AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #1 Skrevet 27. januar 2021 Er det noen som har to bachelorgrader? Jeg tar en bachelor i samfunnsfag-verden. Denne gangen har jeg lyst til å velge noe innen helse. Med første er jobbmarkedet vanskelig, med andre vil det forhåpentligvis bli enklere. Det skal sies at jeg går siste året nå, så jeg tenker å hoppe rett på nytt studiet samtidig som jeg søker på jobb. Har hatt småjobber under studietiden så arbeidslivet er ikke helt ukjent. Muligens går jeg for master en dag, men dette vil da bli om noen år. Til informasjon har jeg ikke tatt studielån så sånn sett er det ingenting som stopper meg. Hva gjorde dere etter bachelor? Spesielt dere som har gått samfunnsvitenskapelig retning? Og hva anbefales, av master eller to helt ulike grad i bachelor? Anonymkode: aec9f...c77
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #2 Skrevet 27. januar 2021 Kjenner mange med flere bachelorgrader, men ingen som har fått økonomisk uttelling for det. Stort sett fordi de tok en ubrukelig bachelor i første omgang, ikke fikk jobb, og dermed så seg nødt til å begynne på nytt. Hvis stillingen du søker på er sykepleier får du ingen ting ekstra om du har bachelor i økonomi eller dans, med mindre det står spesifikt i stillingsutlysningen. Anonymkode: 0f266...147
Gjest EmKay Skrevet 27. januar 2021 #3 Skrevet 27. januar 2021 (endret) Jeg tok først petroleumsingeinør, og så samfunnsøkonomi (hvor jeg forsåvidt droppet de fleste samfunnsrelaterte fag til fordel for bedriftsøkonomiske fag). For meg ble det enklere å få jobb. Jeg vet ikke om det nødvendigvis ville hatt så mye å si for lønnen, men med "kun" bachelorgrad i ingeniørfag falt jeg fort mellom to stoler, overkvalifisert for noen stillinger, underkvalifisert eller utkonkurrert av folk med mer erfaring i andre stillinger. Økonomi er noe man kan få bruk for i de fleste stillinger, og der jeg jobber nå søkte de etter noen med både teknisk og økonomisk bakgrunn Edit: for å svare på det siste spørsmålet ditt, jeg tror det vil være enklere å få jobb med master enn med to bachelorgrader, men at dette gjerne kan komme litt an på hvilken bachelorkombinasjon du har og hvilken type jobb du ønsker. Endret 27. januar 2021 av EmKay Presisering
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #4 Skrevet 27. januar 2021 Da må de to bachelorgradene henge sammen tenker jeg - det nytter ikke noe å supplere samfunnsfag med sykepleie. Hadde du supplert sykepleie med ledelse/bedriftsøkonomi kunne du jobbet med ledelse i helsesektoren til eksempel. Men samfunnsfag og sykepleie tror jeg ikke du får så veldig mye ut av. Samfunnsfag er vel ikke det enkleste jobbmessig, så er usikker på om en master vil hjelpe deg noe særlig på jobbfronten? Sikkert lurt å gå rett på sykepleie i stedet så du kommer deg ut i jobb 😊 Her hadde jeg bachelorgrad som kunstner, men byttet til økonomi. Kunne fint ha jobbet med ledelse innen kunsten min med en bachelorninøkonomi, men fant ut at jeg hellere ville til en vanlig jobb underveis - og da ble det master i økonomi. Har ikke angret et sekund! Anonymkode: 845c5...27f
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #5 Skrevet 27. januar 2021 Tja, ikke enig i at en bachelor i helse ikke kan henge sammen med en bachelor i samfunnsvitenskap. De kan definitivt kombineres i en master, og man kan få jobber som saksbehandler etc. Jeg har den kombinasjonen og kan si at jeg har en spennende jobb i en organisasjon, men ønsker ikke gå nøyaktig inn på hva jeg gjør her. Go for it, TS! Anonymkode: 3c5c3...79e
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #6 Skrevet 28. januar 2021 Det er lite sannsynlig at du får økonomisk uttelling for det. Anonymkode: b5c9e...48e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå