AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #1 Skrevet 27. januar 2021 Jeg blir altså så oppgitt.. Jeg leser og hører stadig vekk om voksne mennesker som klager over diverse saker, som bunner i at de ikke har klart å si nei. Hvorfor i alle dager klarer ikke folk å si nei?! Vil du ikke jobbe overtid i helgen? Si nei! Vil du ikke passe barn? Si nei! Vil du ikke være i FAU? Si nei! Vil du ikke bruke hele helgen på å vaske, og det egentlig er mannens tur til å bidra? Ikke gjør det! Jeg karer ikke å fatte hva det er som er så jævlig vanskelig med å si nei?! Selvfølgelig må man til tider bidra med ting man egentlig ikke vil, men jeg føler at det ofte er de samme menneskene som alltid klager over at de har havnet i situasjoner fordi de ikke har klart å si nei. Dagens utblåsning:) Anonymkode: 226a4...d93 5
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #2 Skrevet 27. januar 2021 Enig. Tror at kvinner ikke klarer å si nei pga flink pike syndrom og den evige skyldfølelsen for alt mulig Anonymkode: bdef8...8e9
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #3 Skrevet 27. januar 2021 De sier ikke nei, for hadde de sagt nei - da hadde de ikke hatt noe å klage over. De koser seg med misnøye og fryder seg over at de er martyrer. Anonymkode: 2489a...0f7 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #4 Skrevet 27. januar 2021 Jeg syns da nesten problemet er motsatt. Altfor mange sier nei, og krever sin absolutte rett til det, uten å ta hensyn til andre. Noen er født med ansvarsfølelse. De som alltid sier nei gjør det på bekostning av disse. Anonymkode: 4a4b9...365 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #5 Skrevet 27. januar 2021 Fordi noen må ta ansvar for det andre ikke gidder. Anonymkode: 8cd42...dd5 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #6 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi noen må ta ansvar for det andre ikke gidder. Anonymkode: 8cd42...dd5 Men man har da selv ansvar for egen lykke! Kan ikke bare gjøre alt andre "ikke gidder" heller, bare fordi man føler man må ta ansvar. Noen ganger ja, men ikke alltid. Det velger man faktisk selv. Anonymkode: a0a57...634 2
Silva Pluvialis Skrevet 27. januar 2021 #7 Skrevet 27. januar 2021 Flink-pike, sterk ansvarsfølelse, "ja-menneske", setter andres behov over sine egne, selvoppofrende og selvutslettende, vant med å bli tråkket på og overkjørt, vansker med å sette grenser m.m. 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #8 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men man har da selv ansvar for egen lykke! Kan ikke bare gjøre alt andre "ikke gidder" heller, bare fordi man føler man må ta ansvar. Noen ganger ja, men ikke alltid. Det velger man faktisk selv. Anonymkode: a0a57...634 Helt enig! Alle må jo bidra litt ekstra fra tid til annen, også når man ikke har lyst. Men man har også ansvar for å si nei når det er nok. I mine øyene er "Fordi noen må ta ansvar for det andre ikke gidder." et typisk svar fra de som aldri klarer å si nei.. Ts Anonymkode: 226a4...d93 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå