AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #1 Skrevet 27. januar 2021 og aller helst sluppet dersom de hadde det alternativer.....? Anonymkode: 9eb16...93c
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #2 Skrevet 27. januar 2021 Hadde vært hjemmeværende om jeg hadde hatt råd ja. Jobber kun for å ha råd til å leve. Anonymkode: 49098...364 11
stan Skrevet 27. januar 2021 #3 Skrevet 27. januar 2021 Det hadde vært fint om det var mulig å ha samme mulighetene uten å jobbe. Siden jeg ikke har funnet ut hvordan å få til dette, velger jeg å jobbe med noe som jeg synes er givende. Så slipper jeg å grue meg til å dra på jobb. 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #4 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hadde vært hjemmeværende om jeg hadde hatt råd ja. Jobber kun for å ha råd til å leve. Anonymkode: 49098...364 Samme her:) vet om 10000 ting jeg kunne gjort på daglig basis men som hobby-basert. Anonymkode: 2178a...887 2
Knots Skrevet 27. januar 2021 #5 Skrevet 27. januar 2021 Jobber 80 % og hadde nok kunnet jobbet mindre fordi mannen tjener mye. Men tror det villa blitt forbaska kjedelig tilslutt og jeg ville blitt kjempelat av å være hjemmeværende. For ikke å snakke om den røde tråden på jobb! Men litt mere ferie hadde jeg ikke takket nei til! De ukene med lockdown i fjor var de beste ukene hele året!
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #6 Skrevet 27. januar 2021 Jeg gikk på AAP noen år og holdt på å gå på veggen. Men noen ganger, når det hoper seg opp på jobb, så lengter jeg litt tilbake - særlig den delen med å ikke ha noe særlig ansvar for noe annet enn meg selv. Anonymkode: df00f...668
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #8 Skrevet 27. januar 2021 Jeg jobber for å leve.. ville glatt droppet å jobbe om økonomien tillot det. har forøvrig vært hjemme i 2 år.. først 9 måneder svangerskapspermisjon og deretter 8 måneder foreldrepermisjon. Nå er jeg permittert.. storkoser meg! Anonymkode: 28edc...c16 2
PetterKanin Skrevet 27. januar 2021 #9 Skrevet 27. januar 2021 Ja, selvsagt. Det er mer enn nok å finne på utenom jobb. 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #10 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): og aller helst sluppet dersom de hadde det alternativer.....? Anonymkode: 9eb16...93c Tenker at da er det oppgaver eller andre forhold på arbeidsplassen din som ikke er sånn de burde være. Bytte? Anonymkode: 70782...d31
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #11 Skrevet 27. januar 2021 5 minutter siden, Knots said: Jobber 80 % og hadde nok kunnet jobbet mindre fordi mannen tjener mye. Men tror det villa blitt forbaska kjedelig tilslutt og jeg ville blitt kjempelat av å være hjemmeværende. For ikke å snakke om den røde tråden på jobb! Men litt mere ferie hadde jeg ikke takket nei til! De ukene med lockdown i fjor var de beste ukene hele året! Jeg er oppriktig nysjerrig, fordi jeg vet det er veldig mange som føler det akkurat som deg: hadde du ikke klart å fylle tiden din med hobbyer, reiser, prosjekter, sosiale sammenkomster og lignende? Blir man lei strikking kan man lese, blir man lei lese kan man gå turer, blir man lei turer kan man male, blir man lei maling kan man lære seg å synge... Det er så mye man kan gjøre, er det ingenting av det som hadde hjulpet deg? Jeg personlig har aldri kjedet meg siden tenårene. Det er alltid noe å gjøre, om jeg ikke har noe husarbeid som må gjøres eller noe som må repareres eller noe som må kjøpes inn, har jeg iallefall mange hobbyer å velge mellom. Hobbyer jeg kunne ha brukt hvert eneste sekund av livet mitt på - med glede! Så for å svare TS, hadde jeg kunne sluppet å jobbe hadde jeg sluttet på dagen. Den eneste grunnen til at jeg jobber er fordi jeg må ha penger til å leve. Jeg har ikke kunnskaper til å klare meg selv, helt uten penger. Jeg har vært uten jobb i noen år pga helseproblemer. Utenom helsa mi var det de beste årene av livet mitt. For meg er tanken på et langt arbeidsliv svært tungt. Hadde nok vært bedre hvis jeg klarte å finne en jobb jeg liker, men når man ikke finner noe som passer er det veldig deprimerende å vite at jeg har 30-40 år igjen før jeg er pensjonist. Dere som har en jobb dere liker, eller som på en eller annen måte føler den gir dere noe tilbake, er så veldig heldige! Anonymkode: 6587f...209 1
Alauda Skrevet 27. januar 2021 #12 Skrevet 27. januar 2021 Tanken på å ikke jobbe kan virke forlokkende, men tror ikke jeg ville trives med det over tid. Tror på et vis jeg ville følt meg "logget av" viktig del av livet om jeg ikke hadde arbeidsmiljø som arena i tillegg til familie og fritidsaktiviteter. Liker også å føle at jeg bruker evnene mine, gjør noe nyttig og bidrar til samfunnet. Når det er sagt kunne jeg GJERNE tenkt meg mer fritid! 😆
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #13 Skrevet 27. januar 2021 Ja absolutt om jeg hadde hatt økonomi til det. Egentlig er jobben helt ok, men skulle gjerne drevet med hobbier og reising på fulltid. Type syklet eller kjørt motorsykkel til Asia osv Anonymkode: fbdd3...bae
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #14 Skrevet 27. januar 2021 Jeg tenkte sånn da jeg ikke hadde en jobb jeg trivdes med, men å ikke gå på jobb ville vært stusselig. Anonymkode: 020d8...0bf
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #15 Skrevet 27. januar 2021 Ja. Eller kanskje ikke sluppet helt, men kunne heller tenkt meg en VELDIG fleksibel jobb. Tror ikke det er sunt i lengden å ikke ha en jobb. Jeg ønsker å føle meg fri - gjøre det jeg vil - når jeg vil. Men samtidig er det jo ikke så lett å få gjort noe med friheten uten å tjene penger. Hvis man liker å reise må man jo tjene penger for å betale for reisen. Nå har jeg løst det slik at jeg jobber 70% natt. Dvs. at jeg jobber færre netter per uke, samt har noen gode friperioder på ca 1uke innimellom. Jeg er også for kortere arbeidsdager da jeg tror det motiverer folk til å yte maks de timene de er på jobb. Er også for fleksible ordninger, så lenge jobben blir gjort. Noen trives med å jobbe hjemmefra, andre på kontoret, noen er B-mennesker og kunne kanskje tenkt seg å tatt en økt på kvelden og sove lengre på morgenen. Samme med helsevesenet. Ikke lett med fleksibel arbeidstid, men jeg tror sykefraværet hadde gått ned med hver 4 helg i stedet for hver 3 helg. Og f.eks at man jobber 90% i stedet for 100% mot 100% lønn. Er også for rotasjonsløsninger (passer kanskje ikke for barnefamilier da), men f.eks en uke med dagvakter, en uke med senvakter, 1 uke med nattevakter. Da slipper en å snu døgnet. Anonymkode: b9f5c...534
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #16 Skrevet 27. januar 2021 PetterKanin skrev (35 minutter siden): Ja, selvsagt. Det er mer enn nok å finne på utenom jobb. For eksempel? Anonymkode: 48e83...d6a
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #17 Skrevet 27. januar 2021 Jeg skulle gjerne jobba litt mindre, men de periodene jeg har hatt lite jobb har jeg blitt veldig lat. Så jeg tror det er bedre for meg å jobbe 3-4 dager i uka. Å alltid ha 3 dagers helg hadde vært drømmelivet! Men det viktigste er jo hvor man jobber, eller rettere sagt hvem man jobber med. På den ene jobben min er vi kollegene som en stor vennegjeng, og jeg skulle gjerne jobba der hver dag. På den andre kjenner jeg folk dårlig, og jeg gruer meg alltid til jobb pga det. Men, 80% jobb i en gøy jobb med gode kolleger er drømmen! Anonymkode: c0c90...a35
PetterKanin Skrevet 27. januar 2021 #18 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For eksempel? Anonymkode: 48e83...d6a Gå tur, kjøre tur, holde på med hobbyer, tilbringe tid med familie eller venner, sove, høre på musikk, gjøre forefallende arbeid på egen eiendom osv. 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #19 Skrevet 27. januar 2021 34 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er oppriktig nysjerrig, fordi jeg vet det er veldig mange som føler det akkurat som deg: hadde du ikke klart å fylle tiden din med hobbyer, reiser, prosjekter, sosiale sammenkomster og lignende? Blir man lei strikking kan man lese, blir man lei lese kan man gå turer, blir man lei turer kan man male, blir man lei maling kan man lære seg å synge... Det er så mye man kan gjøre, er det ingenting av det som hadde hjulpet deg? Anonymkode: 6587f...209 Det samme har jeg lurt på, har ikke folk noe liv utenom jobben? Akkurat nå under pandemien kan jeg forstå det, når mye er avlyst. Men klarer fint å finne på ting innenfor hjemmets fire vegger også. Anonymkode: 2b4f6...af0 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 27. januar 2021 #20 Skrevet 27. januar 2021 Jeg har ni måneder i året hvor jeg jobber to dager i uka. Og må innrømme det går litt i rykk og napp. Noen dager sløver jeg helt bort, mens andre dager gjør jeg masse. Går bort en time hver dag til trening, det gjør at jeg tillater meg selv til å sitte foran pc resten av døgnet Eller rydder og vasker hus en halv dag, da kan jeg sitte på ræva resten av dagen. Så er det også kjedelig å ha så mye fri, når mannen min må jobbe 40 timer i uka. Hadde vært mye bedre om jeg kunne jobbet en dag mer og han tatt seg fri feks hver fredag 😄 Men sånn funker det ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå