Gå til innhold

Avslører stilen deg?Kan man se på deg hvilken type jobb du har?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aldri tenkt over, så jeg vet Ikke.

hjemme går jeg med joggebukser, hockeydrakter, amerikansk fotballdrakter, caps, gjerne bak frem, eller moteriktig treningstøy. Alltid joggesko.

på jobb går jeg i skjørt og skjorte, evt dress og mellomhøye hæler. Nøytral sminke og hår, noen ganger briller uten styrke. Jeg er mellomleder i en stor etat i kommunen, konstituert leder og sitter i møter med kommunedirektør, ordfører og andre ledere dagen lang.

Nå er det hjemmekontor, så nå er det joggebukse og penskjorte som gjelder🤣

Anonymkode: 8c1eb...0bd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Overklassen diskuterer ikke klær på kg, kjære deg😘

Anonymkode: ae5dd...208

Hvorfor ikke? Hva mener du er overklassen?

Anonymkode: b91fb...4c1

Skrevet

Nå er jeg langtidssykemeldt da. Men du kan ikke se noe mer enn at jeg sannsynligvis jobber på et kontor. Jobber innen IT. 

Anonymkode: 1f470...946

Skrevet

Jeg ser ut som en ganske typisk lærer. Jobber som lærer. 🤷🏼‍♀️
bukse, gjerne litt behagelige, litt løs genser med lang cardigan over. Stort skjerf i tynn lin. (Har mange farger i samme skjerf og bytter på.) 

bytter skjelden når jeg kommer hjem. Da er det isåfall om jeg tar en dusj og hopper i pysjbuksa 😅

Anonymkode: 7bccb...ad4

Skrevet

Stilen er ganske generisk, og tilpasset anledningen (tur, hjemme etc), men hendene og neglene er velpleide (neglene med litt lengde og noen ganger neglelakk), så det avslører nok at jeg har en kontorjobb.

Anonymkode: d28ec...fca

Skrevet

Vernepleier i bolig, på jobb er det stort sett jeans og t-shirt. Privat er det kjoler og kåpe, liker å kle meg pent. 

Anonymkode: 11576...7f4

Skrevet

Jeg kler meg i akkurat de samme klærene på jobb og på fritiden. Jeans, enkle gensere, kjoler, skjorter og sneakers/boots. Det er veldig behagelig å ha "en" garderobe. Litt mer joggis hjemme da. Jobber på offentlig kontor. 

Anonymkode: df553...073

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.1.2021 den 19.15):

Jeg er veldig tatovert, har ring i nesa og piercing i tunga, flere i ørene. Går kledd i svarte klær og skinn, nagler og boots. Svarte negler og mørk sminke på fritiden. Er ikke en kjeft som har gjetta at jeg er sykepleier. 

Anonymkode: b20f7...e60

Jo, det hadde jeg fint gjettet :fnise: 

Jeg tror folk som ser meg i jobbklær ville gjettet at jeg er jurist eller økonom. Og de har helt rett, da jeg har utdannelse innen begge felt :P 

Anonymkode: 3af67...6c1

Skrevet

Ganske sikker på at det er synlig at jeg er utenfor arbeidslivet (jeg er ufør) når jeg kommer på butikken innimellom. Om noen skulle dukket opp hjemme hos meg, er det helt tydelig, ja. 

Anonymkode: 0d823...769

Skrevet

Ja, jeg er lærer og ser sånn ut. Joggesko, jeans eller dressbukse, lang cardigan, briller og halvlangt hår. Ganske anonym, ingen tatoveringer, smykker, lite sminke og litt sånn halvlubben. Men gode smilerynker da. 

Anonymkode: b8a14...9f2

• Liker 1
Skrevet

På jobbklærne kan du nok se at jeg jobber på kontor, men kanskje litt oppdressa i forhold til bransje og de andre på jobb. Blir mye kjole eller skjørt og bluse. Innimellom bukse og bluse/pen topp. De andre går mye i jeans og pen topp. Bruker ofte de samme klærne på bytur etc.    Opplevde her om dagen at en butikkansatt kommenterte at klærne jeg kjøpte var for oppdressa til min jobb😂 vel, det bestemmer ikke hun. Jeg går i det jeg liker.

Privat blir det joggebukse og ullgenser eller turklær. Opplever ofte når jeg treffer folk som kun kjenner meg via jobb, på fritida, så kjenner de meg ikke igjen😂

Anonymkode: c7ef7...d73

Skrevet

Jeg er veldig tatovert, har ring i nesa og piercing i tunga, flere i ørene. Går kledd i svarte klær og skinn, nagler og boots. Svarte negler og mørk sminke på fritiden. Er ikke en kjeft som har gjetta at jeg er sykepleier. 

Anonymkode: b20f7...e60

Kan vi se stilen din?

Anonymkode: b391f...66e

Skrevet

Nei, men har et yrke som er meir hvitt mann på 50 år. Så uavhengig av klesstil vil nok folk tipe feil. 

Anonymkode: 34473...e51

Skrevet

Noen trodde jeg jobbet i barnehage engang, men jeg jobber på sykehjem

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ganske sikker på at det er synlig at jeg er utenfor arbeidslivet (jeg er ufør) når jeg kommer på butikken innimellom. Om noen skulle dukket opp hjemme hos meg, er det helt tydelig, ja. 

Hvorfor? Hvordan går det an å se på deg at du er ufør? Det går vel ikke med mindre man ikke ser at personen er hjerneskadet  😳

Annonse
Skrevet

Ja, er treningsinstruktør og går nok litt for mye rundt i treningstights.

Anonymkode: b0eb5...0d4

Skrevet

Man kler seg vel gjerne slik at man passer inn på jobb. Jeg kler meg litt penere enn resten på plan og bygningsavdelingen. Man ser nok at jeg er juristen på avdelingen, og ikke biologen. 

Anonymkode: b91fb...4c1

Ja, de som vet at det er jurist og biolog der så... De som ikke har kjennskap til denne avdelingen, hvilket jeg bla overhodet ikke har, hadde jo aldri gjettet at du var juristen der. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor? Hvordan går det an å se på deg at du er ufør? Det går vel ikke med mindre man ikke ser at personen er hjerneskadet  😳

Uføre er ofte sluskete stelt/kledd og har dårlig råd. Kan også se ut som de lider av noe psykisk så ser det fort

Anonymkode: b93af...ac6

• Liker 3
Skrevet

Jobber i barnehage. Går ikke med barneklær i voksenstørrelse liksom. Noen som gjør det. Går jo i casual klær så du ser jo at jeg har en uformell stil og ikke jobber på et formelt kontor. 

Anonymkode: dfbf6...361

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Fordi jeg er usminket med rotete hår, kledd i sliten joggebukse  med sokker utenpå... Ser nok litt shabby ut...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...