AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #1 Skrevet 27. januar 2021 Baby 16 uker vil kun sove på dagtid med fysisk kontakt, har vært slik siden starten. Sover godt i egen seng på natten, men går fort 2 timer med legging. Savner egentid, og ser frem til at baby kan ligge for seg selv og sove. Når begynte din baby å sove alene på dagtid? Evt. tips til å få det til? Sovner baby når hun/han blir lagt ned eller må du gjøre noe for å få baby tll å sovne? Sovner av og til i vogn (i bevegelse), men våkner da etter 30 min og hylskriker. Sover bedre i bærsele. Anonymkode: d8642...920
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #2 Skrevet 27. januar 2021 Aldri.. Dvs, vår sov på dagtid kun i vog i konstant bevegelse - og det måtte være trilling ute, og fremover, hele tiden. Kunne ikke slippe unna med å stå og rugge, og kunne ikke trille litt inne. Nå er han tre, og selv de i barnehagen har slitt med å få ham til å sove. Anonymkode: 71da7...7a4 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #3 Skrevet 27. januar 2021 Vi flyttet han på eget rom da ham var ca 4 mnd. Han pleide å sovne mens jeg ammet. Anonymkode: 08b12...3f2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #4 Skrevet 27. januar 2021 Fra fødsel. Rett fra magen og i egen seng, funket som bare det. Kommer til å gjøre det samme med nestemann. Anonymkode: 46e07...d7e 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #5 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Fra fødsel. Rett fra magen og i egen seng, funket som bare det. Kommer til å gjøre det samme med nestemann. Anonymkode: 46e07...d7e Det er ikke du som bestemmer det. Hvis du får klistremerkebaby neste gang, får du enten ikke lagt hn i egen seng, eller du legger hn i egen seng og hn hylskriker og du driver med barnemishandling. Babyer er forskjellige og kan ikke oppdras til å ligge alene så tidlig når de ikke vil. Jeg vil tro de aller, aller fleste har som utgangspunkt at de legger baby i egen seng (på foreldrenes rom) fra start, det har helt sikkert Ts prøvd også. For mange går allikevel ikke dette. Enten får man en baby som liker å ligge for seg selv, eller så får man det ikke. Anonymkode: b5f5f...bf0 18
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #6 Skrevet 27. januar 2021 1 fra fødselen av. 1 fra ca 4 ukers alder. 2 fra de var ca 3,5 mnd. Anonymkode: 899b8...903
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #7 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Fra fødsel. Rett fra magen og i egen seng, funket som bare det. Kommer til å gjøre det samme med nestemann. Anonymkode: 46e07...d7e Lykke til. Barn er forskjellige og skulle du få det til med nestemann også så kan jeg nesten garantere at det er flaks og ikke dine «rutiner». Anonymkode: 899b8...903 7
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #8 Skrevet 27. januar 2021 Vår er 10 måneder og sover fortsatt sammen med oss. Anonymkode: feeca...6dd
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #9 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Det er ikke du som bestemmer det. Hvis du får klistremerkebaby neste gang, får du enten ikke lagt hn i egen seng, eller du legger hn i egen seng og hn hylskriker og du driver med barnemishandling. Babyer er forskjellige og kan ikke oppdras til å ligge alene så tidlig når de ikke vil. Jeg vil tro de aller, aller fleste har som utgangspunkt at de legger baby i egen seng (på foreldrenes rom) fra start, det har helt sikkert Ts prøvd også. For mange går allikevel ikke dette. Enten får man en baby som liker å ligge for seg selv, eller så får man det ikke. Anonymkode: b5f5f...bf0 Jo, det er jeg som bestemmer. Eneste jeg kjenner som har "klistremerkebaby" er mødre som elsker bæretøy, amming og samsoving. Det er et konsturet problem. Anonymkode: 46e07...d7e 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #10 Skrevet 27. januar 2021 Mitt barn sov bra på natta, men kun i armene mine på dagtid frem til 4,5 mnd. Da testet vi ut SleepyTroll på vogna, og det funka veldig bra! Så nå er alle duppene i vogna på dagtid Anonymkode: 2cbae...244
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #11 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jo, det er jeg som bestemmer. Eneste jeg kjenner som har "klistremerkebaby" er mødre som elsker bæretøy, amming og samsoving. Det er et konsturet problem. Anonymkode: 46e07...d7e Altså mødre som verdsetter tilknytning og trygghet for barna sine? Fæle hippie folk altså🙄 Mine dagsov på meg, eller i armkroken til vi sluttet med dagsøvn. La oss gjerne i voksensengen og tok det som «slappe av tid» for meg/pappaen. Hendte vi kunne snike oss ut når de hadde sovnet, men da ble duppen kortere. Førstemann sov godt i egen seng om natten etter 3-4 mnd, yngste ville sove med oss deler av natten til hun var ca 3,5 år. Anonymkode: 68634...993 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #12 Skrevet 27. januar 2021 Sov alene i senga si eller vogna fra første stund. Skikkelig sovebaby. Sånn hadde venninnene mine det også. Vi var mange som fikk omtrent samtidig. Over 20 år siden, så har skjønt at mye har forandret seg. Anonymkode: 59b8a...32c 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #13 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Sov alene i senga si eller vogna fra første stund. Skikkelig sovebaby. Sånn hadde venninnene mine det også. Vi var mange som fikk omtrent samtidig. Over 20 år siden, så har skjønt at mye har forandret seg. Anonymkode: 59b8a...32c Fødes tydeligvis mye flere "klistremerkebabyer" nå for tiden 😅 Anonymkode: 46e07...d7e 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #14 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jo, det er jeg som bestemmer. Eneste jeg kjenner som har "klistremerkebaby" er mødre som elsker bæretøy, amming og samsoving. Det er et konsturet problem. Anonymkode: 46e07...d7e Så fint du har svaret. Jeg ble suicidal av søvnmangel fordi jeg aldri fikk sove med baby tett inntil meg. Hadde jeg hatt et valg, hadde babyen sovet i egen seng så jeg faktisk ikke ble syk og måtte sykmeldes fra permisjonen. Jeg skal ikke ha flere barn på grunn av det. Anonymkode: a1770...855 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #15 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jo, det er jeg som bestemmer. Eneste jeg kjenner som har "klistremerkebaby" er mødre som elsker bæretøy, amming og samsoving. Det er et konsturet problem. Anonymkode: 46e07...d7e Tull! Jeg hadde klistremerkebaby og hatet alle tingene du lister opp, men babyen gråt hysterisk når hn ble lagt i egen seng/vogn/nest etc de første månedene. Jeg brukte nesten aldri bæretøy og prøvde å legge babyen vekk fra meg HVER ENESTE dag og natt. Jeg trøstet og strøk på babyen, men hn bare hylskrek. Jeg hatet den tiden, men gjorde det som var best for babyen. Etter noen måneder ble hn er smørblid og trygg baby, noe jeg tviler på at hn hadde blitt om jeg hadde ignorert behovene hns. Anonymkode: b5f5f...bf0 8
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #16 Skrevet 27. januar 2021 Jeg har en såkalt «klistremerkebaby» som sover alle lurer på meg, eller i armkrok. Åtte måneder gammel nå. Jeg hadde glatt sluppet det om jeg kunne, men har måttet lære meg å leve med bæresele og samsoving. Jeg blir lei meg og provosert når folk antyder at det er jeg selv som har skapt dette «problemet». Jeg har lært meg å se det fine i det, heldigvis. Det verste er virkelig de som tar all ære for det selv med sine gode rutiner. Jeg prøvde også å legge baby i seng på sykehuset, men det var ikke sjans i havet. Og er fortsatt ikke det! Anonymkode: fc1e9...60c 8
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #17 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jo, det er jeg som bestemmer. Eneste jeg kjenner som har "klistremerkebaby" er mødre som elsker bæretøy, amming og samsoving. Det er et konsturet problem. Anonymkode: 46e07...d7e Eller elsker de bæretøy og samsoving FORDI de har klistremerkebaby? Ikke uttal deg så bastant om noe du tydeligvis ikke har erfaring med. Det er IKKE et konstruert problem. Det vil si, jeg synes ikke det er et problem i det hele tatt at babyer vil ha nærhet, men det er uansett ikke konstruert. Det er helt naturlig. Anonymkode: 67a6d...5e7 8
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #18 Skrevet 27. januar 2021 Baby er nå 13 uker, har de siste 2 ukene kunne ligget inne i vognen (må trille i søvn over dørkarmen) og har første del av natta i egen seng. Anonymkode: ed878...de4
GrynetMolvik Skrevet 27. januar 2021 #19 Skrevet 27. januar 2021 Min første havnet på eget soverom natt to. Jeg ble så nervøs av å ha henne ved siden av meg. Nr to har alltid sovet på eget rom, alene. Men det spiller liten rolle hvordan andre har gjort det. Jeg var så engstlig å nervøs for å gjøre feil og hørte på helsesøster og gjorde alt hun sa. Hun var nærmere 60 år og jeg tenkte hun hadde masse erfaring. Hun var nyutdannet uten egne barn..... Følg magefølelsen din. Gjør det som kjennes riktig. Så lenge barne er mett, varm og tørr så er alt bra!!
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #20 Skrevet 27. januar 2021 Kunne sove i vogn i bevegelse fra ca 5 mnd. Måtte da trille heeeeele tiden. Fra ca 11 mnd kunbe han legges alene i senga Anonymkode: 54056...8ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå