Gå til innhold

Hjemmeværende mødre som "ikke har tid"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Utblåsning! Og regner med å bli grilla av hjemmeværende mødre som føler seg tråkka på, men må bare få dette ut.

Nå sitter jeg i FAU igjen - for N'te året på rad, sammen med ei anna ei som også sitter for N'te året på rad og har sittet lenger enn meg. Vi har vært krystallklare hvert år, nå får noen andre engasjere seg - vi har gjort vårt. Men ingen melder seg. Ingen har tid. Vi sier at vi heller ikke har tid men det driter de i. FAU styre må vi bare ha selv om ingen mener de har tid. Denne gangen slengte hun andre ut flere navn "**** kunne ikke du tenkt deg å prøvd litt da?" 

og svaret er "neeei jeg har ikke tid, jeg har så mye å gjøre". Den samme beskjeden fikk vi fra alle vi spurte. 

Jeg kjenner jeg blir møkk lei når folk som er hjemmeværende, ikke fordi de er ufør men fordi de har valgt å være hjemmemødre mens mennene jobber mener de har dårligere tid enn oss andre som jobber. Jeg og hun som sitter nå jobber fulltids begge to. Jeg har ett barn og hun har tre (som er så små at de trenger oppfølging) og jeg studerer i tillegg til at jeg har verv på jobben som tillitsvalgt og verneombud.. og gjett hva: vi har husarbeid og fritidsaktivieteter vi også. Vi er vel supermødre vi da sikkert?! .

Hun andre dreit i å møte opp sa hun for noen år siden, og da ble hun faen meg valgt likevel enda hun ikke var til stede. 
Jeg er egentlig bare sur nå... 

Vi lurer på å bare velge ut to stk i forkant av møte neste gang det er valg og si DU og DU er nytt Fau. 

Hilsen ei som ihvertfall ikke har tid!

Anonymkode: 71295...336

Jeg har ikke kapasitet til fau og svarer deretter. Ingenting ville blitt gjort. Da er det like greit å være ærlig å si det på forhånd enn at alle skulle blitt sure på meg. 

Anonymkode: 3999c...e53

• Liker 23
Skrevet

Det er vanlig å ha loddtrekning.

Anonymkode: 03f26...cf4

• Liker 17
Skrevet

Si nei du også da, ts? 

Anonymkode: 4e2bd...c7e

• Liker 18
Skrevet

Og i loddtrekning er selvfølgelig også far/medmor/medfar også i trekningspotten.

Det er ikke en konkurranse i hvem som har mest tid til overs. Faktisk vil jeg si det er en stor ulempe å velge inn noen med masse ledig tid, de setter garantert i gang masse dugnadsarbeid og bollebaking.

• Liker 33
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og i loddtrekning er selvfølgelig også far/medmor/medfar også i trekningspotten.

Det er ikke en konkurranse i hvem som har mest tid til overs. Faktisk vil jeg si det er en stor ulempe å velge inn noen med masse ledig tid, de setter garantert i gang masse dugnadsarbeid og bollebaking.

Jeg kunne ikke vært mer enig, det kan fort bli mye mas med de som har for mye tid altså. Skrekk og gru😨 

• Liker 9
Skrevet

Jeg hadde ikke maktet en slik oppgave. Har angst, og å måtte forholde meg til mennesker slik det går ikke. Derfor jeg ikke vil. 

Anonymkode: 4869e...0de

• Liker 38
Skrevet

Si nei du også da, ts? 

Anonymkode: 4e2bd...c7e

Vi har gjort det. Men noen må ta det før møtet er over. Og da blir det alltid oss til slutt likevel. 

Det er vanlig å ha loddtrekning.

Det har det ikke vært her, men det skal vi jaggu innføre!! Takk for tips! 

FrøkenMånestråle skrev (2 minutter siden):

Hvordan vet du at de ikke er uføretrygdet da?

Det er jeg temmelig sikker på at de ikke er. Hun ene vet jeg har tenkt å være hjemme frem til sistemann begynner på skolen bla. Det er ikke spesielt tabubelagt å være ufør her i området. Det er mange som er det og det er ingenting galt i det. Selv om det ikke er like mye arbeid i FAU som det er i en full jobb skjønner jeg jo at de som er ufør gruer seg. Mange grunner til at folk er ufør. Og da er man kanskje ikke i stand til å fly rundt å samle loddpremier, arangere sommerfester, selge lodd eller kjøpe gaver til bhg. 

Men når man er hjemmeværende, med unger på skole og i bhg annenhver dag, da kan man vel sette av noen timer til slikt vel? Argumenter for at de er hjemme er jo gjerne at de gjør det for barna... 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg vil ikke. Derfor. 

Ingen tvinger deg heller. 

Jeg vil heller ikke. Men Noen MÅ gjøre det. Trist at ikke andre kan ta en for laget en gang i blandt også. De er jævla fornøyde når barna får nye leker, når barnehagen får ett malingsstrøk osv, de vil bare ikke være med å bidra selv... 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

. Faktisk vil jeg si det er en stor ulempe å velge inn noen med masse ledig tid, de setter garantert i gang masse dugnadsarbeid og bollebaking.

Men det finnes jo en mellomting.

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

De har nok fullt opp med kaffedrikking og formiddags-tv mens ungene er på skolen. Viktig å slappe av, vet du 😂

Anonymkode: 26855...e86

Skulle funnet meg en fisker eller en oljearbeider jeg også 🤪

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi har gjort det. Men noen må ta det før møtet er over. Og da blir det alltid oss til slutt likevel. 

Det har det ikke vært her, men det skal vi jaggu innføre!! Takk for tips! 

Det er jeg temmelig sikker på at de ikke er. Hun ene vet jeg har tenkt å være hjemme frem til sistemann begynner på skolen bla. Det er ikke spesielt tabubelagt å være ufør her i området. Det er mange som er det og det er ingenting galt i det. Selv om det ikke er like mye arbeid i FAU som det er i en full jobb skjønner jeg jo at de som er ufør gruer seg. Mange grunner til at folk er ufør. Og da er man kanskje ikke i stand til å fly rundt å samle loddpremier, arangere sommerfester, selge lodd eller kjøpe gaver til bhg. 

Men når man er hjemmeværende, med unger på skole og i bhg annenhver dag, da kan man vel sette av noen timer til slikt vel? Argumenter for at de er hjemme er jo gjerne at de gjør det for barna... 

Jeg vil heller ikke. Men Noen MÅ gjøre det. Trist at ikke andre kan ta en for laget en gang i blandt også. De er jævla fornøyde når barna får nye leker, når barnehagen får ett malingsstrøk osv, de vil bare ikke være med å bidra selv... 

Men det finnes jo en mellomting.

Er vel bedre at noen som klarer det, gjør det. 

• Liker 2
Skrevet

Fau og liknende er en målestokk over hvilke foreldre som er ressurssterke og samfunnsengasjerte. 

Lokalpolitiker Anne er nok oftere i Fau enn hjemmeværende Charlotte.. 

Og dette går i generasjoner. Så det er til å leve med, når du vet dette handler om ressurser på så mange plan 

Anonymkode: 3aace...8c2

• Liker 26
Skrevet

Hvis du vil ha noe gjort, gå til en som har mye å gjøre. 

Anonymkode: bfb97...fe8

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Beklager min uvitenhet, jeg har ikke barn i den alderen, men

du kan da virkelig ikke mene - at dette er et verv du ikke kan si nei til?? Det blir allikevel dere? Hvordan da?

• Liker 11
Skrevet

Loddtrekning er det her , om ingen melder seg frivillig

Anonymkode: c96d3...8e6

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...