Gå til innhold

Mindre smittsomt enn først antatt... FHI....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå mener FHI at dette viruset er mindre smittsomt enn først antatt, og det er jo en hod nyhet. 

Smitten har ikke økt her, men er det våre gode tiltak og vår spredte befolkning, og vårt levesett som er årsaken? 

De er jo på kollisjonskurs med andre lands ekspertise, vi hadde vrl ikke samme smitteutviklkng som andre land i mars heller? Men det er jo en ny erfaring, denne erfaringen fra Norge.

Prøver å forstå, og lage meg prognoser, kunne planlegge litt etc. 

Synes forresten det er bra at vi som samfunn ikke er overveldet av COVID-19, og mange som blyg syke og dør.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kun overveldet av frykt og hysteri

• Liker 9
Skrevet

Det er merkelig hele varianten. Jeg vet om noen som har blitt smittet i egen leilighet. Altså enten av å gå ut med søppel i søppelsluse eller av matlevering. Dette er ikke i Norge for å ha det på det rene. Om det har smittet over overflate eller via ventilasjon er dette veldig skummelt... I Norge har vi fordelen med at mange ikke bor i høyblokker. Det får meg uansett til å gruble.

• Liker 1
Skrevet

Så bra at den ikke er så smittsom allikevel :) men noe mer smittsom er den jo fortsatt 

• Liker 2
Skrevet
2ro skrev (43 minutter siden):

Det er merkelig hele varianten. Jeg vet om noen som har blitt smittet i egen leilighet. Altså enten av å gå ut med søppel i søppelsluse eller av matlevering. Dette er ikke i Norge for å ha det på det rene. Om det har smittet over overflate eller via ventilasjon er dette veldig skummelt... I Norge har vi fordelen med at mange ikke bor i høyblokker. Det får meg uansett til å gruble.

De har vel alltid sagt at det kan overleve på visse overflater relativt lenge. 

Skrevet
Madame Butterfly skrev (3 timer siden):

Nå mener FHI at dette viruset er mindre smittsomt enn først antatt, og det er jo en hod nyhet. 

Smitten har ikke økt her, men er det våre gode tiltak og vår spredte befolkning, og vårt levesett som er årsaken? 

De er jo på kollisjonskurs med andre lands ekspertise, vi hadde vrl ikke samme smitteutviklkng som andre land i mars heller? Men det er jo en ny erfaring, denne erfaringen fra Norge.

Prøver å forstå, og lage meg prognoser, kunne planlegge litt etc. 

Synes forresten det er bra at vi som samfunn ikke er overveldet av COVID-19, og mange som blyg syke og dør.

Lurer på hvirfor Norge atter en gang ser ut til å få en helt annen utvikling enn andre land..og som du sier, kollisjon mellom norsk og utenlands ekspertise og erfaringer..

• Liker 1
Skrevet

Lurer på om helsemyndigheter i Storbrittania mener det samme... synes FHI ofte har meninger stikk i strid med resten av Europa. Kan det være at få er smittet i Norge fordi vi samtidig som smitte ble imponert faktisk også hadde strenge tiltak etter nyttår. Jeg leste at  Østerrike forbereder seg med N95 masker for folket , så spørs om de mener at det er mindre smittsomt enn fryktet. 

• Liker 2
Skrevet

Nei, det er ikke lett å forstå seg på. Da holder jeg på mine strengere private selvpålagte tiltak i en uke eller to til, så vet vi mer, hva situasjonen blir. 

• Liker 1
Skrevet
J.E skrev (1 time siden):

Lurer på om helsemyndigheter i Storbrittania mener det samme... synes FHI ofte har meninger stikk i strid med resten av Europa. Kan det være at få er smittet i Norge fordi vi samtidig som smitte ble imponert faktisk også hadde strenge tiltak etter nyttår. Jeg leste at  Østerrike forbereder seg med N95 masker for folket , så spørs om de mener at det er mindre smittsomt enn fryktet. 

Som du sier. FHI har sagt mye rart. På forskjellige steder på nett står det at den regnes mellom 10% til 70% mer smittsom og at den også er regnet som mer dødelig. 

• Liker 1
Skrevet

Dårlig nytt med andre ord, for dere som ønsker enda mer totalitære tiltak, Great Reset og dystopiske fremtidsutsikter.

• Liker 5
  • Opprett ny...