Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor store deler av året i et annet land, nemlig Italia. Der har det siden tidlig i mars 2020 vært veldig lange perioder der absolutt alle butikker som ikke var matbutikker var stengt. Ikea, blomsterbutikker, klesbutikker: Alt var stengt. Lenge. 

Og vet dere hva? Det fungerte. Og det var ikke mange som klaget. Her i Norge begynner folk å sutre etter et par små dager..... Tror vi er litt bortskjemte her? 

Må man, så må man. Du trenger virkelig ikke et jævla duftlys eller en genser akkurat nå. 

Anonymkode: e88f8...70f

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis du bor i et område der det er stengt, og det åpner igjen på mandag? Hvilke butikker savner du? For min del er det helt sånne trivielle ting som å kunne gå på Nille, Kremmerhuset og Europris. Viktig å holde butikkene i gang når de først åpner igjen.

Anonymkode: 6ea99...ac4

Savner Europris og Normal. 

Anonymkode: 6e67d...261

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kjøpesenter er ut. Når Korona er over vil vi alle ha endret vanene våre så mye at vi ikke vil gå tilbake til å handle på kjøpesenter. Vi ser jo bare dette siste året hvor dyktige handelsstanden har vært til å endre seg, og tilbyr nå digitale showroom og ulike (raske!) løsninger for hjemlevering. 
Unntaket her er kanskje de som bor i nord eller er i andre rurale områder av landet, på slike steder vil nok kjøpesenteret bestå enda en stund. 

Anonymkode: d6a70...ecc

Jeg vil at lokale folk skal ha jobb på kjøpesenteret her, så jeg kommet til å fortsette å støtte lokalt næringsliv.

Nettbutikkene andre steder i landet og i utlandet støtter ikke den lokale fotballklubben, korpset, skigruppa osv.

Jeg har ikke endret vanene mine, jeg har levd bortimot som før coronaen hele tiden.

Anonymkode: c7d70...8e0

• Liker 3
Skrevet

Det virker som noen her tenker kjøpesenteret er noe man reiser til istedenfor å støtte lokale butikker. I forstedene her er det kjøpesenteret som er det eneste lokale handelsstedet. Enkeltstående småbutikker finnes ikke, ei heller finnes det tomter til å starte det opp. Så vi som ikke har tilgang til bil har bare senteret. Og så kommer det vanlige "MÅ folk absolutt handle", "MÅ folk reise" osv. Er det ingen som tenker på at det ligger arbeidsplasser i alt dette som vi ikke MÅ?

• Liker 2
Skrevet

Ja det skal jeg. Mest fordi jeg er drittlei av nedstengningen. Å ikke kunne dra på trening, se min kjæreste som bor i utlandet, spise ute med venner eller bare dra på byen. Er drittlei av alt sammen. Bor i en liten leilighet og føler meg veldig isolert. Vennene mine har kjæreste og de har ikke giddet å ta kontakt (jeg er selv prøvd mange ganger). Trenger å komme meg ut, men har liksom bare Kiwi og Posten å gå til. Skal i hvertfall ta meg en tur til Vinmonopolet i morgen. 

Anonymkode: 0693c...118

Skrevet

Tror ikke det, ikke med en gang. 
Når jeg skal ut å støtte økonomien støtter jeg heller mindre lokale butikker og ikke kjedebutikkene.

Anonymkode: 5e9ca...e6d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tror ikke det, ikke med en gang. 
Når jeg skal ut å støtte økonomien støtter jeg heller mindre lokale butikker og ikke kjedebutikkene.

Anonymkode: 5e9ca...e6d

Her jeg bor er de lokale butikkene på kjøpesenteret.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg vil at lokale folk skal ha jobb på kjøpesenteret her, så jeg kommet til å fortsette å støtte lokalt næringsliv.

Nettbutikkene andre steder i landet og i utlandet støtter ikke den lokale fotballklubben, korpset, skigruppa osv.

Jeg har ikke endret vanene mine, jeg har levd bortimot som før coronaen hele tiden.

Nettopp fordi flere og flere har begynt å tenke som deg, dør kjøpesentrene ut. Folk velger heller å handle hos små-butikkene og hos selvstendig næringsdrivende som driver butikk fra garasjen sin. Det siste året har vi sett hvor godt det fungerer og det kommer stadig nye digitale løsninger på plass slik at dette vil bare fungere bedre og bedre, så vi kommer ikke til å gå tilbake til en dårligere løsning. Kjøpesentrenes tid er (heldigvis) forbi.

• Liker 3
Skrevet

Jeg lurer mer på når de skal åpne restauranter 

Anonymkode: 6ff15...15f

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg lurer mer på når de skal åpne restauranter 

Anonymkode: 6ff15...15f

Det minner meg på at jeg vil bestille mer takeaway for å støtte restaurantene mens vi venter.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nettopp fordi flere og flere har begynt å tenke som deg, dør kjøpesentrene ut. Folk velger heller å handle hos små-butikkene og hos selvstendig næringsdrivende som driver butikk fra garasjen sin. Det siste året har vi sett hvor godt det fungerer og det kommer stadig nye digitale løsninger på plass slik at dette vil bare fungere bedre og bedre, så vi kommer ikke til å gå tilbake til en dårligere løsning. Kjøpesentrenes tid er (heldigvis) forbi.

Her er det lokale butikker på senteret, så jeg håper ikke at de legges ned.

Skrevet

Har ikke vært på kjøpesenter siden pandemien startet. Tror jeg skal klare meg fint uten dem i noen måneder til.

Savner barer og restauranter, ikke kjøpesentre. Å kjøpe masse greier man egentlig ikke trenger er en helt meningsløs aktivitet.

Hvis det er noe jeg faktisk trenger så får man det jo på nett.

Anonymkode: 4fb33...82b

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis du bor i et område der det er stengt, og det åpner igjen på mandag? Hvilke butikker savner du? For min del er det helt sånne trivielle ting som å kunne gå på Nille, Kremmerhuset og Europris. Viktig å holde butikkene i gang når de først åpner igjen.

Å ikke gå på senteret en uke er ikke noe must.  Men all denne hjemmeskolen har gjort at printeren er tom for blekk så må på power en tur.

Anonymkode: 1d68b...07a

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Nei, sentrene har mye besøk og vi ønsker å ha fysiske butikker. Og kjedebutikker med fornuftige priser. Lokalvarer er sikkert bra men prisnivået er ikke for alle.  

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nei, sentrene har mye besøk og vi ønsker å ha fysiske butikker. Og kjedebutikker med fornuftige priser. Lokalvarer er sikkert bra men prisnivået er ikke for alle.  

Noen kjedebutikker har lokale eiere. På senteret her er både Intersport, VIC, Rema og apoteket eid av lokale folk. I tillegg er det andre butikker som er eid av lokale uten at de nødvendigvis selger lokalvarer. 

• Liker 1
Skrevet

Det ble som ventet ikke noe kjøpesenter denne uken, isteden må vi reise ut av bydelen for å finne butikker som har lov å holde åpent. Det kan jo ikke ha vært dette som var meningen, men sånn blir det jo hvis man trenger noe utenom dagligvarer. 

Skrevet

Jeg er på senteret kun når jeg trenger noe. Det er ikke hver måned. Ser ikke poenget med å være på kjøpesentrene for shopping og kos i denne perioden her. Holder meg unna.

Anonymkode: 87d36...4ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...