Gå til innhold

Kjæresten klager over at jeg alltid er sliten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har merket at jeg oftere sier nei til sex med kjæresten.. Vi ender ofte opp med å ha det for det om, siden han tydeligvis ikke bryr seg om nei. Begrunnelsen min er ofte at jeg er sliten, noe jeg tror stemmer, siden han ofte tar initiativ rett etter jeg kommer fra jobb (han sitter å gamer/ser på youtube hele dagen - egentlig student). Og når jeg har fri er jeg ofte ute og trener/går tur, her en dag gikk jeg fem mil på ski, og da jeg kom hjem var jeg naturligvis sliten, og han mente at det ikke var en god nok grunn? 

Er det teit av meg å bli irritert over at jeg ikke "får lov" til å være sliten? For å nyansere det tar jeg også initiativ til sex, men oftere på morgenen (jeg vet at jeg kommer til å bare ha lyst til å slappe av på kvelden). Føler at han ikke har forståelse for at det er slitsomt å være på jobb.. Og hvis han hadde gitt meg tid til å slappe av i en til to timers tid ville jeg nok vært mer villig enn å ha kommet med "jeg er sliten". Er redd jeg begynner  å ikke like han pga dette, merker jeg blir mye lettere irritert på han, men kan jo være flere grunner til det..

Anonymkode: 3b841...27a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dere ikke ha sex på kvelden?

Anonymkode: dcaa1...7da

• Liker 2
Skrevet

Det forholdet er ikke liv laga.

Anonymkode: 717e9...99b

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan dere ikke ha sex på kvelden?

Er jo gjerne det jeg ønsker, slik at jeg får slappet av litt etter jobb, men han er slik NÅ NÅ NÅ. 

Skrevet

Du må jo prioritere sex med kjæresten din. Veien til å være utro er ganske kort når man ikke får sex på hjemmebane. Nei, jeg unnskylder ikke utroskap, jeg bare forklarer at dere går en sår tid i møte om du konstant skal avvise han med at du er sliten. Sex trenger da ikke være så slitsomt? Er ikke slik at man må knulle intenst i 1 time for å få noe ut av det? 

Han skjønner nok at det er slitsomt å være på jobb. Men han vil jo ha sex også. 

Anonymkode: 7c2c7...cd6

Skrevet

Jeg skjønner godt at du begynner å mislike han. Han aksepterer ikke grensene dine og overkjører deg ofte ved at dere har sex selv om du egentlig ikke vil.

Vil du egentlig være i et forhold med en slik type?

• Liker 21
Skrevet

Prøv å si at du ikke har lyst. Hvis han ikke respekterer det er det bare å dumpe. 

Anonymkode: 04618...276

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er jo gjerne det jeg ønsker, slik at jeg får slappet av litt etter jobb, men han er slik NÅ NÅ NÅ. 

Be ham ta seg en joggetur eller dra på butikken.

Alle må få slappe av etter jobb. Jeg elsker sex etter jobb, men da mener jeg etter at jeg har landa etter å ha kommet inn døra liksom.... 

• Liker 3
Skrevet

Du må jo prioritere sex med kjæresten din. Veien til å være utro er ganske kort når man ikke får sex på hjemmebane. Nei, jeg unnskylder ikke utroskap, jeg bare forklarer at dere går en sår tid i møte om du konstant skal avvise han med at du er sliten. Sex trenger da ikke være så slitsomt? Er ikke slik at man må knulle intenst i 1 time for å få noe ut av det? 

Hvor har hun sagt at hun ikke skal prioritere sex? Det må da gå an å få komme hjem fra jobb uten å måtte kaste klærne idet man kommer inn døren. 

Som de fleste andre kvinner må jeg faktisk ha overskudd for å kunne nyte sex (og ja, det er biologisk og bevist at sex krever overskudd for kvinner, men gir overskudd for menn), og det hadde ikke blitt bedre med et konstant mas om sex rett etter jobb eller annen krevende aktivitet. Om han er glad i henne bør han kunne vente til hun også har fått ladet batteriene litt, og ikke bare tenke på seg selv som tydeligvis har sittet på lading foran skjermen hele dagen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De har jo sex, problemet her er at de tidspunktene han vil ha sex på, er ofte de hun er mest sliten (rett etter jobb eller rett etter trening for eksempel). Hun tar jo insj selv. 

TS: Det er helt lov å si nei! Ingen kan forvente å "få" sex akkurat når man vil, og å være sliten er jo en god grunn. Jeg er heller ikke veldig tent når jeg akkurat har jobba hele dagen, og trenger gjerne å bygge det opp litt. Hvis kjæresten min da i tillegg hadde begynt å mase og mene at unnskyldningene mine ikke var gode nok, da tror jeg det hadde snurt seg ganske godt igjen der nede altså. 

• Liker 11
Skrevet
Khloe P.T skrev (6 minutter siden):

Jeg skjønner godt at du begynner å mislike han. Han aksepterer ikke grensene dine og overkjører deg ofte ved at dere har sex selv om du egentlig ikke vil.

Vil du egentlig være i et forhold med en slik type?

Idiotisk å legge dette ansvaret over på mannen. Du bestemmer selv når du vil ha sex. Vil du ikke ha sex så dropper du å ha sex. Er så patetisk å si at "men mannen vil ha sex så da må jeg ha sex selv om jeg ikke vil" og leke offer når man faen ikke klarer ta ansvar. Skjerp dere.. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg ser for meg at sexen da raskt kan føles som "jobb" når han MÅ ha henne i det øyeblikket hun kommer inn døra? Joda, det er lurt å unngå at sexen havner nederst på lista, men alt med måte.

Her er også mannen den som "alltid er klar" og får overskudd av sex, men til og med han hadde bedt meg vente til han i alle fall har fått spise, dusje og omstille hodet litt, hvis jeg hadde "overfalt" ham i det øyeblikket han kom hjem fra jobb.

Anonymkode: 9f080...598

• Liker 2
Skrevet
EmKay skrev (1 minutt siden):

Hvor har hun sagt at hun ikke skal prioritere sex? Det må da gå an å få komme hjem fra jobb uten å måtte kaste klærne idet man kommer inn døren. 

Som de fleste andre kvinner må jeg faktisk ha overskudd for å kunne nyte sex (og ja, det er biologisk og bevist at sex krever overskudd for kvinner, men gir overskudd for menn), og det hadde ikke blitt bedre med et konstant mas om sex rett etter jobb eller annen krevende aktivitet. Om han er glad i henne bør han kunne vente til hun også har fått ladet batteriene litt, og ikke bare tenke på seg selv som tydeligvis har sittet på lading foran skjermen hele dagen. 

Blablabla. Jeg er kvinne selv og blir stadig vekk imponert over naiviteten og bortforklaringene hos andre kvinner. Menn er seksuelle vesener og de trenger sex og intimitet i forholdet for at det skal vare. Avviser du mannen gang på gang så kjører du forholdet på grunn. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Idiotisk å legge dette ansvaret over på mannen. Du bestemmer selv når du vil ha sex. Vil du ikke ha sex så dropper du å ha sex. Er så patetisk å si at "men mannen vil ha sex så da må jeg ha sex selv om jeg ikke vil" og leke offer når man faen ikke klarer ta ansvar. Skjerp dere.. 

Det skal jo holde å si nei og at man ikke har lyst akkurat nå. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Blablabla. Jeg er kvinne selv og blir stadig vekk imponert over naiviteten og bortforklaringene hos andre kvinner. Menn er seksuelle vesener og de trenger sex og intimitet i forholdet for at det skal vare. Avviser du mannen gang på gang så kjører du forholdet på grunn. 

Altså, jeg er ikke uenig i at mangel på sex kan ødelegge et forhold. Men om du leser innlegget skriver hun også at hun gjerne tar initiativ til sex, hun ønsker det bare ikke idet hun kommer innenfor døren etter jobb. 
Det er faktisk helt normalt å ikke ha sex hver dag klokken 17, men heller vente til energien og lysten er der for begge parter. 

Skrevet

Alle som ikke er aseksuelle er seksuelle vesener. 

Problemet her er jo at de to ikke har samme døgnrytme, siden hun jobber og mannen er student. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hahaha, du er ikke kvinne! Hadde du vært det hadde du skjønt at også kvinner er seksuelle vesener, som trenger sex og intimitet i forholdet for at det skal vare.

Anonymkode: 345d8...42a

• Liker 7
Skrevet

Tenker det er på tide at kjæresten din får litt mer å gjøre i hverdagene sine! Det er klart han har overskudd og lyst på sex, siden han gjør så lite. Og det virker som det er lenge siden han har vært sliten av noe, siden han har null forståelse for hvordan du føler det. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det skal jo holde å si nei og at man ikke har lyst akkurat nå. 

Det holder jo det! Det er jo tydeligvis det å mene det man sier, som er vanskelig. Hun går jo med på det til slutt. Om du ikke vil, ikke gjør det. Så enkelt som det. 

Anonymkode: 95046...620

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da sier du NEI NEI NEI ETTERPÅ; IKKE NÅ!

Anonymkode: 0c9b8...060

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...