Gå til innhold

Hvilke barnehage går kg - barna i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer sterkt på hvilke barnehager dere på kg sender ungene deres i? For her påstår alle at unga er i barnehagen maks 5 timer hver dag, toppen 6 timer. Noe annet er selvsagt barnemishandling 😅 I barnehagen sønnen min går i er vi alle uansvarlige foreldre. Vi leverer mellom  7.15 -7.30 og da er det 7-8 barn på avdelingen. Når vi henter kl. 15.45-16.00 er også avdelingen full av unger, alltid 8-10 unger tilstede da også. Lurer fælt på hvilke barnehager dere sender ungene deres i 😄

Og nei, ingen av de ansatte er sure på oss og ingen ber oss hente før heller. Det er bare ikke kultur for det på vår barnehage, takk gud :)

Anonymkode: bcd53...385

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vi har barna i en relativt liten bhg. 

Sjelden mange barn igjen hvis vi henter rundt 16, men bhg har åpent til 17.15

Endret av Sinsiew
Måtte rette opp, fordi KG korrekturavdeling kom etter meg på grunn av en t som snek seg inn
Skrevet

Vi har barna i en kommunal barnehage, med rundt 90 barn. 

Jeg legger meg ikke opp i når de andre henter og leverer. Det er deres sak, ikke min. 

Vi er ofte de første som leverer, kl 07:30. Når vi henter, rundt 15:30, er det som regel en god del unger igjen, og mange som blir hentet samtidig da. 

Anonymkode: 11eb6...37a

Skrevet

Gårsbarnehage - leverte 0730 og henta ca. 1530/16.00. Var heller ikke første som leverte eller siste som henta.  Ingen som rynka på nesa over det. 

Skrevet

Privat barnehage med ca 80 barn. De fleste blir faktisk levert mellom 8 og 9 og hentet rundt 15-15:30. Men dette er en barnehage som har stengt 3 uker om sommeren og i romjulen, noe de fleste barnehagene her i kommunen ikke har. Så de som velger denne barnehagen er vel gjerne de som enten jobber redusert/ikke jobber eller har fleksibel arbeidstid el.l. (Det er en veldig populær barnehage, så det er nok ingen som blir plassert der uten å ha valgt den.)

Anonymkode: 4d0fe...8c1

Skrevet
19 minutter siden, Sinsiew said:

Vi har barna i en relativt liten bhg. 

Sjeldent mange barn igjen hvis vi henter rundt 16, men bhg har åpent til 17.15

Så veldig mange igjen rundt 16 altså. Sjeldent mange= uvanlig mange.

Anonymkode: 39564...5c8

Skrevet

Liten bhg. Leverer 7-8 henter 16. 

Gjest Fnuggolina
Skrevet

Vi leverte tidligst, kl 7.30. Førstemann på plass, senere levering = mer gråt som liten. Tidlig levering = rolig start og de ansatte tilgjengelig. 

Hentet mellom 15.30 og 16.00.

Alle jobbet fulltid, så de hadde samme tidsrom som oss sånn ca. 

Prøvde en periode å levere sent/hente tidlig, det var veldig lite populært.

De 2 siste årene måtte jeg gjerne vente en halvtimes tid før han ville gå. ALLTID sur for å bli hentet før kl 16 🙈🤷‍♀️

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så veldig mange igjen rundt 16 altså. Sjeldent mange= uvanlig mange.

Beklager, det sneik seg inn en t på telefonen. 

Takk for livsleksa! Den blir sikkert godt brukt 🙄

• Liker 2
Skrevet

Min går i stor barnehage. Pleier å levere 8.30 og hente igjen en gang mellom 15 og 16. I blant henter jeg kl 14, men da merker jeg at barnet har for mye energi og burde vært lengre. 

Anonymkode: ab98b...fd0

Skrevet

Guttungen gikk fra rundt 0830 til 15, sånn gjennomsnittlig. Stor barnehage men han gikk på en veldig fin avdeling. Det var jeg og et par til som hentet barna på den tiden men majoriteten av barna ble levert innen 0800 og hentet rundt 16. 

Skrevet

Det avhenger av hvordan mannen min jobber. 
Hva han har dagvakt leveres barna 07:50 og hentes 15.30/16.00.
Har han senvakt eller fri leveres de 09:00 og hentes ca 15:00

De fleste barna hentes mellom 15-16. Er veldig få barn igjen etter dette. 

Anonymkode: 8ddc6...058

Skrevet

Liten privat barnehage i Oslo. Tar bare inn barn over 16 måneder, er venteliste og barna er ofte litt eldre når de begynner. Vestkantstrøk, mange foreldre med a) frie yrker som skuespiller, musiker, blogger (!), forfattere ol eller b) yrker med hjemmekontor og alltid fleksitid og noen få c) leger, diplomater og ledere privat eller offentlig med au-pair eller mor som jobber deltid eller far som er a).
Vi leverer sånn i 9-tiden, og det er det mange andre som gjør, og barna hentes fra 14 og utover. Det er alltids noen fra morgenen av tror jeg, og det er et par barn ved stengetid de gangene jeg henter da. Men aner ikke om det er de samme barna. Så er det til en hver tid noen som har foreldre i permisjon, og nå for tiden har jo nesten alle hjemmekontor, unntatt de nevnte legene.

Anonymkode: c4c54...1f7

Skrevet

Det er typisk 2 barn på hver avdeling før kl. 08. «Alle» blir levert rundt 08.15-08.30. Ingen barn igjen kl. 16.30, i følge de ansatte på avdelingen. Henter selv kl. 15.30 og da er det kø for å hente, så jeg tror det er er fåtall barn der etter kl. 16. De fleste blir nok hentet mellom kl. 15.30-16.00. Privat barnehage i Bærum, så de fleste har nok ikke særlig lang reisetid til jobb. Det blir selvsagt annerledes på steder hvor mange gjerne har lenger reisetid for å komme seg på jobb.

Anonymkode: 489e4...d38

Skrevet

Leverer ca 7.50- henter 16.10. Er en av de siste som henter, alltid😅 Bor på en liten plass, tror det er litt kultur at ikke begge foreldrene jobber 100%. 
vi er også omtrent de eneste som sender barnet på inneklemt dager osv. 

så føler oss som utskudd;) vi er fra by- Men har flyttet til en liten plass. 

Anonymkode: a33de...c99

Skrevet

Det lurer jeg også på. Det virker som at KG barna går i spesiallagde bhg, der de er kun i kjernetid. De har foreldre med hjemmekontor eller redusert stilling, også utenom korona. De ammes til de er minst 2 år, samsover til skolestart, spiser kun hjemmelaget helt-fra-bunn-av mat, går i ulltøy som vaskes med uparfymert vaskemiddel, leker/aktiviseres med foreldre minst 2t daglig, får max 20 med skjermtid og er de mest velfungerende trygge barna som finnes. Jeg lurer på om jeg lever på en annen planet.

Anonymkode: e3f70...1d8

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det lurer jeg også på. Det virker som at KG barna går i spesiallagde bhg, der de er kun i kjernetid. De har foreldre med hjemmekontor eller redusert stilling, også utenom korona. De ammes til de er minst 2 år, samsover til skolestart, spiser kun hjemmelaget helt-fra-bunn-av mat, går i ulltøy som vaskes med uparfymert vaskemiddel, leker/aktiviseres med foreldre minst 2t daglig, får max 20 med skjermtid og er de mest velfungerende trygge barna som finnes. Jeg lurer på om jeg lever på en annen planet.

Anonymkode: e3f70...1d8

Enig.. men du skal vite at vi er noen her på kg, som skiller oss ut (her inne). Problemet er vel, iallefall for meg, at jeg tør nesten ikke svare på sånne tråder.

Anonymkode: a33de...c99

• Liker 2
Skrevet
47 minutter siden, Sinsiew said:

Beklager, det sneik seg inn en t på telefonen. 

Takk for livsleksa! Den blir sikkert godt brukt 🙄

Sorry, ikke meningen å tråkke på noen tær. Jeg måtte rettes på en gang før jeg lærte meg forskjellen, og syns bare det var en morsom feil mtp at det ble motsatt mening. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sorry, ikke meningen å tråkke på noen tær. Jeg måtte rettes på en gang før jeg lærte meg forskjellen, og syns bare det var en morsom feil mtp at det ble motsatt mening. 

Jeg kan forskjellen. Dessverre kan jeg ikke si det samme om mobilen min, eller evnen min til å lese gjennom det jeg skriver før jeg poster 🤪

Skrevet

Liten privat barnehage med 15 barn bortsett fra på onsdager, da er de 7. Vi leverer kl ni, da er de noen få som sitter ved frokostbordet, og vi henter halv fire og det er da de fleste andre henter også. 

Anonymkode: a1143...193

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...