinner og partneren sin.. 

Jeg er enig når det gjelder kultur og «hvordan menn ser på kvinner», men her var det snakk om sykdommer, som AB736 skrev om. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Fortell om hvordan han er :) Hva er bra, hva er dårlig 😁

Tror personlige egenskaper er individuelt og har lite med nasjonalitet å gjøre. Men sånn generelt sett tror jeg kanskje typiske kjønnsroller fortsatt er mer tradisjonelt delt der og det kan virke som de drikker en del mer der sånn til hverdags, iallefall menn.

Min gjør ikke det, sånn kunne ikke jeg levd, og vet ikke om dette gjelder de fleste, er kun basert på andre i hans omgangskrets osv.

Hvorfor lurer du? Dater du en fra estland?

Sånn ellers kan jeg jo si at mange av russerne som bor i estland ikke snakker estisk, synes det er merkelig at det ikke er et krav på skolen der. Har møtt en fra estland som er tidlig i 20-årene med russiske foreldre, og han snakker kun et par få estiske ord. Har vel gått på russiskspråklig skole der men likevel. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Tror personlige egenskaper er individuelt og har lite med nasjonalitet å gjøre. Men sånn generelt sett tror jeg kanskje typiske kjønnsroller fortsatt er mer tradisjonelt delt der og det kan virke som de drikker en del mer der sånn til hverdags, iallefall menn.

Min gjør ikke det, sånn kunne ikke jeg levd, og vet ikke om dette gjelder de fleste, er kun basert på andre i hans omgangskrets osv.

Hvorfor lurer du? Dater du en fra estland?

Sånn ellers kan jeg jo si at mange av russerne som bor i estland ikke snakker estisk, synes det er merkelig at det ikke er et krav på skolen der. Har møtt en fra estland som er tidlig i 20-årene med russiske foreldre, og han snakker kun et par få estiske ord. Har vel gått på russiskspråklig skole der men likevel. 

Bor du i Estland? 

Det er forståelig at russere som bor i Estland ikke snakket estisk. Akkurat som nordmenn som bor i Spania ikke snakker spansk...

Min søster har litt dårlig erfaring med estiske gutter...

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bor du i Estland? 

Det er forståelig at russere som bor i Estland ikke snakket estisk. Akkurat som nordmenn som bor i Spania ikke snakker spansk...

Min søster har litt dårlig erfaring med estiske gutter...

Nei, vi bor i norge men jeg har vært i estland mange ganger i flere uker om gangen og vi har en del stere og estlandske familier i omgangskretsen. 

Den russiske gutten jeg nevntr er født/oppvokst i estland med russiske foreldre (fra den tiden estland var en del av sovjetunionen). Det er mange unge "estlendere" der med russisk opphav og det kan virke som flere aldri lærer estisk da de går på russiskspråklige skoler. Jeg tror detmå være vanskelig å vokse opp i et land hvor du aldri lærer språket.

Hva slags erfaring har søsteren din da? 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nei, vi bor i norge men jeg har vært i estland mange ganger i flere uker om gangen og vi har en del stere og estlandske familier i omgangskretsen. 

Den russiske gutten jeg nevntr er født/oppvokst i estland med russiske foreldre (fra den tiden estland var en del av sovjetunionen). Det er mange unge "estlendere" der med russisk opphav og det kan virke som flere aldri lærer estisk da de går på russiskspråklige skoler. Jeg tror detmå være vanskelig å vokse opp i et land hvor du aldri lærer språket.

Hva slags erfaring har søsteren din da? 🙂

At det er ganske stor "macho" kultur der. Kvinnen må være på kjøkkenet, kvinnen må være yngre enn mannen, kvinnen må kle seg feminin og bruke høye hæler....

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg ber deg om å vise hensyn til andres følelser. Tok screen av din kommentar og sendte til min russiske venninne og hun ble utrolig lei seg. 

Din venninne har dårlig erfaring med ÉN russisk mann, men i stedet for bare fortelle om det, begynte du å generalisere....Utrolig dårlig gjort. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg er samboer på fjerde året med en hviterussisk/litausk mann, og vi har det helt topp. Jeg merket i den første tiden at kjønnsrollene han er vandt til er litt annerledes her, men vi bor i Norge og han er veldig adaptiv og «moderne», så vi vasker huset begge to, og han lager stort sett maten. Skandinavere og baltikummere er ikke så forskjellige egentlig, men de henger nok litt etter. 

Merker også at han har vokst opp i mye fattigere kår enn de «fattige» i Norge. Delt en 1-roms med mor, far, bestemor, tante og fetter i mange år da han var liten. 

Når det gjelder alkohol så drikker ikke min samboer (eller jeg), men faren hans var voldelig alkoholiker. Det har jo også satt sine spor, men det finnes mange av dem i Norge og, så tror ikke det er kulturelt. 

Anonymkode: 99f13...d69

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg ber deg om å vise hensyn til andres følelser. Tok screen av din kommentar og sendte til min russiske venninne og hun ble utrolig lei seg. 

Din venninne har dårlig erfaring med ÉN russisk mann, men i stedet for bare fortelle om det, begynte du å generalisere....Utrolig dårlig gjort. 

Hiv-raten er høy i estland mener jeg å ha lest iallefall, og størst i den russiske andelen av befolkningen. Hvis jeg ikke husker feil erdet kun portugal som har mer.

Skrevet

Stor forskjell på estiske estere og russiske estere.

Skrevet
Epictetus skrev (17 minutter siden):

Stor forskjell på estiske estere og russiske estere.

Hva med russiske russere? Det var egentlig ikke snakk om russere som bor i Estland. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hiv-raten er høy i estland mener jeg å ha lest iallefall, og størst i den russiske andelen av befolkningen. Hvis jeg ikke husker feil erdet kun portugal som har mer.

Og Norge er kjent som "klamydia land". Betyr det at man skal fraråde kvinner å date norske menn? Nei. Generalisering er en dårlig ting. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...