Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter barn om noen få uker og driver å gjør ferdig småting. Jeg skal ha bedside crib på min side av senga, men lurer på om jeg burde fjerne nattbordet og ha senga i samme høyde som hodet mitt? Slik at dyna mi ikke blir liggende på baby. At vi begge sover med hodet like høyt. Men litt tungvint uten nattbord også. Hvordan har dere løst det?

Anonymkode: 2c73a...169

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan blir dynen din liggende oppå baby..? 

Vi byttet ut nattbordet med et veldig smalt nattbord. Det er utrolig upraktisk å ikke ha noe å legge ting på, og man trenger gjerne en svak nattbordslampe til amming. 

Så vi gikk altså for en løsning hvor babyen var høyest mulig oppe ved hodeenden, men det fremdeles var mulig å få plass til et smalt nattbord. Vi hadde en som måtte holdes i hånden for å sove (hurra...), så da var det jo upraktisk om han lå for langt nede i forhold til meg. 

Anonymkode: bd82c...69e

Skrevet

Jeg tenker at du kan jo prøve å sette den opp med nattbordet stående og se hvordan det fungerer for deg. Jeg fjernet mitt nattbord og hadde han helt opp til enden, men jeg har en hylle i vinduskarmen litt høyt bak hodet liksom, så jeg brukte den som nattbord. Jeg for min del satte meg opp i senga om natta og satt i senga for ammingen. Jeg likte ikke å ligge. Siden jeg satte meg opp før jeg plukket opp babyen var det definitivt lettere å ha crib’en lenger opp mot hode. Jeg hadde imidlertid aldri tenkt over at det var noen risiko med dynen om den var lenger nede. Jeg sover ikke urolig og ser ikke hvordan dynen skulle ha havnet over babyen. Men du kan jo prøve deg frem kanskje, det er jo fort gjort å endre på. Du kjenner nok om det fungerer for deg eller ei med en gang babyen er der. Sikkerhetsmessig hadde jeg uansett ikke bekymret meg. Lykke til og nyt de siste forberedelsene!

Anonymkode: ec43a...69c

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo sette nattbordet i fotenden av bedside criben 🙂

Anonymkode: 75d3d...57b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...