Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som ikke har sett den bør virkelig få den med dere nå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg så den på kino i februar, og på DVD nå forrige uke.. Og jeg tror nesten jeg må se litt nå igjen...

Det er forresten mange bortklippene scener på DVDen, verdt å få med deg det og :)

Gjest miracle ikke innlogget
Skrevet

var det hele filmen? fiukk bare sett siste snutten..... går den i reprise??

Skrevet

Så ikke på i går jeg, men regner da med at det var hele filmen... Den er ikke så veldig lang

Skrevet

Den var kjempe bra!

Skal leie den på dvd, vil se andre klipp! :Nikke:

Hun Olin er flink altså! :klappe: Likte "Kroppen min" også.

Fikk et mye mer positivt inntrykk av Holmlia skole nå. Og de lærerne som jobber der er jo virkelig flinke! De har et ønske om å være der, det ser man tydelig. Nesten sånn at jeg får lyst til å bli lærer og jobbe på "versting-skole". ;)

Har selv gått på en liknende skole og kjente meg igjen i mye!

Ting er ikke så ille som man tror, selv om noen har det jævli. Men sånn er det dessverre på alle skoler, ikkke bare Østkant-skolene...

Skrevet

Den går i reprise på Nrk2 på søndag kl 21.05 :)

Skrevet

Fikk et mye mer positivt inntrykk av Holmlia skole nå. Og de lærerne som jobber der er jo virkelig flinke! De har et ønske om å være der, det ser man tydelig.

Det med lærerne er jeg ikke helt enig med deg i - jeg synes en del av dem var nokså flåsete og tok opp temaer på merkelige måter (brukte ei i klassen som eksempel på kjønnsmoden, fjaset om at hun ene jenta hadde blitt "ganske" fin og å synge i bilen, forskjellsbehandlet o.l). Men enig i det andre du skrev, og enig i at skolen ikke virker så ille som man får inntrykk av gjennom media, feks. Jeg kjente en som jobba på Holmlia, og stortrivdes, han.

Men jeg tror for min del jeg hadde blitt ganske lei av frekke og uengasjerte elever, men de er vel ikke særlig bedre på andre kanter av byen.

Skrevet
Den var kjempe bra!

Skal leie den på dvd, vil se andre klipp! :Nikke:

Hun Olin er flink altså! :klappe: Likte "Kroppen min" også.

Fikk et mye mer positivt inntrykk av Holmlia skole nå. Og de lærerne som jobber der er jo virkelig flinke! De har et ønske om å være der, det ser man tydelig. Nesten sånn at jeg får lyst til å bli lærer og jobbe på "versting-skole". ;)

Har selv gått på en liknende skole og kjente meg igjen i mye!

Ting er ikke så ille som man tror, selv om noen har det jævli. Men sånn er det dessverre på alle skoler, ikkke bare Østkant-skolene...

For det første, det var ikke Holmlia, men Hauketo skole.

For det andre, var hovedvekten av lærere på skolen ignorante og udugelige.

"Nesten sånn at du har lyst til å bli lærer...", faktisk. Husk bare at det er litt mer innfløkt enn det du ser på film, da. Advarer jeg.

Skrevet

Jeg ble ganske sjokkert over noen av lærerene, jeg! De virket ikke helt på nett med ungdommene. (Mener ikke at de skal være "kompis", men bør ha evne til å sette seg inn i elevenes situasjon) Syns bla. det blir helt galt å si til en jente som har blitt mobba, og fortsatt blir det ; Men nå har du jo blitt ganske fin, og du har begynt å sminke deg osv.. Hun burde fått vite at hun selvfølgelig er bra som hun er!

Men uansett, kjempebra film!!

Skrevet
Den går i reprise på Nrk2 på søndag kl 21.05 :)

Da må jeg få med meg den. Margaret Olin har laget mange andre, gode kortfilmer, jeg har sett Kroppen min, Dei Mjuke Hendene og så en jeg ikke husker navnet på.... Noe med Onkel? Lånte en samle dvd og kan virkelig anbefale den :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...