AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #1 Skrevet 27. januar 2021 Noen som vet? Jeg er helt avhengig av å opp å 5/6. Hva bør jeg fokusere på? Anonymkode: 0dbae...68f
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #2 Skrevet 27. januar 2021 Drøfting, selvstendighet Anonymkode: 086ce...a73
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #3 Skrevet 27. januar 2021 Skriftlig: Les gjennom oppgaven nøye. Ber oppgaven deg om å drøfte, da drøfter du. Ber oppgaven deg om å analysere, da analyserer du. Øv på språket, særlig komma. Mange vgselever kan ikke komma. De tror de kan det, men de kan ikke. Bruk gjerne språkrådet sin side på dette. Muntlig: Les masse. Alt fra norrøn tid til i dag. Du må også kunne feste forfattere til disse periodene. Språkhistorien vår må du også kunne. Vit tiltakene som skjedde i de ulike periodene. Tar nå utgangspunkt i eksamen vg3. Anonymkode: e3d19...11a
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #4 Skrevet 27. januar 2021 Muntlig: Du må kunne litteraturhistorien fra norrøn tid til idag. Også språkhistorien og dialekter. Ha et bunnsolid fordypningsemne. På skriftlig må du kunne skrive riktig og bra. Les oppgaven. Drøfte der det står, analysere der det står. Skrive gode kortsvar. Ikke glem sidemålseksamen. Det er bare å begynne å pugge om du skal opp til våren, norskfaget er STORT! Fikk selv 6 på muntlig, skriftlig hovedmål og sidemål, men jeg jobbet hardt i 5 måneder for det. Norskfaget på påbygg er ca 400 årstimer. Anonymkode: e2c36...870
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #5 Skrevet 27. januar 2021 Hvis du får muligheten til å skrive en novelletolkning, skriv en novelletolkning! De fleste velger å skrive en artikkel, og som en av få som velger novelletolkning blir du vurdert bedre på eksamen. Jeg fikk 6 i norsk skriftlig på privatisteksamen. Det var et tips jeg fikk av læreren min på Sonans. Anonymkode: fef35...f9f
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #6 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Mange vgselever kan ikke komma. De tror de kan det, men de kan ikke. Anonymkode: e3d19...11a Mange elever på vgs kan ikke komma. De tror de kan det, men det kan de ikke. Anonymkode: 7f59a...ddd
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #7 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mange elever på vgs kan ikke kommareglene. De tror de kan det, men det kan de ikke. Anonymkode: 7f59a...ddd Anonymkode: fef35...f9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå