Gå til innhold

Er det for mye å kreve av en voksen mann at han ikke skal knøvle klærne sine inn i skapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En ting er at han bare trykker sine klær til en ball i sitt eget klesskap. Men jeg har lyst at i vårt felles skap i gangen så skal det ikke være helt sammenkrøllede klær når vi åpner skapene. Han bare åpner skapet og dytter inn genser og det som skal være av klær. 
Men så har jeg tenkt litt på det; er det for mye å be av en voksen mann?

Anonymkode: 2398a...5fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, hadde jeg måttet stryke klærne hans, hadde jeg bedt om at han hadde lagt dem ordentlig. 

Jeg vasker og bretter klærne til mannen, men vurderer også å legge dem inn selv og, for han presser dem bare inn og har ikke system. 

Anonymkode: e05bc...9e8

Skrevet

Nei, det er ikke for mye å be om. Men å få en voksen mann til å endre vanene sine? Det er en helt annen sak. Hvis han anser det som bortkastet tid og unødvendig å brette et plagg pent før det legges i skaper og skuffer, er det langt i fra sikkert at du klarer å lære ham nye vaner på det området.

Men sykt irriterende å måtte leve med noe sånt, ja, det kan jeg forestille meg. Får nesten lyst å rive meg i håret bare av å lese det :fnise:

Skrevet

Ha separate skap? Om dere har et felles skap, så ha hver deres hyller i det? 

Da kan han gjøre som han vil med sine egne klær. For ja, jeg synes ikke noe særlig om at man skal legge seg opp i hva andre voksne folk gjør med sine egne klær. 

Om han knøvler sammen dine klær i prosessen, er det en sak, men om det eneste "problemet" er at du ser at det er knøvlede klær, som ikke er dine, og som ikke er i veien for dine ting, så synes jeg ikke du har noe med å legge deg opp i det.

Anonymkode: 57f6b...ae1

• Liker 9
Skrevet

Jeg bretter inn mine egne klær. Vi vasker felles, mens jeg legger hans i en liten haug. Han kan fint legge det inn selv.. 😛

Anonymkode: d6d79...624

• Liker 1
Skrevet

Han bryr seg ikke. Du bryr deg. Hvem skal bestemme? Du? 

Anonymkode: d99b9...456

• Liker 3
Skrevet

Vi har separate skap, og i felles skap har vi egne skuffer. Men her er det jeg som knøvler klærne inn i skapet, mens han har orden 😄

Anonymkode: 65d54...e6a

• Liker 5
Skrevet

I felles skap bør dere kunne bli enige om felles system. Der tenker jeg han bør ta hensyn. 

I eget skap, med egne klær, da går det jo bare ut over han selv, og han bør få gjøre som han vil.

Anonymkode: ceea6...656

Skrevet

Dette er bagateller, hadde ikke brydd meg.

Anonymkode: 278ae...df9

• Liker 3
Skrevet

hehe, her i heimen er det omvendt. Det er stålkontroll i garderoben hans, og barna våre. Jeg bare slenger inn etter sort i hver sin skuff i min garderobe. Henger kun opp penkjoler.  Mannen legger sammen mine klær når han bretter. 

Anonymkode: d3c42...2aa

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

En ting er at han bare trykker sine klær til en ball i sitt eget klesskap. Men jeg har lyst at i vårt felles skap i gangen så skal det ikke være helt sammenkrøllede klær når vi åpner skapene. Han bare åpner skapet og dytter inn genser og det som skal være av klær. 
Men så har jeg tenkt litt på det; er det for mye å be av en voksen mann?

Anonymkode: 2398a...5fd

Er hans klær. Hvorfor bry deg? 

• Liker 1
Skrevet

Ikke ha felles skap. La han gjøre som han vil, og så gjør du som du vil.

Anonymkode: 2ccf2...5d7

• Liker 1
Skrevet

Felles skap bør være ordnet på en måte som er praktisk for begge. Her kan du stille noen krav, men det er ikke du alene som bestemmer, dere må bli enige. Løsningen kan være å rett og slett ikke ha felles skap. Hans egne klær i hans eget skap kan og bør han derimot få gjøre akkurat hva han vil med. 

Skrevet

Tror ikke at du kan få han til å endre seg. En eks av meg bare slengte alle klærne på gulvet i en stor haug da jeg traff han. Utrolig ekkelt for tror ikke at alle klærne var helt rene, men krevde at han skulle ha dem i skapet. Da trykte han dem bare inn i skapet, men hadde i det minste et slags system med gensere i en hylle, t-skjorter i en annen osv. 

Jeg gidder ikke å brette eller stryke, så deres skap og klær får være deres problem. Men jeg hadde ikke orket noe felles skap i hvert fall. Da måtte det ha vært innordnet i egne hyller osv så kunne han ga gjort som han ville på egne hyller. 

Anonymkode: 8ba0f...aa9

Skrevet

Jeg hadde vært fornøydom min i det hele tatt la ting inn i skap. Her er hans skap knapt fylt med noe, mens hans ting henger på tørkesnora (ikke bare til det er tørt, men til det skal brukes), over tv'en på soverommet, på gulvet, på benken i gangen, oppå eller rett ved siden av skittentøyskurven og sikkert flere steder jeg har glemt. Blir gal. Rydder jeg det pp plass bare dytter jeg det inn et ledig sted.

Anonymkode: e0f6c...d7d

Skrevet

Ja. Det er for mye å be om. Så lenge klærne ikke ligger rundt og roter men faktisk legges i skapet, bør det da være greit. 

Jeg fikk mye kjeft av eks for at jeg roter med klær. Er typen som bare legger fra meg ytterjakka på en stol, eller gulvet for den saks skyld på vei inn. Glemmer hvor jeg legger klær, nøkler, telefon, alt. Akkurat nå har jeg nesten ingen klær i skapet. Alt er til vask, til tørk, slengt et eller annet sted eller er del av en eller annen "sorteringshaug" jeg har her og der. Er kronisk desorganisert og KLARER IKKE huske på hvor jeg slenger fra meg ting. Å legge klær inn skapet er en veldig uviktig handling og bør ikke ta mer en. 2,5sekunder. 

Kvinne, mor, arbeidstager 😛 og klin gærn, 35 år. 

Anonymkode: 48c11...4c7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...