Gå til innhold

Hva anser du som småkjip mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvorfor? 

Anonymkode: b7b46...915

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på anledningen. Det som er helt ok mat til hverdags, kan være småkjipt til fest. 

Ellers synes jeg det meste av frossenpizza er småkjipt, men om jeg er skikkelig sulten og kald, kan det være konge. 

Brødskiver til middag er småkjipt, samme med type pasta med ketchup (og dett er dett). 

Lørdagskvelden er omtrent alt som ikke er pizza eller taco småkjipt. 

Anonymkode: 7ddca...323

• Liker 6
Skrevet

Jeg syns penne-pasta er en kjip pasta.

Frossenpizza og ferdigretter som smaker så mye bedre hjemmelaga, som feks lasagne eller spaghetti.

Toro gryteretter og kyllinggryter. Det smaker likt om det så er «mexicansk», «italiensk», «tandoori» eller «Bali kyllinggryte.» smaker både likt, lite og ikke godt. 

Anonymkode: 7218b...c83

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Frossenpizza og ferdigretter som smaker så mye bedre hjemmelaga, som feks lasagne eller spaghetti.

Toro gryteretter og kyllinggryter. Det smaker likt om det så er «mexicansk», «italiensk», «tandoori» eller «Bali kyllinggryte.» smaker både likt, lite og ikke godt. 

Om du synes meksikansk og bali smaker likt, har du ikke smakt dem på mange, mange år ;) Den ene er tomatbasert, den andre er fløtebasert, og de har helt ulike krydre og smaker og innhold. 

• Liker 24
Skrevet

Enig i at det kommer an på anledning. 

Stekt brødskive med ketchup og ost er ganske kjip mat. 
Frossen pizza er vel omtrent det kjipeste jeg vet om. 

Om noen hadde invitert meg på middag og servert "frossen-kjøpte" fiskepinner med pose-potetmos og kokte grønnsaker fra frysedisken, så hadde jeg tenkt det var ordentlig kjipt. (Men hadde vi hatt det som hverdagsmiddag hjemme, hadde det vært helt OK.)

Anonymkode: af8e0...b64

• Liker 1
Skrevet

Avocado. Smaken og konsistensen.
Kamskjell. Ser ut som og smaker som fiskeboller, men koster åtte ganger mer. Da kjøper jeg like gjerne fiskeboller.
Fiskeprodukter med Å SÅ STOR andel fisk. Grunnen til at man velger fiskeprodukter er jo gjerne at man ikke er så glad i fisk.
Vegetarprodukter som skal etterligne kjøtt.
Fettreduserte varer.
Sukkerreduserte varer.
(Alt som inneholder mer enn bare litt) kunstig søtstoff.
Spaghetti ala Capri, ostepanetter, ostepølser, baconpølser, crabsticks.
Kinakål, blomkål.

Alt som er overpriset, altså varer som er pakket på en "morsom" måte, eller dillet noe helt unødvendig med, og man får lik eller tilsvarende vare til en brøkdel av prisen.

Det var det jeg kom på i farta.

Anonymkode: 9d21f...b38

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ingenting selvom jeg heller ikke liker ALL mat.

Endret av Jerry Lee
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er sjeldent fan av brødskiver og knekkebrød. Kan spise ferskt, surdeigsbrød med rørossmør, men utover det spiser jeg aldri brødskiver uten å varmebehandle det på noe vis (og det er også sjeldent). 

Anonymkode: fe5cf...f3f

• Liker 3
Gjest Fnuggolina
Skrevet

Alle sånne ferdiggryter, ferdigpizza, lys pasta.

Det aller meste av hermetikk.

Frosne grønnsaker (dessverre)

Alt pølse

Kyllingnuggets med 80% kjøtt og panert fisk klarer jeg, men alt annet panert - og da spesielt svin osv er neitakk

Frossen hvit fisk 

Alt pommes frites og diverse frysevarer som ikke er bær eller laks 

Alle «ferske» ferdigretter (indisk/Fjordland). 

Junkfood generelt

Ribbe

Skrevet

Havregrøt er småkjipt.

Anonymkode: c12d6...a1a

• Liker 18
Skrevet

Jeg synes forresten sodd er helt utrolig kjipt, spesielt servert som festmat i bryllup og konfirmasjon.. Det er jo bare suppelapskaus, og det en ekstra kjipt versjon i tillegg. 

• Liker 13
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor det? Hva er kjipere med penne enn med f.eks skruer eller sløyfer? :klo:

Det kommer an på anledning, men frossenpizza og ferdiglaget hermetikk (spagetti ala capri, joika-kaker) kommer høyt opp på lista for min del.

Skrevet

Alt av grøt, det er trist middag.  Ellers er det noen mennesker som lager Toro-posemat så det blir kjipt. Mens enkelte andre kan få Toro-mat til å stråle 😀

• Liker 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Virker som om en del misforstod spørsmålet og bare svarer mat de ikke liker...

Skrevet

Mat uten kjøtt eller fisk

• Liker 4
Skrevet

All ferdig mat eller halv fabrikat fra butikken. En ting en å kjøpe digg ferdig pizza fra ei sjappe eller restaurant fredags kveld, og slippe å lage mat, men fjordland og frossenpizza og alt i den duren er bare sykt stusselig for min del.

Pølser og pomme frites er også noe som er kjipt i mine øyne. Tok meg selv i å tenke at det har jeg ikke spist på en evighet, kanskje jeg skal spise det i dag, så tenkte jeg umiddelbart "nei, så stusselig"😂  Det er mye jeg klart kan spise som er stusselig og er litt sånn "i nød", føler meg kjip etterpå da.. 

Anonymkode: 01b56...2b7

• Liker 1
Skrevet

Mange typer salat. Ble servert pasta med tomatsaus som julemiddag en gang, det var jo rimelig kjipt.

Anonymkode: 35716...c79

• Liker 4
Skrevet

Grøt i forskjellige variasjoner, rømmegrøt, risgrøt, havregrøt, osv.  er i mine øyne skikkelig kjip mat. Jeg kan spise det, men da blir det en liten porsjon kun for å være høflig. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Penne er min favoritt pasta 😅 skruer og makaroni synes jeg er mer stusselig, jeg er ikke så fan av skruer da jeg synes det er mer.. kjedelig. Nå synes jeg uansett sausen har alt å si hvor kjipt det retten blir. God saus redder all kjip pasta 😂

Anonymkode: 01b56...2b7

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes all mat er god, men det er alltid kjipt å måtte spise noe når du egentlig har lyst på noe annet

Feks når du må spise deg ut av fryseren, og det du har av mat er lapskaus og du har egentlig lyst på pizza, biff, osv

Anonymkode: 6548e...ce3

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...