Gå til innhold

Flyttebil

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg regner med å flytte ca. 14 mil unna der jeg er nå og vil ha med meg noen møbler og en god del esker, ca. 20-25, pluss litt annet. Jeg har muligens en sjåfør, og det eksisterer tilhenger -men likevel overveier jeg å bestille flyttebil, med eller uten sjåfør. Det er tross alt såpass langt at det kanskje er bedre å få tatt alt i en "jafs". Er det noen her med erfaring på dette området? Hvor mye vil det koste tror dere? Og hvordan fungerer det med sjåfør, vil lastebilen bli lastet samme dag eller kan sjåfør sette igjen bilen og kjøre til nytt sted dagen etter f.eks?

Anonymkode: 881f3...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får ikke flyttebil uten sjåfør, isåfall må du leie en bil selv. 

Bestiller du flyttebil laster sjåfør og en hjelpemann, også kjører de. 

Anonymkode: cc46f...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar.

Joda, forstår jo det at jeg må leie bil selv om jeg ikke vil ha sjåfør selvsagt. Jeg skrev jo det, at jeg muligens ønsket leie lastebil uten sjåfør (selv om jeg altså har tilgang på både prsonbil og tilhenger) -eller da leie flyttebil med sjåfør.

Kjekt å vite at de vil hjelpe med å laste, hadde kanskje også regnet med det.

Men, det jeg lurer på om noen andre vet er

1. a) Hvor mye kan jeg beregne at det vil koste med flyttebil med sjåfør b) lastebil uten sjåfør for leie en hel dag (13 mil pluss lasting)

og 2. Er det mulig å få en flyttebil med sjåfør som vil sette igjen lastebilen her over natten så jeg får tid til å laste selv? Eller må alt gjøres "på timen" med hjelp av dem? Dette handler mest om å slippe stress i hodet, gjør jeg ting selv og har litt tid på meg så "stiger ikke blodtrykket" like kjapt liksom.

Anonymkode: 881f3...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må sjekke med bilutleiefirmaer. Sist jeg sjekket var det rundt 2500 kr for et døgn og 100 km. Husker ikke om det var 15 eller 18 pallers bil, da. Om du kun har klasse B skal det godt gjøres å få 25 kasser pluss møbler inn i en varebil...! 

Ang pris hos byrå må du bare ta en ringerunde. Da må du vite hvor mye du har (hvitevarer? Diger sofa? Flygel? Safe?), så får du en pris for to mann og en bil som tar alt på en tur. 
Jeg tviler på at noen vil sette igjen bilen for at du skal styre på egenhånd, de vil nok ha et ord med i laget mtp lastingen, og så må det være strøm på for at løftelem skal virke, da kan de ikke låse og gå hjem. Sjåføren skal komme seg hjem også. 
Et alternativ da er å få levert en container som de henter og kjører dit du skal flytte. Det betinger jo selvsagt at det er plass til å sette fra seg en slik lovlig. 

Anonymkode: cc46f...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...